Jump to content

Prosty kątomierz modelarski


Adam P.

Recommended Posts

Zbudowany w pięć minut z kątomierza, klamerki, wskazówki zegarowej, nakrętki M4 i kartki papieru.

7657a586afa81fd7.jpg

Montaż ogranicza się do przyklejenia kartki(dla ułatwienia odczytu)i klamerki, zrobienia otworu w kątomierzu(jeżeli takowego nie ma) i wstawieniu w niego wskazówki z przyklejonym ciężarkiem.

niestety działa on tylko w jedną stronę, więc do pomiaru wychyleń w górę trzeba będzie obrócić model do góry kołami.

Obsługa(dla sterów/lotek):

-Zamocowanie na sterze tak, aby dolna krawędż kątomierza była równoległa do osi stery

-Wykalibrowanie(ustawienie modelu tak, aby wskazówka pokazywała 90°)

-machanie sterami i odczytywanie wyników :D

Obsługa dla:

•skłonu silnika:

-ustawić model poziomo przy pomocy poziomnicy(dla skłonu w góre model musi być do góry kołami)

-zamocować kątomierz na osi i równolegle do niej

-wynik

•wykłonu silnika:

-Jak przy skłonie, tylko że model musi leżeć na prawym boku (jeżeli wykłon w prawo)

-Jak przy skłonie

-Jak przy skłonie

Mam nadzieje, że jeszcze ktoś na to nie wpadł i pomogłem ;D

Jeśli macie inne, lepsze, prostsze sposoby/urządzenia to chętnie zobacze :)

Link to comment
Share on other sites

Dobre! :D Proste i szybkie do wykonania.

 

 

Jeśli macie inne, lepsze, prostsze sposoby/urządzenia to chętnie zobacze

Pan Motylasty przygotował fajny kątomierz w poradniku na swojej stronie:

http://www.tbm.lasowice.net/main.html --> WARSZTAT RC --> Kątomierz modelarski

Jak zwykle z pięknym opisem i fotkami! :D

 

Ten opis jest też u nas na forum, ale fotki coś się nie chcą ładować:

http://pfmrc.pl/viewtopic.php?t=1700&highlight=k%B1tomierz

 

EDIT: zmieniłem bezpośredni link do artykułu na wejście przez stronę główną. Bo tak! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Tylko dlaczego piszesz że pomiar w jedną stronę. Czyzby chodziło o to że wskazówka opiera się o klamerkę? (może inaczej przykleić klamerke)

To jeden powód. Drugi to to, że tego typu kątomierze zwykle nie mają skali(chodzi o tą przy końcu wskazówki) w drugą stronę.

Można też użyć skali głównej, ale wtedy potrzeba dluższej wskazówki, cięzszego ciężarka, wiecej papieru i dokładności.

Link to comment
Share on other sites

meloow, a miałbyś coś takiego w *.jpg ? :)

__

Niedawno widziałem wątek w którym ktoś pytał o sposób na pomiar kątów skłonu i wykłonu silnika(jakaś benzyna)-chyba mam rozwiązanie :D

c469ee5d4649227c.jpg

Mam nadzieję, że można się w tym połapać :)

Kąt alfa to kąt skłonu/wykłonu silnika

Kąty i długości odcinków są wyolbrzymione aby rysunek był czytelniejszy

Zapomniałem dorysować dwóch rzeczy: odcinek b to odcinek prostopadły od odc. a na górze rysunku, jego jednostka to cm

Założenia:

-Wręga silnikowa jest pod kątem prostym do osi modelu(odcinek a jest do niej równoległy)

-Tylna część obudowy silnika(którą się go mocuje) jest pod kątem prostym do osi silnika

Obliczanie:

Podstawiamy do wzoru wartości: kąt pod jakim ma być pochylony/wychylony silnik; długość odc. a (odległość między śrubami mocującymi) i otrzymujemy b(grubość podkładek potrzebna do uzyskania danego kąta)

alfa•a•0.0(2)=b

Link to comment
Share on other sites

adam9304

nie wiem jak to policzyles ale b= tg(alfa)*a

 

ja zawsze przy ustawianiu silnika wiem jaki kat chce otrzymac, i z funkcji trygonometrycznych wyliczam ile trzeba podlozyc aby uzyskac wyklon, i ile przesunac zeby wal przy smigle byl w osi

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.