Jump to content

Aurora 9 programowanie faz lotu dla modelu elektroszybowca


raffo
 Share

Recommended Posts

Witam, czy jest wśród kolegów ktoś kto ma rozpracowany temat programowania faz lotu dla motoszybowca w aurorze 9? Potrzebowałbym aby ktoś cierpliwy był uprzejmy poświęcić mi trochę czasu bo zabrnąłęm w jakiś koszmarny zaułek .

Link to comment
Share on other sites

Jedną dużą sztukę udało mi się pomyślnie zaprogramować, do tego mały szybowiec, również z fazami lotu. W czym problem? Może wspólnymi siłami coś zdziałamy.

Link to comment
Share on other sites

Jedną dużą sztukę udało mi się pomyślnie zaprogramować, do tego mały szybowiec, również z fazami lotu. W czym problem? Może wspólnymi siłami coś zdziałamy.

Cześć .Dzięki odezwę się po pracy.
Link to comment
Share on other sites

A więc pierwszy raz mam zamiar programowac fazy lotu. W związku z tym podstawowe pytanie jak zaprogramować dwie fazu powiedzmy normal i landing w których w normal na j3 mamy motor a w landing butterfly. Próbowałem robić to wg.wskazówek zawartych w http://www.rcgroups.com/forums/showpost.php?p=14704376&postcount=4583 ale raz mi wyszło dwa razy nie. Może macie jakiś pomysł na rozwiązanie proporcjonalnego sterowania w jednej fazie silnikiem a w drugiej butterfly'iem tym samym drążkiem j3?

Link to comment
Share on other sites

Ale kombinacja. To jest w ogóle konieczne, żebyś miał silnik na J3? Muszę pojechać po nadajnik i sprawdzę jak to logicznie zmontować. Priorytet to zastosowanie funkcji S/C. Jeszcze jedno wyjście, to przypisanie silnika na wolnym miksie do powiedzmy AUX1, który będzie załączany przełącznikiem tylko do trybu NORMAL. Butterfly natomiast załączany przełącznikiem tylko do LANDING.

Link to comment
Share on other sites

Nawet bardzo mam to rozpracowane. To jest proste.

Tylko tak jak ty chce to się nie da.

Nie da się zmienić przypisania kanału dla poszczególnych faz.

Proponuję silnik dać na przełącznik lub suwak, a motyla na drążek lub przełącznik 3 pozycyjny.

W fazach ewentualnie można to rozłączać, ale bez sensu.

Fazy masz po to by różnić ustawienia (normal, termika, lądowanko, start) a nie żeby zmieniać przypisanie przełączników bo ci się popierdyka.

 

Ja mam w szybowcach tak, zgodnie ze sztuką:

1. bfly na drążku gazu, lub hamulec jak masz takowy.

2. silnik na przełączniku lub na suwaku jak chcesz mieć płynną regulację.

3. do faz lotu (lądowanie) dodajesz miksy np. aktywacja podwozia, klapy, inna procedura lądowania.

4. w fazach masz inne ustawienia trymów (jak chcesz) więc przydaje się dla rożnych warunków lotu.

5. w fazach dla startu pod przełącznikiem faz robi się szybkie wyłączanie/włączanie funkcji np. start z holu (klapy w dół) razem z przełączeniem się wysuwają , normal - szybkie chowanie klap, termika - camber w dół, można np. wymyślić start i masz silnik w automacie włączany, ale może się popierdykać.

Link to comment
Share on other sites

Fazy masz po to by różnić ustawienia (normal, termika, lądowanko, start) a nie żeby zmieniać przypisanie przełączników bo ci się popierdyka.

 

Pawel ma racje raffo.

Probowalem zrobic tak jak ty (w normalu gaz w drazku a w landing w suwaku i vice versa) w moim nowym radiu. Poszlo bez problemu. Wlatywalem sie w radio i jak uzanlem ze jestem gotowy to stwierdzilem ze sprawdze to rozwiazanie.

Szybko ucieklem do normalnej fazy (po kilku sekundach), bardzo latwo o pomylke szczegolnie w sytuacjach awaryjnych. Do tego zostaje problem wlaczania danej fazy. Zauwaz ze przejscie na ta faze najlepiej zrobic tylko na pelnym silniku co nie zawsze jest porzdane, no chyba ze zamieni sie kierunki co znowu nie dla kazdego moze byc wygodne.

Ja mam takie przywyczajenie pewnie jak ktos sie nauczyl inaczej to nie problem

Link to comment
Share on other sites

Nawet bardzo mam to rozpracowane. To jest proste.

Tylko tak jak ty chce to się nie da.

Nie da się zmienić przypisania kanału dla poszczególnych faz.

Proponuję silnik dać na przełącznik lub suwak, a motyla na drążek lub przełącznik 3 pozycyjny.

W fazach ewentualnie można to rozłączać, ale bez sensu.

Fazy masz po to by różnić ustawienia (normal, termika, lądowanko, start) a nie żeby zmieniać przypisanie przełączników bo ci się popierdyka.

 

Ja mam w szybowcach tak, zgodnie ze sztuką:

1. bfly na drążku gazu, lub hamulec jak masz takowy.

2. silnik na przełączniku lub na suwaku jak chcesz mieć płynną regulację.

3. do faz lotu (lądowanie) dodajesz miksy np. aktywacja podwozia, klapy, inna procedura lądowania.

4. w fazach masz inne ustawienia trymów (jak chcesz) więc przydaje się dla rożnych warunków lotu.

5. w fazach dla startu pod przełącznikiem faz robi się szybkie wyłączanie/włączanie funkcji np. start z holu (klapy w dół) razem z przełączeniem się wysuwają , normal - szybkie chowanie klap, termika - camber w dół, można np. wymyślić start i masz silnik w automacie włączany, ale może się popierdykać.

Dzi\ekuję za odpowiedź, a czy mógłbyś sprawdzić taką kombinację którą daje hitec support

http://www.rcgroups.com/forums/showpost.php?p=14704376&postcount=4583

czy to ci wogóle działa. Tam jest cos takiego, że na kanale 7 masz wpięte ESC i przypisane do Aux1-null a THROttle przypisane do kanału 8 i drążka J3 a nastepnie jest zrobiony mix THRO -Aux1 i to ma pozwalac że mix jest włączony w jednej fazie (operujesz silnikiem) a wyłączony w innej - możesz operować motylem. Próbowałem różnych ustawień tego mixa ale zgłupiałem bo raz mi działało raz nie albo działało po chwili jakiejś . Kompletnie zbaraniałem

 

Dzi\ekuję za odpowiedź, a czy mógłbyś sprawdzić taką kombinację którą daje hitec support

http://www.rcgroups....&postcount=4583

czy to ci wogóle działa. Tam jest cos takiego, że na kanale 7 masz wpięte ESC i przypisane do Aux1-null a THROttle przypisane do kanału 8 i drążka J3 a nastepnie jest zrobiony mix THRO -Aux1 i to ma pozwalac że mix jest włączony w jednej fazie (operujesz silnikiem) a wyłączony w innej - możesz operować motylem. Próbowałem różnych ustawień tego mixa ale zgłupiałem bo raz mi działało raz nie albo działało po chwili jakiejś . Kompletnie zbaraniałem

I jeszcze jedno- zależy mi na tym bo wolę posługiwać sie drązkiem niż suwakiem więc jakby to było możliwe. No i zadam jeszcze jedno pytanie. Normal czyli coś so pojawia się jako pierwsza faza, co tam się daje i do czego służy. I launch i landing jak wejdziesz w menu model używasz tego ?
Link to comment
Share on other sites

Fazy sa po to aby różnić ustawienia.

Normal = normalny lot, ustawiasz wsztstko do lotu normalnego czyli wychylenia dyferencjał ewentualnie jakiś mikx.

Termika- dodajesz sobie taka fazę i teraz myk. W czasie programowania jakiegoś miksa, np CAMBER ustawisz parametry tego miksa wchodząc w jego menu oczywiście. Jak jesteś w menu jakiegoś miksa, przełączasz przełącznikami faz. Ustawienia miksa dla fazy normal i termika mogą być inne bądź takie same. Jak w tym miksie masz literkę C to zmieniając usatwienie procentów w miksie zmieni ci się dla wszystkich faz rpoporcjonalnie czyli np + 5 % o w inej fazie tez sie doda 5 %, a jak masz literkę S to zmieniając usatwienia przy danym położeniu przełącznika faz bedziesz zmieniał tylko dla tej fazy ustawienia czyli jak dasz + 5 % to da sie tylko tu i nigdzie wiecej.

Czyli praktycznie Camber - ustawienie faza normal - flap 0% i dajesz S

Camber - ustawienie termika - dajesz S i flap - 15 % będzie tylko wtedy - 15 % jak faza będzie termika.

I tak jak przełączysz fazy normal i termika to zobaczysz ze klapy wychylają się zaraz po tym jak włączysz faze termika.

I tak jest ze wszystkimi fazami i miksami gdzie masz S i C i działają na fazach.

To tak jak byś miał dodatkowy komplet ustawień jakiegoś miksa.

Czyli jak masz np 8 faz, to camber ustawiasz 8 x dla każdej fazy albo raz jak wszystkie ustawienia są połączone przez literkę C.

Proste chyba.

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Witam, wiem odgrzewam kotleta ale nie mogę znaleźć jasnej odpowiedzi na moje pytanie po części jak w temacie.

Chodzi mi dokładnie o funkcję Butterfly, czy w Aurorze 9 jest możliwość ustawienia tej funkcji na prawym lub lewym sliderze ?

Wiem, że to mało "profesjonalne" w szybowcu ale latam i szybowcami i akrobatami często w ten sam dzień na lotnisku i nie potrafię się przestawić na BF na drążku i gaz na pstryczku (przy wyjściu z trudnej sytuacji akrobatem pstryknę i ... rypnę :blink:)

Jest to jedna z albo nawet najważniejsza z rzeczy która zdecyduje o zakupie tej aparatury.

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.