Jump to content

Duży F4U Corsair


kkdarch

Recommended Posts

Posted

Witam

Postanowiłem wrócić do pomysłu budowy F4U Corsair w dużej skali czyli coś wielkością Złotej Edycji Top Flite. I stało się po obrobieniu rysunków żeber poszły do cięcia .Po tygodniu dostałem gotowe elementy do skrzydeł .Składanie tego typu modelu to sama przyjemność(około 4,5 godziny pracy i konstrukcja skrzydeł gotowa). Model będzie miał 2195mm rozpiętości i 1703 mm długości waga według producenta 10-11kg a napędzany będzie silnikiem benzynowym 45ccm z reduktorem (jeśli znajdę śmigło o odpowiednim skoku a raczej łopaty do czterołopatowego śmigła o skoku 16-18").Może ktoś dysponuje frezarką na której można by było zrobić takie łopaty długość -12,5 cala

1004676mli7.th.jpg

1004674mqf7.th.jpg

Posted

Model bardzo fajny ,ja szukam czegos w tej skali pod silnik benzynowy 50 cm3.A dokladniej interesuje mnie p-51 mustang

Posted

Tak widzialem ten model na lotnisku.Aczkolwiek chcialbym zrobic go samemu wedlug swojej technologi.Poprostu szukam zajecia na wieczory.Na razie mam czym latac takze czas nie bedzie gral roli co do tworzenia samolotu.

  • 2 weeks later...
Posted

A oto kilka dodatkowych fotek .Z powodu braku czasu prace już nie idą tak szybko jak wcześniej ale i tak opłaci się wycinać elementy laserem.Później składa się jak puzle.

obrazy3002kp0.jpg

obrazy3003xl9.jpgobrazy3007aa6.jpgobrazy3004gj0.jpgobrazy3008kr7.jpg

  • 2 weeks later...
Posted

Przyznam że trochę skopiowałem rozwiązanie (Robart 148).Miałem kiedyś okazje pooglądać to cacko i przyznam że nie jest mocno skomplikowane a mi brakuje tylko układu dźwigni do podnoszenia i obrotu .Siłowniki pneumatyczne wykonałem sam z uszkodzonych siłowników przemysłowych (festo ale przerobione ).wykorzystałem tylko tłoczysko ,część cylindra i uszczelnienia .A tu schemat tego podwozia :

http://www.robart.com/retracts/spare%20parts/148SP.pdf

 

:roll:

Posted

faktycznie nie jest to wielka konstrukcja.A robart sobie troche liczy za swoje produkty

  • 3 weeks later...
Posted

Prace znów zaczęły się trochę posuwać do przodu ale nadal cierpię na brak czasu .Niemniej jednak coś tam można zrobić wieczorami.

obrazy3023oj1.jpgobrazy3024xv8.jpgobrazy3025dy0.jpgobrazy3026dx4.jpgobrazy3027cr0.jpgobrazy3028gv2.jpgobrazy3029tf7.jpgobrazy3030cl7.jpgobrazy3031ea5.jpg

 

Mam mały problem ze śmigłem bo nie ma skoków rzędu 16-18cali ale na stronie Menz -a widziałem takie śmigło trzyopatowe 27-16cali ale pewnie będzie bardzo drogie (drewniane) .

Właśnie jak widać na zdjęciu ukończyłem następny silnik z reduktorem dedykowany do tego modelu. Jeśli ktoś ma jakieś namiary gdzie mogę kupić łopaty ,śmigło trzy -czterołopatowe o dużym skoku i średnicy 26-27cali .

Posted

Witam

Rozmawiałem z p.Bielą ze trzy miesiące temu i z tego rozmiaru nic nie było a teraz pojawił się nowy rozmiar 26x14D może tego spróbuje ale nie jestem pewien czy wystarczy prędkości a większej średnicy nie mogę założyć .Przełożenie zrobiłem 2,9:1 co może dać jakieś 3200-3400 obrotów na minute .

Zobaczcie to cudo

http://www.warbirdpropdrives.com/30601.html

Posted

I jeszcze trochę fotek w całej okazałości.Ten kot pod modelem należy do obsługi naziemnej.

 

obrazy3032mb3.jpg

obrazy3033ce7.jpg

obrazy3034ge9.jpg

obrazy3035rp4.jpg

 

Już zamówiłem śmigiełko 26x14d 3 łopaty i zobaczę jak to będzie pracowało.

Posted

...ale leniwy :shock:

Za moich czasów kot, czyli młody żołnierz, intensywnie się dokształcał/doszkalał.

Dopiero po odpowiednim czasie służby mógł pospać pod MiGiem-15 przywiązawszy ręce do opuszczonej lawety z działkami :wink:

Ale teraz inne czasy :evil:

  • 5 months later...
Posted

Wreszcie po pięciu miesiącach wyciągnołem model z kąta i mogę coś zrobić .Pewnie wszyscy się zastanawiali czy aby nie zrezygnowałem?U mnie jest kolejność :najpierw praca a później przyjemności.Myślę że już niedługo wstawię kilka fotek.

  • 2 months later...
Posted

Mam pytanie do wlasciciela Corsaira:

Na pierwszej fotce pod pierwszym linkiem widac na wregach skrzydel niepoodcinane koncowki pomagajace przy skladaniu skrzydla. na zdjeciu sa obrocone w gore a wydaje mi sie ze na manualu z TopFlite powinny byc do dolu. moze profil jest idealnie symetryczny,ale jak nie to pomyliles prawe skrzydlo z lewym.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.