Skocz do zawartości

Edge 540 Robbe


choina

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

W tym temacie będę prosił o rady dotyczące składania i doboru odpowiedniego wyposażenia do Edge, a w szczególności wskazówek od ludzi posiadających ten model.

Model kupiłem we wrześniu ubiegłego roku jednak nie zdążyłem go przygotować w tamtym sezonie i dlatego do dzisiaj leży w pudełku czekając na swoją kolej.

Dane:

Rozpiętość: 1400 mm,

Masa startowa: 2900g,

Powierzchnia skrzydeł: 45.00dm2,

Długość: 1400mm,

 

Fotki zestawu:

 

obraz008pw3.png

obraz010wl9.png

obraz010wl9.be6e985fa4.jpg

obraz012dg2.png

 

Producent proponuje silnik 2-takt. o pojemności 7,5cm. Ja natomiast chcę zastosować 4-takt. tylko nie wiem na jaką poj. silnika się zdecydować. Co proponujecie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 58
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

W Lublinie lataja na 70 Surpass i jestr super :) Jeszcze Saito 72 i tez lata przyzwoicie. Mysle ze 90 to jednak za duzy kaliber, chyba ze saito 90 do krecenia 3d, bo na 70 moga byc problemy ze zwisem. Model fajny, warto wzmocnic podwozie bo mowiono mi ze czasami lubi sie wyrwac.

 

Powodzenia w oblotach zycze, mysle ze bedziesz zadowolony z tego zestawu!

 

EDIT:

 

Moze taki silnik - przed chwila znalazlem w jednym ze sklepow- bylby to idealny kompromis pomiedzy 70 a 90.

Up for Sale is a 100 % Brand New O.S. FS-@ 81 Alpha Four Stroke Engine # 34810

 

Features:

 

* Same mounting dimensions as the O.S. Max FS-70 Surpass

* Ideal fit for 60 size planes

* Specially designed lubrication system eliminates need for crankcase ventilation

* 60RA carburetor

* F5030 muffler with rubber O-ring in multi position manifold to help prevent oil leakage

 

Includes:

 

OS FS@81 Four Stroke Engine with Carburetor

F-5030 muffler & Assembly

Glow Plug TYPE F

Decal sheet & Instruction manual (English)

 

Specifications:

 

Displacement: 13.26cc (0.809 cu.in.)

Bore 27.7mm (1.091 in.)

Stroke 22.0mm (0.866 in.)

Practical R.P.M. 2,200 ~ 12,000 r.p.m.

Power output 1.3 PS / 11,000 r.p.m.

Weight 610g (21.53oz.) with Silencer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak juz wchodzimy w sajciaki to zdecydowanie 91, wszystko co ponizej bedzie za lekkie. Mialem kilka tych edkow zaczynalem od magnuma 61 fs plus 200 gram olowiu. Potem 80 a na koncu 91 ktora wazy tyle samo. Z magnumem 91 fs najlatwiej bylo go wywazyc przesuwajac pakiet. Dobrym pomyslem jest wcisnac zbiornik paliwa pod rure od skrzydel- wchodzi ciasno, nie wymaga dodatkowych mocowan a podczas lotu masz niezmienny SC (to rozwiazanie wymaga zastosowania pompki). Co do wywazenia uzywaj do tego rury laczacej skrzydla. Zmontowany model lapiesz za rure- lesli ma byc do 3d to lapiesz rure od tylu i ma byc wywazony, jesli do klasycznej akrobacji to lapiac za rure od przodu musisz uzyskac wywazenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj ja miałem OS maxa 60FP starsza wersja LA diablotin 1.5m 3kg wisiał na smigle ,ale o wyjsciu w pion mozna było zapomniec 65 pewnie dmuchnie nieco wiecej :D Oblatywałem tego Edka na os maxie 46AX i do zawisu akurat ,ale zeby był nadmiar do latania 3D to 55AX , Saito FA 82 , FA 91. Wersja dla ubogich np ja hiih Magnum FS91 :D tak to widze :shock:

 

PS Z os maxem 46AX ciezarkiem 150g w mordzie zatankowany Pan Edward ma 2750g i jeszcze moze schudnąc jesli wypoci aluminiowy kołpaki,podwozie alu, pakiet nimh,standartowe serwo z gazu no i zwróci ten ciezarek 150g

 

http://images22.fotosik.pl/188/7ce550c9f8d4b75b.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK. Dzięki zdecydowałem się na 4-takta 15cm, tylko jeszcze nie wiem jakiej firmy. Wszystko będzie zleżało od tego jaką ilość gotówki uda mi się odłożyć. A będzie ciężko bo właśnie zamówiłem T-rexa 500 ;D i wydałem kasę przeznaczoną na silnik i inne graty do Edge :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Ok. Dzięki :lol:

Mam jeszcze jedno pytanie. Statecznik poziomy smaruję żywicą w miejscu gdzie jest usunięta folia i wsuwam go na swoje miejsce? Czy wsuwam na sucho i dopiero potem zalewam CA?

Boję się, że podczas wsuwania cała żywica zostanie na boku kadłuba i nie złapie wystarczająco mocno.

Tak wygląda sposób montażu statecznika, nie wsuwa się go z tyłu tylko z boku

obraz091vj5.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mirekf3a

To zalezy jaka duza szczeline masz miedzy statecznikiem a bocznicami. jezeli masz dojscie z gory (widac szczeline na kierunek) to kleilbym na zywice, a kiedy wyschnie wzmocniłbym delikatnie paskiem tkaniny szklanej na laczeniu bocznic i statecznika. klejenie na CA moze byc troche ryzykowne. Jednak zywica lepiej się spisuje podczas drgan niz CA. Zawsze mozesz zastosowac zastrzaly z pretow weglowych, wtedy bedziesz troche pewniejszy, a i stery nie beda sie mialy jak wygiac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.