choina Opublikowano 12 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2008 Witam. W tym temacie będę prosił o rady dotyczące składania i doboru odpowiedniego wyposażenia do Edge, a w szczególności wskazówek od ludzi posiadających ten model. Model kupiłem we wrześniu ubiegłego roku jednak nie zdążyłem go przygotować w tamtym sezonie i dlatego do dzisiaj leży w pudełku czekając na swoją kolej. Dane: Rozpiętość: 1400 mm, Masa startowa: 2900g, Powierzchnia skrzydeł: 45.00dm2, Długość: 1400mm, Fotki zestawu: Producent proponuje silnik 2-takt. o pojemności 7,5cm. Ja natomiast chcę zastosować 4-takt. tylko nie wiem na jaką poj. silnika się zdecydować. Co proponujecie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motyl Opublikowano 12 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2008 4t minimum 10cm a fotka fajniejsza tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
choina Opublikowano 12 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2008 fotka fajniejsza tak Zdecydowanie Co do silnika to zastanawiam się nad FS 70S II i FS-91S II. Boję sie, że ten drugi może być za ciężki, na forum było, że ktoś lata tym modelem z takim silnikiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alchemique Opublikowano 12 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2008 W Lublinie lataja na 70 Surpass i jestr super Jeszcze Saito 72 i tez lata przyzwoicie. Mysle ze 90 to jednak za duzy kaliber, chyba ze saito 90 do krecenia 3d, bo na 70 moga byc problemy ze zwisem. Model fajny, warto wzmocnic podwozie bo mowiono mi ze czasami lubi sie wyrwac. Powodzenia w oblotach zycze, mysle ze bedziesz zadowolony z tego zestawu! EDIT: Moze taki silnik - przed chwila znalazlem w jednym ze sklepow- bylby to idealny kompromis pomiedzy 70 a 90. Up for Sale is a 100 % Brand New O.S. FS-@ 81 Alpha Four Stroke Engine # 34810 Features: * Same mounting dimensions as the O.S. Max FS-70 Surpass * Ideal fit for 60 size planes * Specially designed lubrication system eliminates need for crankcase ventilation * 60RA carburetor * F5030 muffler with rubber O-ring in multi position manifold to help prevent oil leakage Includes: OS FS@81 Four Stroke Engine with Carburetor F-5030 muffler & Assembly Glow Plug TYPE F Decal sheet & Instruction manual (English) Specifications: Displacement: 13.26cc (0.809 cu.in.) Bore 27.7mm (1.091 in.) Stroke 22.0mm (0.866 in.) Practical R.P.M. 2,200 ~ 12,000 r.p.m. Power output 1.3 PS / 11,000 r.p.m. Weight 610g (21.53oz.) with Silencer Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbieg Opublikowano 13 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2008 Witam Jest jeszcze silniczek Saito Fa 82 Waga 460g Pojemność 13,5ccm Moc 1,5 PS Śmigła 12x8 - 15x4 Zalecane śmigło 13x8 Obroty 2000-11,500 Paliwo 10 - 30% nitro. Myślę że na paliwie 10% powinien ładnie kęcić śmigłem 13x6 lub 12x8. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eze Opublikowano 13 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2008 rowniez polecam saito 13,5 cm to bedzie optymalny silnik do krecenia 3d no i jeszcze wazne smiglo z duzym skokiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Rzedzicki Opublikowano 14 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2008 Jak juz wchodzimy w sajciaki to zdecydowanie 91, wszystko co ponizej bedzie za lekkie. Mialem kilka tych edkow zaczynalem od magnuma 61 fs plus 200 gram olowiu. Potem 80 a na koncu 91 ktora wazy tyle samo. Z magnumem 91 fs najlatwiej bylo go wywazyc przesuwajac pakiet. Dobrym pomyslem jest wcisnac zbiornik paliwa pod rure od skrzydel- wchodzi ciasno, nie wymaga dodatkowych mocowan a podczas lotu masz niezmienny SC (to rozwiazanie wymaga zastosowania pompki). Co do wywazenia uzywaj do tego rury laczacej skrzydla. Zmontowany model lapiesz za rure- lesli ma byc do 3d to lapiesz rure od tylu i ma byc wywazony, jesli do klasycznej akrobacji to lapiac za rure od przodu musisz uzyskac wywazenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
choina Opublikowano 14 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2008 Czyli lepiej założyć 15cm i z tym silnikiem nie będzie kłopotu z wyważeniem? Natomiast silniki Os 70, 82 i Saito 72,82 będą za lekkie i trzeba będzie dołożyć ok. stu gramowe obciążenie do poprawnego wyważenia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Rzedzicki Opublikowano 14 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2008 os 70 80 i 91 waza prawie tyle samo i pchajac taka sama mase w model lepiej miec z niej wieksza moc. 70 slabawa, 80 tak se, 91 idealnie. W USA ten model jest sprzedawany jako powerlinehobbies i tam wsadzaja do niego os 61 2 suwy a sajciaki nawet fa 100. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 15 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2008 Jak najlżejszy model jak najwiecej mocy zdecydopwanie 4 takt klasy 91. Miałem okazje nim latac jest niesłychanie stabilny w powietrzu jak na model tej wielkosci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 16 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2008 Mam taki sam model od Pawła po lekkim crashu :crazy: Mam wolny OS 65LA i taki planuje tam włożyć - nie wiecie przypadkiem czego można się spodziewać od tego silnika w tym modelu? Jaki ciąg uda się uzyskać na tym silniku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Rzedzicki Opublikowano 16 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2008 Mialem kiedys Funtane 40 ze szwabskiej firmy eurolight, wazyla do lotu okolo 2800. Kupil ja ode mnie jeden modelarz z Gdyni i wsadzil 65la. Podobno wisiala mu na pol gazu i szla w gore jak dzika na smigle 13x4w, wiec z edkiem tez nie powinno byc problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boogie Opublikowano 16 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2008 Moze ten link sie na cos przyda. Przy masie 2900 zostal zastosowany os 50SX. Jest tez kilka filmow. http://www.patric-leis.de/edge540.htm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 22 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2008 Witaj ja miałem OS maxa 60FP starsza wersja LA diablotin 1.5m 3kg wisiał na smigle ,ale o wyjsciu w pion mozna było zapomniec 65 pewnie dmuchnie nieco wiecej Oblatywałem tego Edka na os maxie 46AX i do zawisu akurat ,ale zeby był nadmiar do latania 3D to 55AX , Saito FA 82 , FA 91. Wersja dla ubogich np ja hiih Magnum FS91 tak to widze :shock: PS Z os maxem 46AX ciezarkiem 150g w mordzie zatankowany Pan Edward ma 2750g i jeszcze moze schudnąc jesli wypoci aluminiowy kołpaki,podwozie alu, pakiet nimh,standartowe serwo z gazu no i zwróci ten ciezarek 150g http://images22.fotosik.pl/188/7ce550c9f8d4b75b.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
choina Opublikowano 23 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2008 OK. Dzięki zdecydowałem się na 4-takta 15cm, tylko jeszcze nie wiem jakiej firmy. Wszystko będzie zleżało od tego jaką ilość gotówki uda mi się odłożyć. A będzie ciężko bo właśnie zamówiłem T-rexa 500 ;D i wydałem kasę przeznaczoną na silnik i inne graty do Edge :? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 23 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2008 To ASP 91 jest teraz czyms dla CIebie w sumie to szkoda wydawac na os MAXA FS bo magnum czy ASP wcale gorzej nie chodzi no chyba ,że Saito bo jest dużo lzejszy tylko czy warto wydawac az tyle dla 100g Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
choina Opublikowano 21 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2008 Panowie tego typu zawiasy lepiej będzie wkleić żywicą czy CA średnim. Chodzi mi tu o trwałość i zmniejszenie ryzyka sklejenia zawiasu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darkarll Opublikowano 21 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2008 witam Ja zwykle wklejam na żywice , CA za szybko łapie , a jak nie chcesz żeby zawiasy sie skleiły to posmaruj je olejem , oczywiście nie cały zawias tylko tę ruchomą część Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
choina Opublikowano 21 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2008 Ok. Dzięki Mam jeszcze jedno pytanie. Statecznik poziomy smaruję żywicą w miejscu gdzie jest usunięta folia i wsuwam go na swoje miejsce? Czy wsuwam na sucho i dopiero potem zalewam CA? Boję się, że podczas wsuwania cała żywica zostanie na boku kadłuba i nie złapie wystarczająco mocno. Tak wygląda sposób montażu statecznika, nie wsuwa się go z tyłu tylko z boku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekf3a Opublikowano 21 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2008 To zalezy jaka duza szczeline masz miedzy statecznikiem a bocznicami. jezeli masz dojscie z gory (widac szczeline na kierunek) to kleilbym na zywice, a kiedy wyschnie wzmocniłbym delikatnie paskiem tkaniny szklanej na laczeniu bocznic i statecznika. klejenie na CA moze byc troche ryzykowne. Jednak zywica lepiej się spisuje podczas drgan niz CA. Zawsze mozesz zastosowac zastrzaly z pretow weglowych, wtedy bedziesz troche pewniejszy, a i stery nie beda sie mialy jak wygiac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.