Skocz do zawartości

Szybowiec-ciezarowka.


Peter

Rekomendowane odpowiedzi

Problem wraca jak bumerang.

Wiem,wiem,nie ma prostej odpowiedzi.ale czas chyba zmienic szybowiec.

EG vs ES nie daja rady w intensywnej eksploatacji.

Bez kraks , z czasem robia sie jakies takie ,,mientke'' ,o zmianie geometri skrzydel w czasie lotu nie wspominajac.

No i wiekszy ptak EG zle znosi duze obciazenia.ES pod tym wzgledem jest lepszy,ale i jemu wyginaja sie skrzydelka-mocno.

Nie szukam szybowca do akrobacji (bo pewnie moje elapory by tego nie przetrzymaly :-( )

ale takiego,ktory jest do bolu stabilny i odporny na wieksze obciazenia-ladunek.

Nie chce raczej innych konstrukcji-tylko szybol.

Dopuszczam nawet zainstalowanie malego motorka ,bo elektryczne latanie , wiekszymi ptakami to jednak drogi sport.

 

Zreanimowalem mojego ASW-28 ,ale latanie w goglach 4 metrowym ptakiem o wadze ponad 5 kg ,to troche strach dla okolicy :crazy:

Mysle ze lzejsza konstrukcja do trzech metrow w wersji ARF gdzies czeka na mnie.

Ale tu wlasnie potrzebuje podpowiedzi,czy zapropnowana konstrukcja przez Was spelni role

ciezarowki oraz ze szybol nie bedzie mial mankamentow w/w.

Ladunek uzyteczny - czyli szybowiec gotowy do lotu powinien uniesc ladunek 500-700gr-ekstra.Oczywiscie bez drastycznej utraty cech lotnych-bo i takie zjawisko widzialem-Cularis.

Na trenerku z OS mozna to zrobic bez problemu-ale nie ma tego co najwazniejsze-lot szybowca w szumie wiatru...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybież coś z arthobby na hn1033 koło 2m - 2,5m. Widziałem andromede 2m do lotu miała 1kg i latała super (można by ją wylądować do reki bez większych problemów). Miałem 2 modele z ah 1m bobolinka i 1,2m zuni (latam nim obecnie) i każy naprawdę super jakości. Ew wybrać można coś z blejżyka. Te dwie firmy można polecić z czystym sumieniem , na moje niezły współczynnik ceny do jakości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Peter:

1. To ma być szybowiec czy elektroszybowiec??

2. Czy masz ograniczenia cenowe?

 

Bo można by pomyśleć nad czymś takim:

http://airplane-model.com/ava.html

 

Wersja szybowcowa 1020 do lotu a elektryczna 1800 czyli masz całe 800 gram ładunku a i bez problemu 1000g.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Peter jeżeli chcesz coś do latania i ciężarówka to porozmawiaj z Kamilem (kwijatkowski z forum), oni byli mistrzami świata w tym, no może wicemistrzami.

http://aerodesign.meil.pw.edu.pl

Sądze że oprócz tego ładunku mógłbys załadować nawet akumulator z samochodu (tak dla balastu) :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprecyzuje.

Mocniejsza konstrukcja -elapory czas zegnac.

Kompletny z bateriami,serwami,silnikiem itd. ma uniesc dodatkowo ok 700g.

Nie moze wystapic taka sytucja,ze po niezamierzonej petli ,wyjsciu z krotkiego nurkowania zloza sie skrzydla,bo i taki

przypadek mialem z szybowcem Ripmax-a,pustym zreszta,bez ladunku.

Obciazenie szybowca nie powinno drastycznie obnizac jego wlasnosci lotnych np.doskonalosc.

Szybowiec -skrzydlo moze byc ze wzniosem,uszami.Tylko wersja ARF.

Wiem ze beda wyzsze predkosci,trzeba z tym zyc,ale jesli bedzie latal spokojnie-wolno tym lepiej.

Generalnie ,chodzi mi o opinie uzytkownika,ktory lata z podobnym balastem i potwierdzi-zarekomenduje odpowiednia konstrukcje.

Celujemy niedaleko 3m..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.