Peter Opublikowano 6 Stycznia 2008 Opublikowano 6 Stycznia 2008 Problem wraca jak bumerang. Wiem,wiem,nie ma prostej odpowiedzi.ale czas chyba zmienic szybowiec. EG vs ES nie daja rady w intensywnej eksploatacji. Bez kraks , z czasem robia sie jakies takie ,,mientke'' ,o zmianie geometri skrzydel w czasie lotu nie wspominajac. No i wiekszy ptak EG zle znosi duze obciazenia.ES pod tym wzgledem jest lepszy,ale i jemu wyginaja sie skrzydelka-mocno. Nie szukam szybowca do akrobacji (bo pewnie moje elapory by tego nie przetrzymaly :-( ) ale takiego,ktory jest do bolu stabilny i odporny na wieksze obciazenia-ladunek. Nie chce raczej innych konstrukcji-tylko szybol. Dopuszczam nawet zainstalowanie malego motorka ,bo elektryczne latanie , wiekszymi ptakami to jednak drogi sport. Zreanimowalem mojego ASW-28 ,ale latanie w goglach 4 metrowym ptakiem o wadze ponad 5 kg ,to troche strach dla okolicy :crazy: Mysle ze lzejsza konstrukcja do trzech metrow w wersji ARF gdzies czeka na mnie. Ale tu wlasnie potrzebuje podpowiedzi,czy zapropnowana konstrukcja przez Was spelni role ciezarowki oraz ze szybol nie bedzie mial mankamentow w/w. Ladunek uzyteczny - czyli szybowiec gotowy do lotu powinien uniesc ladunek 500-700gr-ekstra.Oczywiscie bez drastycznej utraty cech lotnych-bo i takie zjawisko widzialem-Cularis. Na trenerku z OS mozna to zrobic bez problemu-ale nie ma tego co najwazniejsze-lot szybowca w szumie wiatru...
malinn Opublikowano 6 Stycznia 2008 Opublikowano 6 Stycznia 2008 Wybież coś z arthobby na hn1033 koło 2m - 2,5m. Widziałem andromede 2m do lotu miała 1kg i latała super (można by ją wylądować do reki bez większych problemów). Miałem 2 modele z ah 1m bobolinka i 1,2m zuni (latam nim obecnie) i każy naprawdę super jakości. Ew wybrać można coś z blejżyka. Te dwie firmy można polecić z czystym sumieniem , na moje niezły współczynnik ceny do jakości.
Rafal B. Opublikowano 6 Stycznia 2008 Opublikowano 6 Stycznia 2008 Peter: 1. To ma być szybowiec czy elektroszybowiec?? 2. Czy masz ograniczenia cenowe? Bo można by pomyśleć nad czymś takim: http://airplane-model.com/ava.html Wersja szybowcowa 1020 do lotu a elektryczna 1800 czyli masz całe 800 gram ładunku a i bez problemu 1000g.
Leda_g Opublikowano 6 Stycznia 2008 Opublikowano 6 Stycznia 2008 Peter jeżeli chcesz coś do latania i ciężarówka to porozmawiaj z Kamilem (kwijatkowski z forum), oni byli mistrzami świata w tym, no może wicemistrzami. http://aerodesign.meil.pw.edu.pl Sądze że oprócz tego ładunku mógłbys załadować nawet akumulator z samochodu (tak dla balastu) :shock:
Peter Opublikowano 7 Stycznia 2008 Autor Opublikowano 7 Stycznia 2008 Sprecyzuje. Mocniejsza konstrukcja -elapory czas zegnac. Kompletny z bateriami,serwami,silnikiem itd. ma uniesc dodatkowo ok 700g. Nie moze wystapic taka sytucja,ze po niezamierzonej petli ,wyjsciu z krotkiego nurkowania zloza sie skrzydla,bo i taki przypadek mialem z szybowcem Ripmax-a,pustym zreszta,bez ladunku. Obciazenie szybowca nie powinno drastycznie obnizac jego wlasnosci lotnych np.doskonalosc. Szybowiec -skrzydlo moze byc ze wzniosem,uszami.Tylko wersja ARF. Wiem ze beda wyzsze predkosci,trzeba z tym zyc,ale jesli bedzie latal spokojnie-wolno tym lepiej. Generalnie ,chodzi mi o opinie uzytkownika,ktory lata z podobnym balastem i potwierdzi-zarekomenduje odpowiednia konstrukcje. Celujemy niedaleko 3m..
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.