lekarz Opublikowano 3 Lipca 2013 Opublikowano 3 Lipca 2013 Czy latał ktoś modelem ze skrzywionym wałem/niestabilnie zamocowanym śmig? Jak wygląda taki lot? Jakieś filmiki?
pyton Opublikowano 3 Lipca 2013 Opublikowano 3 Lipca 2013 Silnik wpada w duże wibracje po czym moga wkręty/śruby sie poluzowac , a czym to grozi dalej to sie domyśl
idfx Opublikowano 3 Lipca 2013 Opublikowano 3 Lipca 2013 Ja wczoraj latałem ... Nieświadomie. Założyłem na Emaxa 2822 sporą piastę i śmigło. Pierwszy lot ok, drugi niby też, ale jak obejrzałem nagrania z breloka zauważyłem, że obraz zaczyna falować. Nie było nic słychać w trakcie lotu. Nie było też kreta a łagodne lądowania w wysokim zbożu. Zacząłem po kolei analizować skąd to falowanie, okazało się że wał nie wytrzymał. Silnik zaczął "stukać" jak ruszam na boki i jak powoli kręcę śmigłem to już na oko widać, że wobluje. Na wszelki wypadek go zdjąłem, założyłem nowy i wróciłem do lekkiego prop-savera zamiast piasty. Szukam mocniejszego konstrukcyjnie odpowiednika 2822. Mam ich kilka i bardzo się różnią od siebie pod względem wytrzymałości. Pozostawiają wiele do życzenia.
lekarz Opublikowano 3 Lipca 2013 Autor Opublikowano 3 Lipca 2013 A możliwe to jest że przy słabo zamocowanym śmigle model nie chce latać. Już tłumaczę. Otóż mam sobie śmigło w małym modelu. Wydaje mi się iż po pewnym czasie śmigło się poluzowywuje na wale. Mocowanie jest dość charakterystyczne, ale myślę iż podobny efekt można by uzyskać stosując ciut za dużą średnicę wewnętrzną prop-savera. Czy może ktoś latał z zadużym prop-saverem i chciałby podzielić się doświadzeniami:)?
Rekomendowane odpowiedzi