Skocz do zawartości

Edge 540 Robbe


choina

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

W tym temacie będę prosił o rady dotyczące składania i doboru odpowiedniego wyposażenia do Edge, a w szczególności wskazówek od ludzi posiadających ten model.

Model kupiłem we wrześniu ubiegłego roku jednak nie zdążyłem go przygotować w tamtym sezonie i dlatego do dzisiaj leży w pudełku czekając na swoją kolej.

Dane:

Rozpiętość: 1400 mm,

Masa startowa: 2900g,

Powierzchnia skrzydeł: 45.00dm2,

Długość: 1400mm,

 

Fotki zestawu:

 

obraz008pw3.png

obraz010wl9.png

obraz010wl9.be6e985fa4.jpg

obraz012dg2.png

 

Producent proponuje silnik 2-takt. o pojemności 7,5cm. Ja natomiast chcę zastosować 4-takt. tylko nie wiem na jaką poj. silnika się zdecydować. Co proponujecie?

  • Odpowiedzi 58
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano
fotka fajniejsza tak :D

Zdecydowanie :D

Co do silnika to zastanawiam się nad FS 70S II i FS-91S II. Boję sie, że ten drugi może być za ciężki, na forum było, że ktoś lata tym modelem z takim silnikiem.

Opublikowano

W Lublinie lataja na 70 Surpass i jestr super :) Jeszcze Saito 72 i tez lata przyzwoicie. Mysle ze 90 to jednak za duzy kaliber, chyba ze saito 90 do krecenia 3d, bo na 70 moga byc problemy ze zwisem. Model fajny, warto wzmocnic podwozie bo mowiono mi ze czasami lubi sie wyrwac.

 

Powodzenia w oblotach zycze, mysle ze bedziesz zadowolony z tego zestawu!

 

EDIT:

 

Moze taki silnik - przed chwila znalazlem w jednym ze sklepow- bylby to idealny kompromis pomiedzy 70 a 90.

Up for Sale is a 100 % Brand New O.S. FS-@ 81 Alpha Four Stroke Engine # 34810

 

Features:

 

* Same mounting dimensions as the O.S. Max FS-70 Surpass

* Ideal fit for 60 size planes

* Specially designed lubrication system eliminates need for crankcase ventilation

* 60RA carburetor

* F5030 muffler with rubber O-ring in multi position manifold to help prevent oil leakage

 

Includes:

 

OS FS@81 Four Stroke Engine with Carburetor

F-5030 muffler & Assembly

Glow Plug TYPE F

Decal sheet & Instruction manual (English)

 

Specifications:

 

Displacement: 13.26cc (0.809 cu.in.)

Bore 27.7mm (1.091 in.)

Stroke 22.0mm (0.866 in.)

Practical R.P.M. 2,200 ~ 12,000 r.p.m.

Power output 1.3 PS / 11,000 r.p.m.

Weight 610g (21.53oz.) with Silencer

Opublikowano

Witam

Jest jeszcze silniczek Saito Fa 82

Waga 460g

Pojemność 13,5ccm

Moc 1,5 PS

Śmigła 12x8 - 15x4

Zalecane śmigło 13x8

Obroty 2000-11,500

Paliwo 10 - 30% nitro.

Myślę że na paliwie 10% powinien ładnie kęcić śmigłem 13x6 lub 12x8.

Opublikowano

rowniez polecam saito 13,5 cm to bedzie optymalny silnik do krecenia 3d no i jeszcze wazne smiglo z duzym skokiem

Opublikowano

Jak juz wchodzimy w sajciaki to zdecydowanie 91, wszystko co ponizej bedzie za lekkie. Mialem kilka tych edkow zaczynalem od magnuma 61 fs plus 200 gram olowiu. Potem 80 a na koncu 91 ktora wazy tyle samo. Z magnumem 91 fs najlatwiej bylo go wywazyc przesuwajac pakiet. Dobrym pomyslem jest wcisnac zbiornik paliwa pod rure od skrzydel- wchodzi ciasno, nie wymaga dodatkowych mocowan a podczas lotu masz niezmienny SC (to rozwiazanie wymaga zastosowania pompki). Co do wywazenia uzywaj do tego rury laczacej skrzydla. Zmontowany model lapiesz za rure- lesli ma byc do 3d to lapiesz rure od tylu i ma byc wywazony, jesli do klasycznej akrobacji to lapiac za rure od przodu musisz uzyskac wywazenie.

Opublikowano

Czyli lepiej założyć 15cm i z tym silnikiem nie będzie kłopotu z wyważeniem?

Natomiast silniki Os 70, 82 i Saito 72,82 będą za lekkie i trzeba będzie dołożyć ok. stu gramowe obciążenie do poprawnego wyważenia?

Opublikowano

os 70 80 i 91 waza prawie tyle samo i pchajac taka sama mase w model lepiej miec z niej wieksza moc. 70 slabawa, 80 tak se, 91 idealnie. W USA ten model jest sprzedawany jako powerlinehobbies i tam wsadzaja do niego os 61 2 suwy a sajciaki nawet fa 100.

Opublikowano

Jak najlżejszy model jak najwiecej mocy zdecydopwanie 4 takt klasy 91. Miałem okazje nim latac jest niesłychanie stabilny w powietrzu jak na model tej wielkosci.

Opublikowano

Mam taki sam model od Pawła po lekkim crashu :crazy: Mam wolny OS 65LA i taki planuje tam włożyć - nie wiecie przypadkiem czego można się spodziewać od tego silnika w tym modelu? Jaki ciąg uda się uzyskać na tym silniku?

Opublikowano

Mialem kiedys Funtane 40 ze szwabskiej firmy eurolight, wazyla do lotu okolo 2800. Kupil ja ode mnie jeden modelarz z Gdyni i wsadzil 65la. Podobno wisiala mu na pol gazu i szla w gore jak dzika na smigle 13x4w, wiec z edkiem tez nie powinno byc problemu.

Opublikowano

Witaj ja miałem OS maxa 60FP starsza wersja LA diablotin 1.5m 3kg wisiał na smigle ,ale o wyjsciu w pion mozna było zapomniec 65 pewnie dmuchnie nieco wiecej :D Oblatywałem tego Edka na os maxie 46AX i do zawisu akurat ,ale zeby był nadmiar do latania 3D to 55AX , Saito FA 82 , FA 91. Wersja dla ubogich np ja hiih Magnum FS91 :D tak to widze :shock:

 

PS Z os maxem 46AX ciezarkiem 150g w mordzie zatankowany Pan Edward ma 2750g i jeszcze moze schudnąc jesli wypoci aluminiowy kołpaki,podwozie alu, pakiet nimh,standartowe serwo z gazu no i zwróci ten ciezarek 150g

 

http://images22.fotosik.pl/188/7ce550c9f8d4b75b.jpg

Opublikowano

OK. Dzięki zdecydowałem się na 4-takta 15cm, tylko jeszcze nie wiem jakiej firmy. Wszystko będzie zleżało od tego jaką ilość gotówki uda mi się odłożyć. A będzie ciężko bo właśnie zamówiłem T-rexa 500 ;D i wydałem kasę przeznaczoną na silnik i inne graty do Edge :?

Opublikowano

To ASP 91 jest teraz czyms dla CIebie :D w sumie to szkoda wydawac na os MAXA FS bo magnum czy ASP wcale gorzej nie chodzi no chyba ,że Saito bo jest dużo lzejszy tylko czy warto wydawac az tyle dla 100g :P

  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Panowie tego typu zawiasy lepiej będzie wkleić żywicą czy CA średnim. Chodzi mi tu o trwałość i zmniejszenie ryzyka sklejenia zawiasu.

obraz084ps8.jpg

obraz084ps8.2bd33e627e.jpg

Opublikowano

witam

Ja zwykle wklejam na żywice , CA za szybko łapie , a jak nie chcesz żeby zawiasy sie skleiły to posmaruj je olejem , oczywiście nie cały zawias tylko tę ruchomą część

 

224014bcf2262543m.jpg

Opublikowano

Ok. Dzięki :lol:

Mam jeszcze jedno pytanie. Statecznik poziomy smaruję żywicą w miejscu gdzie jest usunięta folia i wsuwam go na swoje miejsce? Czy wsuwam na sucho i dopiero potem zalewam CA?

Boję się, że podczas wsuwania cała żywica zostanie na boku kadłuba i nie złapie wystarczająco mocno.

Tak wygląda sposób montażu statecznika, nie wsuwa się go z tyłu tylko z boku

obraz091vj5.jpg

Gość mirekf3a
Opublikowano

To zalezy jaka duza szczeline masz miedzy statecznikiem a bocznicami. jezeli masz dojscie z gory (widac szczeline na kierunek) to kleilbym na zywice, a kiedy wyschnie wzmocniłbym delikatnie paskiem tkaniny szklanej na laczeniu bocznic i statecznika. klejenie na CA moze byc troche ryzykowne. Jednak zywica lepiej się spisuje podczas drgan niz CA. Zawsze mozesz zastosowac zastrzaly z pretow weglowych, wtedy bedziesz troche pewniejszy, a i stery nie beda sie mialy jak wygiac.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.