Skocz do zawartości

zasilanie odbiornika w Leo 2A6 - problem zupełnego nooba


LancerB1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Na początek zaznaczę, że jestem zupełnie zielony jeśli chodzi o elektronikę i siłownię, a więc proszę o wyrozumiałość, jeśli moje pytania są banalne, albo wręcz głupie.

 

Dobra jedziem z tym śledziem. Mam sobie model czołgu Leopard 2 od Tamki. Dostarcza ona model z silnikami, serwami i urządzeniem kontrolnym DMD w zestawie. Samemu trzeba dokupić aparaturę z odbiornikiem i zasilanie. Wyboru i zakupu dokonałem już dawno temu, sprzęt przez wiele miesięcy kisił się w szafie i nawet go nie odpaliłem. Co prawda do skończenia prac jeszcze bardzo daleka droga (mnóstwo przeróbek), ale chciałbym w końcu Leona uruchomić.

Producent rekomenduje sprzęt Futaby: nadajnik Attack 4WD i odbiornik FP-R114H. Są to dosyć archaiczne sprzęty, a więc kupiłem coś innego szczególnie, że chcę wyposażyć model więcej możliwości niż rekmendowana 4 kanałówka Futaby. Na pewno nie jest szczyt techniki, ale prawie 2 lata temu kupiłem zestaw Graupner MX-16s + 8 kanałowy R16.

 

I jest pierwsze pytanie - w instrukcji jest napisane, żeby do odbiornika nie podłączać odrębnego zasilania. Rekomendowany odbiornik Futaby ma co prawda osobne wejście zasilania ale nie należy go podłączać, a więc wnioskuję, że kontroler DMD Tamki zasila odbiornik przez któryś z kanałów. Czy tak da się? Co ja mam jednak zrobić z moim R16?

 

Na youtube jest kanał użytkownika, który ma taki model. Na filmie (2:24) widać, że używa on odbiornika Sanwy i z tego co mi się wydaje, ma on podłączone osobne zasilanie.

 

 

Według mnie bateria to ten czarny pasek w dolnej części podłączony do wejścia 8.

 

Proszę podpowiedź. Co ja mam zrobić z tym zasilaniem? Podłączyć odbiornik pod prąd? Nie chciałbym sfajczyć DMD.

Ewentualnie jaki pakiet wybrać do odbiornika?