Skocz do zawartości

Dwusilnikowy "VIKTOR"


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Szanowni Koledzy!

Mam następujący problem: 10 lat temu zrobiłem model 2 silnikawego górnopłata "VIKTOR" - napędzany był dwiema 400-tkami!

Teraz ma plana zeby odtworzyc to cacko :lol: ale z dwoma silnikami 3f. I tu pytanie: żeby model sie nie kręcił trzeba śmigiełka "lewe" i "prawe" :) ale Jak ztobić żeby silniki kręciły sie w różne strony? (wystarczy odwrócić w jednym "+" z "-" ) czy trzeba grzebać w silniku i coś przelutowywać???

Nie miejcie pretensji do mnie bo pewnie jest to Kretyńskie pytanie ale 10 lat temu nawet nie słyszałem o czymś takim jak silnik bezszczotkowy (może dlatego ze byłem jeszcze dzieciakiem :mrgreen:

Opublikowano
Jak ztobić żeby silniki kręciły sie w różne strony? (wystarczy odwrócić w jednym "+" z "-" )

Jeżeli chcesz dać dwie bezszczotki to musisz dać też dwa regulatory. Silniki 3f są jak w nazwie zasilane trzema przewodami w których niema + i -. Na każdej fazie jest generowany impuls zsynchronizowany z pozostałymi przez co powstaje wirowa pole magnetyczne. Aby silniki pracowały w przeciwnych kierunkach należy tak jak w silnikach 3-fazowych, w jednym przestawić kierunek wirowania poprzez zamiane dwoch z pośród trzech przewodów.

Opublikowano

Wielkie dzięki za szybką i fachową odpowiedz :lol: !

Tak tak zauważyłem na zdjęciach ze silnik 3f ma 3 kabelki :mrgreen:

Ale z kąd będe wiedział które pozamieniać?? są one jakoś opisane? czy jak go już dostane do ręki to będzie tam coś opisane np. w instrukcji (jeśli jakąś dadzą? :roll: )

Opublikowano

Nic nie będzie opisane, łączysz do trzech kabelków regla i podłączasz, jak się kręci prawidłowo to zostawiasz, jak żle to zamieniasz dwa dowolne. Tak jak w silnikach trójfazowych prądu zmiennego.

Opublikowano
Nie miejcie pretensji do mnie bo pewnie jest to Kretyńskie pytanie ale 10 lat temu nawet nie słyszałem o czymś takim jak silnik bezszczotkowy (może dlatego ze byłem jeszcze dzieciakiem :mrgreen:

Nie mamy - 10 lat temu silnikow bezszczotkowych modelarskich jeszcze nie bylo :)

Opublikowano
Silniki 3f są jak w nazwie zasilane trzema przewodami w których niema + i -. Na każdej fazie jest generowany impuls

 

Czy aby w 100% jesteś tego pewny co piszesz ??

 

Bo moja wiedza jest zupełnie inna i tam jest właśnie + i - :D

Opublikowano

Nie wnikając w Motyla" + i -" tu masz podany schemat i różne konfiguracje z podłączenia 2 silników 3-fazowych z reglami.

http://pfmrc.pl/viewtopic.php?t=4107

Jeśli chodzi o stabilność w locie to:

-przy śmigłach kręcących się w jedną stronę przy starcie jeśli nie rozpędzisz modelu zacznie on zwalać się na jedno stronę (w lewo)

- przy śmigłach kręconych się w przeciwnych kierunkach efekt ten nie występuje.

W czasie lotu zastosowany wybór śmigieł i ich kierunku obrotów już to nie ma znaczenia i model leci prosto.

 

Śmigła przeciwbieżne są do dostania albo od GWS-a ,albo MasterAirscrew.

Z tym ,że te pierwsze do elektryków a te drugie raczej do spalin (i to ot tych małych do bardzo dużych)

Opublikowano

Marcin nawet przy prądzie zmiennym zawsze gdzieś jest + i - ale nie znaczy że jest to napięcie stałe. Tak też jest w silnikach 3f które są niczym innym jak trójfazowymi silnikami synchronicznymi. Jeżeli jest inaczej to mnie popraw (każdy ma prawo sie mylić). Powiedz mi na którym przewodzie mamy "-" a na którym "+" napiecia stałego i po co jest ten trzeci kabel.

W szczególnym przypadku pojawią sie napięcia stałe na wyprowadzeniach silnika, ale tylko wtedy gdy zostanie włączony hamulec dynamiczny na regulatorze.

Opublikowano

o.k.

Wszystko już jasne co do + i - ,a jeśli nie to koledzy załóżcie sobie nowy wątek ,a tu niech kolega dalej opisuje boje z budowy i oblotu Viktora !

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.