Jump to content

Topmodel GEM


Marcin

Recommended Posts

Przed swietami zamowilem sobie taki sam :jupi: jak dales linka do nastika .

Wczesnie jakos umknał mi ten model. A szukalem 2metrowego z klapami.

Opisz dokladnie patent z piankowym mocowaniem serw.

Pozdrawiam Slawomir

Link to comment
Share on other sites

Jesli zobaczysz oryginalna instrukcje to tam montaż serw klap i lotek przygotowany jest typowo pod serwa Topmodel. Mają one specjalne plastikowe zaczepy do mocowania ich na płasko w skrzydle. I pod te zaczepy w modelu przygotowane sa sklejkowe łoża. Sposob z pianką polega na wykorzystaniu specjalnych pianek ... , a co ja tu bede mówił:

 

d315835b33787caf.jpg

 

pianka po obu stronach docieta do kształtu luki w skrzydle. Przyklejona na Purex. Samo serwo owinięte w tasme samoprzylepną przyklejone na CA do forniuru od spodu a calosc zasłonięta klapką zamocowaną kilkoma wkrętami ;)

Link to comment
Share on other sites

Widze ze masz kolpak pelikana. Wygladaja fajnie ale uwazaj bo kopulka lubi odpasc od tego mocowania - jest przyklejona tylko na jakis dupny klej.Mi juz raz odlecial w czasie lotu - a tak wyglada kopak po przywaleniu w ziemie - nie chcialbys chyba tym dostac w glowe ? :]

 

mojesamoloty-202.jpg

 

mojesamoloty-203.jpg

 

mojesamoloty-204.jpg

 

 

Ladny model, mam nadzieje ze bedzie ladnie latal!

Link to comment
Share on other sites

Witam.

Moj juz w domu. Jaka wyszła Tobie waga do lotu ?

Jak spasowały Ci otwory mocowania dulskiego silnika, musze pomierzyc rozstaw moze dopsuje jakis silniczek ( polecany za drogi troszke sie splukalem )

Pozdrawiam Slawomir

Link to comment
Share on other sites

Sławku,

 

otwory silnika spasowały idealnie co do milimetra. Waga do lotu z pakietem 3s 2200 mAh i duzym regulatorem 60A Switching BEC wyszła 1300g. Wbrew pozorom zastosowanie 160g silnika nie sprawiło problemow z wywazeniem przednim, a nawet model byl ciut za ciezki na tył. 15g przy silniku ołowiu załatwiło sprawę.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Loty odbyły się już niejedne. Wrażenia pozytywne - GEM ''trzyma się powietrza'' i ma niezłą doskonałość. Aktualnie wciąż jestem na etapie regulacji i trymowania modelu, jednak z każdym lotem jest coraz przyjemniej.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Witam.

Myślę, że Marcin nie będzie miał nic przeciwko, że podłączę się pod jego temat.

Niedawno również zostałem, jak narazie szczęśliwym posiadaczem tego modelu i mam kilka pytań do Marcina. W którym miejscu ustawiłeś środek ciężkości ? Z tego co przeczytałem to latasz na pakietach 3s2200mAh, producent poleca coś koło 3s3300mAh. Wcześniej latałem EG i posiadam dwa pakiety 2200mAh, które go zasilały i chcę je użyć w Gem-ie, więc albo muszę go przesunąć do przodu, albo dołożyć balast a bateria na swoim miejscu, jak to masz rozwiązane? Nie przeglądałem dokładnie zawartości pudła, oglądnąłem jak narazie kadłub, ale zrobił na mnie bardzo dobre wrażenie.

Damian.

Link to comment
Share on other sites

Ja mam 2200 na skraju półki na pakiet. Przed nim regulator i jakies 20g ołowiu :) Mogę zrobić na jutro fotki. :) Wydaje się, że pakiet jest b. blisko SC i dlatego łatwo wyważyć.

Link to comment
Share on other sites

Dzisiaj lepiej przejrzałem zawartość pudła:

4e0232a789c73837m.jpg

Kadłub jest naprawdę solidnie zrobiony.

Wręga silnikowa:

4e0ac22c086e16bem.jpg

Półki na serwa, aku, zamontowane bowdeny i kilka wręg wewnątrz kadłuba co sprawia, że kadłub nie jest podatny na wgniecenia:

051363d7dc04d22dm.jpg

Wystarczy przykręcić "motylka":

283ff211ae6a1c8dm.jpg

Szpeje:

a05ff7f9c4fb223em.jpg

Do skrzydeł wystarczy założyć serwa i zamontować dźwignie:

ae54c1c7efabec8cm.jpg

Porównanie gabarytów EG i GEM-a, fajnie że Gem też jest pomarańczowo-biały:

28a5f136bfb86751m.jpg

Zespół napędowy:

f90e4f751e7f6f4am.jpg

silnik Dualsky XM3536CA-8,

regulator Dualsky XC4018BA,

śmigło 11/8.

Silnik faktycznie wchodzi na styk, ale otwory mocujące pasują. Zastosuję chyba polecane serwa bo nie chce mi się kombinować. Jedyna rzecz, która mnie martwi to konstrukcyjna budowa "motylka", jakaś taka delikatna mi się wydaje. Na skrzydłach jest kilka nierówności i nie wiem czym to najlepiej wyrównać a żelazka modelarskiego nie mam.

Link to comment
Share on other sites

Co to ''Motylka'' - mój po kilku płaskich lądowaniach (mocny butterfly) rozszedł się - musiałem zrobić z drutu V i wkleić na żywicę w motylka żeby usztywnić :)

 

Zastosowanie polecanych serw, zwłaszcza w skrzydle, ułatwi Ci ich montaż - te z Topmodel mają fajne mocowania wykorzystane w instrukcji :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Gem złożony do "kupy", ale muszę jeszcze podręczyć Marcina. Za cholere nie mogę ustawić funkcji butterfly. W które kanały w odbiorniku masz wpięte serwa lotek i klap. Czy model masz ustawiany w nadajniku jako acro czy glider, jeżeli ustawię glider to gaz mam na przełączniku a nie na drągu, wszystkie serwa działają prawidłowo a klapy reagują na trymowanie.

Link to comment
Share on other sites

Guest Jerzy Markiton

To bardzo dobrze. Gaz na wyłączniku w szybowcu jest prawidłowym objawem. Klapy i wielkość motyla jest na drążku gazu...Tzn. prawidłowo - hamulec (spoiler). Wychylenia klap ustawiasz jako mix do hamulca. To samo z motylem.... Pozdrawiam - Jurek.

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za odzew. Sytuacja opanowana. Nadajnik to Eclipse 7 i procedura programowania jest trochę zakręcona, zmyliło mnie to, że działanie miksera zostaje załączone przełącznikiem a potem za pomocą drążka gazu można regulować "rozcapieżenie" motylka . Ciężko będzie się przyzwyczaić do gazu na przełączniku. Samo ustawienie butterfly-a to nie wszystko, trzeba będzie jeszcze odpowiednio domiksować wychylenie lotek do góry, aby został jakiś margines do sterowania pochyleniem modelu przy podejściu do lądowania i skompensować to sterem wysokości, oj będzie się działo, ale te czary to po pierwszych lotach.

Link to comment
Share on other sites

Wg mnie niepotrzebnie kombinujesz z butterfly na drazku gazu. Ja mam pod przelacznikiem, dziala swietnie. Model ostro zwalnia i opada, tuz przed ziemia chowam klapy, i plynnie siadam.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

I ja dołączyłem do posiadaczy GEMa :faja:

 

Marcin: ten drut do wzmocnienia motyla jaki długi dałeś? Jak kadłub znosi cięższe lądowania, nie trzeba gdzieś dołożyć rowingu? Ogólnie jak na moje oko to jest dosyć pancerny.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.