Jump to content

Bardzo poważny problem z reglem.


GEX999
 Share

Recommended Posts

Witajcie!

Od wtorku prześladuje mnie pewien okropny problem. Podczas latania na hali silnik (Dualsky XM 2812-33 RTR) zaczął zmniejszać swoje obroty po 3,5 min. locie, podczas gdy normalnie czas ten powinien wynosić ponad 5 lub 6 min. Później podczas zawisu również zaczął tracić moc, a kiedy ja zwiększałem wartość drążkiem gazu, nie zareagował od razu, tylko po jakimś czasie (nie gwałtownie). Dzisiaj latałem moją halówką na zewnątrz i po pewnym czasie (niecałej minucie lotu), silnik znowu zaczął zmniejszać obroty (dość gwałtownie). Później wykonałem testy na ziemi i dopiero tutaj zaczęły dziać się prawdziwe cuda. Normalnie, podczas uruchomiania regla z wychylonym drążkiem gazu, sytuacja zwykle objawia się szybkimi piknięciami (czasami powolnymi, gdy drążek jest wychylony bardzo mało), ale tym razem dopiero po "zalogowaniu" i próbie zwiększania obrotów, pojawiły się te powolne piknięcia. Następnie uruchomiłem silnik i zdarzało się, że momentami przerywał. Można było zauważyć też lekkie problemy z "rozruchem". Zdarzało się także, że silnik zmniejszał swoje obroty powoli i nagle zwiększał (także powoli) lub gasł nagle, pikał i włączał się gwałtownie. Kiedy dodawałem gazu, do ok. 50% wychylenia drążka, było ok., a później od 50-100% obroty były stałe. Wszystko wskazywałoby na uszkodzenie regla, ale zdarzyło się też, że serwa gwałtownie szarpnęły (prawdopodobnie doszło do ponownego uruchomienia odbiornika). Podczas ostatniego testu (3 min. prawie na maks. obrotach), silnik z reglem był mega gorący, co normalnie nigdy się nie działo!!! Co jest grane??? Dodam jeszcze, że szarpnęły chyba wszystkie serwa, nawet serwo od lotek, które jest podłączone do stabilizatora +6V (nie do BEC'a).

Bardzo proszę o szybką pomoc,

Bartek.

Link to comment
Share on other sites

Ja bym najpierw sprawdził czy nie ma gdzieś zwarcia. Pakiet na pewno jest dobry? Sprawdzałeś na innym?

Warto też sprawdzić co się dzieje po wypięciu wszystkich serw z odbiornika (zostaw tylko ESC)

Link to comment
Share on other sites

Podłączyłem silnik do innego regla i było ok. Dzisiaj spróbuję jeszcze, tak jak mówił Tomek, odpiąć, a właściwie w moim przypadku odlutować co się da i zobaczyć, a na końcu być może podłączę wspomniany inny regiel do odbiornika z halówki. Na tą chwilę jestem w 90% pewien, że regulator zgłupiał, co wydaje mi się bardzo dziwne.

Link to comment
Share on other sites

Tylko dlaczego to stało się tak nagle? Co prawda wcześniej miałem drobne problemy z nim, ale większość z nich zapewne była czymś w miarę normalna. Nic nie wygląda na usmażone, itp....

Link to comment
Share on other sites

Tranzystor się upalił. Też miałem dokładnie taki problem, tylko z regielem z HK.

Jest kilka opcji:

-wymienić te mosfety

-kupić nowy regulator

-odlutować spalone i w przelutować w ich miejsce inne(wziąć s szeregu)z regulatora

np. tak

post-6423-0-05485200-1371899287_thumb.jpg

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.