Ruski Mafiozo Opublikowano 12 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2008 Szanowni Koledzy! Mam następujący problem: 10 lat temu zrobiłem model 2 silnikawego górnopłata "VIKTOR" - napędzany był dwiema 400-tkami! Teraz ma plana zeby odtworzyc to cacko ale z dwoma silnikami 3f. I tu pytanie: żeby model sie nie kręcił trzeba śmigiełka "lewe" i "prawe" ale Jak ztobić żeby silniki kręciły sie w różne strony? (wystarczy odwrócić w jednym "+" z "-" ) czy trzeba grzebać w silniku i coś przelutowywać??? Nie miejcie pretensji do mnie bo pewnie jest to Kretyńskie pytanie ale 10 lat temu nawet nie słyszałem o czymś takim jak silnik bezszczotkowy (może dlatego ze byłem jeszcze dzieciakiem :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leda_g Opublikowano 12 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2008 Jak ztobić żeby silniki kręciły sie w różne strony? (wystarczy odwrócić w jednym "+" z "-" ) Jeżeli chcesz dać dwie bezszczotki to musisz dać też dwa regulatory. Silniki 3f są jak w nazwie zasilane trzema przewodami w których niema + i -. Na każdej fazie jest generowany impuls zsynchronizowany z pozostałymi przez co powstaje wirowa pole magnetyczne. Aby silniki pracowały w przeciwnych kierunkach należy tak jak w silnikach 3-fazowych, w jednym przestawić kierunek wirowania poprzez zamiane dwoch z pośród trzech przewodów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ruski Mafiozo Opublikowano 12 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2008 Wielkie dzięki za szybką i fachową odpowiedz ! Tak tak zauważyłem na zdjęciach ze silnik 3f ma 3 kabelki :mrgreen: Ale z kąd będe wiedział które pozamieniać?? są one jakoś opisane? czy jak go już dostane do ręki to będzie tam coś opisane np. w instrukcji (jeśli jakąś dadzą? :roll: ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leda_g Opublikowano 12 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2008 Nic nie będzie opisane, łączysz do trzech kabelków regla i podłączasz, jak się kręci prawidłowo to zostawiasz, jak żle to zamieniasz dwa dowolne. Tak jak w silnikach trójfazowych prądu zmiennego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ruski Mafiozo Opublikowano 12 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2008 OK SUPER!! Wielkie Dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mammuth Opublikowano 12 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2008 Nie miejcie pretensji do mnie bo pewnie jest to Kretyńskie pytanie ale 10 lat temu nawet nie słyszałem o czymś takim jak silnik bezszczotkowy (może dlatego ze byłem jeszcze dzieciakiem :mrgreen: Nie mamy - 10 lat temu silnikow bezszczotkowych modelarskich jeszcze nie bylo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slawomir Opublikowano 13 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2008 Witam zobacz tu http://debile.internetdsl.pl/readarticle.php?article_id=4 Viktor to swietny model od dawna za mna chodzi jego budowa. Pozdrawiam Slawomir Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motyl Opublikowano 13 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2008 Silniki 3f są jak w nazwie zasilane trzema przewodami w których niema + i -. Na każdej fazie jest generowany impuls Czy aby w 100% jesteś tego pewny co piszesz ?? Bo moja wiedza jest zupełnie inna i tam jest właśnie + i - Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 13 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2008 Nie wnikając w Motyla" + i -" tu masz podany schemat i różne konfiguracje z podłączenia 2 silników 3-fazowych z reglami. http://pfmrc.pl/viewtopic.php?t=4107 Jeśli chodzi o stabilność w locie to: -przy śmigłach kręcących się w jedną stronę przy starcie jeśli nie rozpędzisz modelu zacznie on zwalać się na jedno stronę (w lewo) - przy śmigłach kręconych się w przeciwnych kierunkach efekt ten nie występuje. W czasie lotu zastosowany wybór śmigieł i ich kierunku obrotów już to nie ma znaczenia i model leci prosto. Śmigła przeciwbieżne są do dostania albo od GWS-a ,albo MasterAirscrew. Z tym ,że te pierwsze do elektryków a te drugie raczej do spalin (i to ot tych małych do bardzo dużych) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leda_g Opublikowano 13 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2008 Marcin nawet przy prądzie zmiennym zawsze gdzieś jest + i - ale nie znaczy że jest to napięcie stałe. Tak też jest w silnikach 3f które są niczym innym jak trójfazowymi silnikami synchronicznymi. Jeżeli jest inaczej to mnie popraw (każdy ma prawo sie mylić). Powiedz mi na którym przewodzie mamy "-" a na którym "+" napiecia stałego i po co jest ten trzeci kabel. W szczególnym przypadku pojawią sie napięcia stałe na wyprowadzeniach silnika, ale tylko wtedy gdy zostanie włączony hamulec dynamiczny na regulatorze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 13 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2008 o.k. Wszystko już jasne co do + i - ,a jeśli nie to koledzy załóżcie sobie nowy wątek ,a tu niech kolega dalej opisuje boje z budowy i oblotu Viktora ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ruski Mafiozo Opublikowano 14 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2008 Wielkie dzięki Drodzy Koledzy za takie zaandażowanie i wyczerpujące odpowiedzi :jupi: Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.