kkdarch Posted January 3, 2008 Posted January 3, 2008 Witam Postanowiłem wrócić do pomysłu budowy F4U Corsair w dużej skali czyli coś wielkością Złotej Edycji Top Flite. I stało się po obrobieniu rysunków żeber poszły do cięcia .Po tygodniu dostałem gotowe elementy do skrzydeł .Składanie tego typu modelu to sama przyjemność(około 4,5 godziny pracy i konstrukcja skrzydeł gotowa). Model będzie miał 2195mm rozpiętości i 1703 mm długości waga według producenta 10-11kg a napędzany będzie silnikiem benzynowym 45ccm z reduktorem (jeśli znajdę śmigło o odpowiednim skoku a raczej łopaty do czterołopatowego śmigła o skoku 16-18").Może ktoś dysponuje frezarką na której można by było zrobić takie łopaty długość -12,5 cala
eze Posted January 6, 2008 Posted January 6, 2008 Model bardzo fajny ,ja szukam czegos w tej skali pod silnik benzynowy 50 cm3.A dokladniej interesuje mnie p-51 mustang
rabbitlkr Posted January 6, 2008 Posted January 6, 2008 Eze, mówisz masz http://www.rcskorpion.pl/product_info.php?cPath=170_234&products_id=3250 znajomy kupił to cudo ale jeszcze nie miałem okazji pojechać i obejżeć z bliska ale niedługo go nawiedzę
eze Posted January 7, 2008 Posted January 7, 2008 Tak widzialem ten model na lotnisku.Aczkolwiek chcialbym zrobic go samemu wedlug swojej technologi.Poprostu szukam zajecia na wieczory.Na razie mam czym latac takze czas nie bedzie gral roli co do tworzenia samolotu.
kkdarch Posted January 18, 2008 Author Posted January 18, 2008 A oto kilka dodatkowych fotek .Z powodu braku czasu prace już nie idą tak szybko jak wcześniej ale i tak opłaci się wycinać elementy laserem.Później składa się jak puzle.
kkdarch Posted January 31, 2008 Author Posted January 31, 2008 No i trochę fotek z końcowej fazy pokrywania skrzydeł oraz elementy podwozia.
eze Posted January 31, 2008 Posted January 31, 2008 Czy to podwozie wlasnej roboty czy tez jakies firmowe ??
kkdarch Posted January 31, 2008 Author Posted January 31, 2008 Przyznam że trochę skopiowałem rozwiązanie (Robart 148).Miałem kiedyś okazje pooglądać to cacko i przyznam że nie jest mocno skomplikowane a mi brakuje tylko układu dźwigni do podnoszenia i obrotu .Siłowniki pneumatyczne wykonałem sam z uszkodzonych siłowników przemysłowych (festo ale przerobione ).wykorzystałem tylko tłoczysko ,część cylindra i uszczelnienia .A tu schemat tego podwozia : http://www.robart.com/retracts/spare%20parts/148SP.pdf :roll:
eze Posted January 31, 2008 Posted January 31, 2008 faktycznie nie jest to wielka konstrukcja.A robart sobie troche liczy za swoje produkty
kkdarch Posted February 19, 2008 Author Posted February 19, 2008 Prace znów zaczęły się trochę posuwać do przodu ale nadal cierpię na brak czasu .Niemniej jednak coś tam można zrobić wieczorami. Mam mały problem ze śmigłem bo nie ma skoków rzędu 16-18cali ale na stronie Menz -a widziałem takie śmigło trzyopatowe 27-16cali ale pewnie będzie bardzo drogie (drewniane) . Właśnie jak widać na zdjęciu ukończyłem następny silnik z reduktorem dedykowany do tego modelu. Jeśli ktoś ma jakieś namiary gdzie mogę kupić łopaty ,śmigło trzy -czterołopatowe o dużym skoku i średnicy 26-27cali .
Kostek Posted February 19, 2008 Posted February 19, 2008 http://www.smigla.com/polski/czteroplatowe.html Zadzwoń , pogadaj .Nie wszystko jest na stronie.Wiem że dla Marka Dąbrowskiego były robione pojedyncze łopaty.
kamil_rc Posted February 19, 2008 Posted February 19, 2008 Niech Pan napisze do Leszka Jury z Model Partner może by Panu sprowadził z Czech takie smigiełko.
kkdarch Posted February 19, 2008 Author Posted February 19, 2008 Witam Rozmawiałem z p.Bielą ze trzy miesiące temu i z tego rozmiaru nic nie było a teraz pojawił się nowy rozmiar 26x14D może tego spróbuje ale nie jestem pewien czy wystarczy prędkości a większej średnicy nie mogę założyć .Przełożenie zrobiłem 2,9:1 co może dać jakieś 3200-3400 obrotów na minute . Zobaczcie to cudo http://www.warbirdpropdrives.com/30601.html
kkdarch Posted February 22, 2008 Author Posted February 22, 2008 I jeszcze trochę fotek w całej okazałości.Ten kot pod modelem należy do obsługi naziemnej. Już zamówiłem śmigiełko 26x14d 3 łopaty i zobaczę jak to będzie pracowało.
karlem Posted February 22, 2008 Posted February 22, 2008 ...ale leniwy :shock: Za moich czasów kot, czyli młody żołnierz, intensywnie się dokształcał/doszkalał. Dopiero po odpowiednim czasie służby mógł pospać pod MiGiem-15 przywiązawszy ręce do opuszczonej lawety z działkami :wink: Ale teraz inne czasy :evil:
kkdarch Posted August 19, 2008 Author Posted August 19, 2008 Wreszcie po pięciu miesiącach wyciągnołem model z kąta i mogę coś zrobić .Pewnie wszyscy się zastanawiali czy aby nie zrezygnowałem?U mnie jest kolejność :najpierw praca a później przyjemności.Myślę że już niedługo wstawię kilka fotek.
lemko Posted November 3, 2008 Posted November 3, 2008 Mam pytanie do wlasciciela Corsaira: Na pierwszej fotce pod pierwszym linkiem widac na wregach skrzydel niepoodcinane koncowki pomagajace przy skladaniu skrzydla. na zdjeciu sa obrocone w gore a wydaje mi sie ze na manualu z TopFlite powinny byc do dolu. moze profil jest idealnie symetryczny,ale jak nie to pomyliles prawe skrzydlo z lewym.
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.