radek872 Opublikowano 1 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2008 Myslisz Marcin ze robiłem zawis i zylete na małych wychyleniach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
choina Opublikowano 18 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2008 Mam już silnik, a jednak będzie OS FS91S II :jupi: Pudełeczko W pudełeczku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pa_Czyz Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Naprawdę super lata ten model Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
choina Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Cieszy mnie to bardzo Możesz napisać z jakim wyposażeniem lata twój edge. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pa_Czyz Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Serwa : Futaba S3010 na wysokośći( duża dźwignia - 1,5") i kierunku, Sanwa Srm 102 na lotkach i gazie. Silnik: ASP 90FS ze smigłem 15/4W daje niezłego kopa- z zawisu ciągnie bez problemu pionowo do góry. Takie też śmigło polecałbym do Twojego OSa. Odbiornik 8 kanałowy stadardowej wielkości Sanwy. Pakiet 6v 2500mah Sanyo samoróbka (na Allegro 4celki ~28zł). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
choina Opublikowano 24 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2008 Jakie paliwo mam kupić do tego silnika? Śmigłowcem latam na tym http://helishop.pl/index.php?a=opis&k=119&id=1277 lub na tym http://helishop.pl/index.php?a=opis&k=119&id=1243 Czy te paliwa będą dobre do 4-takta, czy może powinienem kupić jakieś inne? Np. to http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=621 lub to http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=619 Na stronie modele sklep, paliwa do których podałem linki są w dwóch kategoriach, lotnicze i helikopterowe. Czy jest tak, że paliwa przeznaczone do heli nie powinienem stosować w 4-taktach? Z tego co widzę to różnią się one od siebie tym, że w paliwach do heli są zastosowane dwa rodzaje oleju, a w lotniczych jeden. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł40 Opublikowano 24 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2008 Z tego co widzę to różnią się one od siebie tym, że w paliwach do heli są zastosowane dwa rodzaje oleju, a w lotniczych jeden.w lotniczych są też stosowane dwie mieszanki oleju. zobacz na silnik np. ten i na to paliwo. do silników lotniczych też są czasami potrzebne dwa rodzaje olejów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
choina Opublikowano 24 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2008 w lotniczych są też stosowane dwie mieszanki oleju Tak zgadza się i wiem o tym, jednak mi chodziło o te konkretne do których dałem link. W nich akurat nie ma oleju rycynowego jest tylko syntetyczny, bekra ma dodatkowo mieszankę dwóch syntetycznych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 25 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2008 Tak zgadza się i wiem o tym, jednak mi chodziło o te konkretne do których dałem link. W nich akurat nie ma oleju rycynowego jest tylko syntetyczny, bekra ma dodatkowo mieszankę dwóch syntetycznych. Paliwa Model Technics BEKRA oparte są na mieszaninie czystych olei syntetycznych KLOTZ REGULAR TECHNIPLATE oraz E.D.L. Oil. (informacja: strona Model Technics zakładka GLOWFUELS --> BEKRA FUEL) Paliwa Model Technics CHAMPION 20, CONTEST 10 czy SPORT 5 oparte są na oleju KLOTZ SUPER TECHNIPLATE który jest mieszaniną oleju syntetycznego i uszlachetnionego oleju rycynowego (rycyna w ilości 20%) (informacja: strona Model Technics zakładka GLOWFUELS --> FORMULA IRVINE) (informacja na temat składu oleju: strona Model Technics zakładka MATERIALS) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
choina Opublikowano 26 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2008 Dzięki Marcin za wyjaśnienie. Jednak w dalszym ciągu zostaje pytanie. Które z tych paliw mam kupić do mojego silnika? Nie ukrywam że, fajnie by było gdyby ta bekra była dobra do Fs . Nie musiał bym wtedy kupować dwóch różnych paliw, innego do heli i innego do acro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
choina Opublikowano 2 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2008 W końcu może ktoś pomoże w wyborze tego paliwa. Z tego co znalazłem to chyba contest, yamada będą ok. Czy ktoś lata na paliwie Arcticglow A1019TLRD 4-taktem, jak spisuje się to paliwo? Gdybym się zdecydował na Contest 10, to mogę uzyć go do dotarcia silnika? Na jakim śmigle mam docierać ten silnk, 14/6 będzie odpowiednie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klaps6 Opublikowano 2 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2008 Czy ktoś lata na paliwie Arcticglow A1019TLRD 4-taktem, jak spisuje się to paliwo? Latam na tym paliwie w os 91 4T, spisuje się świetnie. Żadnych glutów na zaworach, olej płynny. Silnik reguluje się bezproblemowo, moc ok, wolne bez zastrzeżeń, temperatura ok. Jednym słowem polecam. Gdzieś to już pisałem na tym forum Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
choina Opublikowano 16 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2008 Jutro chcę kupić resztę gratów do Edge. Serwa: wysokość HS 475 kierunek HS 645MG albo 635HB Zasilanie Sanyo 6.0V NiMH 2700mAh Odbiornik Hitec HFD-08RO Śmigła APC 14x6 docieranie i 15x4 loty Czy śmigła które podałem będą ok? Serwa od lotek mam podpiąć pod oddzielne kanały, czy pod jeden za pomocą kabla Y? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 17 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2008 Lepszych juz nie znajdziesz ja przetestowałem wiadro smigieł na tym silniku i szkodza zebys tez to robił 14x6 15x4 i 15x6 reszte mozesz sobie podarowac.AAAAAA i unikaj pelikanów testowałem :evil: :evil: :evil: :evil: obroty tragedia.Bambula, APC, Master airscrew i jeszcze tanie Graupnery 14x6 niezle sie spisywały chyba na rc acb po 7zł do reszty wyposażenia nie mam pytan.Poawodzenia w lotach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gfilipek Opublikowano 24 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2008 ...a ja mam pytanie. Czy w tym modelu popychacz na jedną połówkę stery wysokości jest wystarczający ? Producent tak zaprojektował, ale ja mam obawy bo jakoś w łapach łatwo mi go "skręcać".. Może łapy mam niedelikatne.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
choina Opublikowano 24 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2008 ...a ja mam pytanie. Czy w tym modelu popychacz na jedną połówkę stery wysokości jest wystarczający ? Jestem po dwóch lotach tym modelem i nie wiem czy takie rozwiązanie będzie się sprawdzać. Nikt wcześniej nie pisał, że jest jakiś problem ze sterem wysokości, więc powinno być dobrze. Mnie natomiast niepokoi oklejenie skrzydeł, w niektórych momentach ciężko mi było się zorientować w jakiej pozycji jest model. Co do jakości wykonania to nie można narzekać, model jest solidnie zrobiony. W pierwszym locie podczas lądowania źle wyliczyłem odległość i model zahaczył podwoziem o wykopany przed pasem rów. Idąc po model myślałem, że podwozie jest wyrwane jednak po oględzinach okazało się, że nie jest tak źle. Wystarczyło trochę kleju i żywicy żeby model znowu stanął na kołach. Podczas twardszego lądowania na równym terenie nie powinno być problemu z podwoziem, raczej wytrzyma :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DraGonTitan Opublikowano 3 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2008 Witam Dopiero teraz trafiłem na ten temat . Posiadam dokładnie taki sam model , jeden sezon wisiał na haku prawie złożony aż w końcu przyszło jego serce. W ten weekend został oblatany mimo wiatru ale już nie mogłem się powstrzymywać . W Zestawie założyłem OS FS-91 II , serwa na razie 422BB , pakiet sub-c 2400 . Silnik jest idealny do tego modelu , długo się zastanawiałem jaki zastosować ale 70 tyle samo waży a moc mniejsza. Śmigło 3 łopatowe graupnera bodajże 12x6 . Tempera silnika w normie . Oblot odbył się przy silnym wietrze 20-30 m/s . Start po kilku metrach na połowie gazu , lot postępowy na minimalnych obrotach . Jak daje się w palnik to idzie pionowo . Po locie musiałem popoprawiać popychacze i śrubek kilka się poluzowało … Można latać tym modelem naprawdę wolno i oczywiście w momencie przyśpieszyć do maximum . Zmieniłem kółka na piankowe 76mm do lotniska trawiastego , idealnie i miękko się ląduje . Śmiałem się bo przy dużym wietrze można go posadzić delikatnie jak śmigłowiec prawie że w pionie z 1,5 m. Co do samej jakości modelu prawie wszystko BDB jedynie co zauważyłem, to odłażenie folii w niektórych miejscach skrzydła. Cały kadłub zabezpieczony był lakierem , każde połączenie folii i krawędzie . Skrzydła nie i na nich troszkę zaczęła odłazić .Teraz poprawiłem już wszystko na razie się trzyma. Wyważenie uzyskałem przesuwając troszkę akku do tyłu za rurę dźwigara (wyważenie z połową zbiornika) . Na zbiorniku można śmigać z 15 minut spokojnie , czterotakty są oszczędne . Dalsze loty niedługo i zobaczymy jak to kręci akrobację . Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mareq Opublikowano 3 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2008 blot odbył się przy silnym wietrze 20-30 m/s Z tym wiatrem to trochę przesadziłeś. To by wyszło 72-108 km/h :devil: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DraGonTitan Opublikowano 3 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2008 Ja wiem w ta sobotę naprawdę ostro wiało i ciągle było burzowo . Porywy wiatru nieźle miotały Edka , czasami jak gazeta . Wiatromierza nie miałem ale onet i icm podawali wiatr na terenie polski w takim zakresie . Niestety mokrym palcem na wietrze dokładnie nie dał bym rady potwierdzić . Dlatego wykonałem tylko dwa loty bo lodować dało się w chwilowych przycichnięciach wiatru …. Niestety przez to mam straszliwy niedosyt latania grrr…. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.