Jump to content

Dwusilnikowy "VIKTOR"


Recommended Posts

Szanowni Koledzy!

Mam następujący problem: 10 lat temu zrobiłem model 2 silnikawego górnopłata "VIKTOR" - napędzany był dwiema 400-tkami!

Teraz ma plana zeby odtworzyc to cacko :lol: ale z dwoma silnikami 3f. I tu pytanie: żeby model sie nie kręcił trzeba śmigiełka "lewe" i "prawe" :) ale Jak ztobić żeby silniki kręciły sie w różne strony? (wystarczy odwrócić w jednym "+" z "-" ) czy trzeba grzebać w silniku i coś przelutowywać???

Nie miejcie pretensji do mnie bo pewnie jest to Kretyńskie pytanie ale 10 lat temu nawet nie słyszałem o czymś takim jak silnik bezszczotkowy (może dlatego ze byłem jeszcze dzieciakiem :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Jak ztobić żeby silniki kręciły sie w różne strony? (wystarczy odwrócić w jednym "+" z "-" )

Jeżeli chcesz dać dwie bezszczotki to musisz dać też dwa regulatory. Silniki 3f są jak w nazwie zasilane trzema przewodami w których niema + i -. Na każdej fazie jest generowany impuls zsynchronizowany z pozostałymi przez co powstaje wirowa pole magnetyczne. Aby silniki pracowały w przeciwnych kierunkach należy tak jak w silnikach 3-fazowych, w jednym przestawić kierunek wirowania poprzez zamiane dwoch z pośród trzech przewodów.

Link to comment
Share on other sites

Wielkie dzięki za szybką i fachową odpowiedz :lol: !

Tak tak zauważyłem na zdjęciach ze silnik 3f ma 3 kabelki :mrgreen:

Ale z kąd będe wiedział które pozamieniać?? są one jakoś opisane? czy jak go już dostane do ręki to będzie tam coś opisane np. w instrukcji (jeśli jakąś dadzą? :roll: )

Link to comment
Share on other sites

Nie miejcie pretensji do mnie bo pewnie jest to Kretyńskie pytanie ale 10 lat temu nawet nie słyszałem o czymś takim jak silnik bezszczotkowy (może dlatego ze byłem jeszcze dzieciakiem :mrgreen:

Nie mamy - 10 lat temu silnikow bezszczotkowych modelarskich jeszcze nie bylo :)

Link to comment
Share on other sites

Silniki 3f są jak w nazwie zasilane trzema przewodami w których niema + i -. Na każdej fazie jest generowany impuls

 

Czy aby w 100% jesteś tego pewny co piszesz ??

 

Bo moja wiedza jest zupełnie inna i tam jest właśnie + i - :D

Link to comment
Share on other sites

Nie wnikając w Motyla" + i -" tu masz podany schemat i różne konfiguracje z podłączenia 2 silników 3-fazowych z reglami.

http://pfmrc.pl/viewtopic.php?t=4107

Jeśli chodzi o stabilność w locie to:

-przy śmigłach kręcących się w jedną stronę przy starcie jeśli nie rozpędzisz modelu zacznie on zwalać się na jedno stronę (w lewo)

- przy śmigłach kręconych się w przeciwnych kierunkach efekt ten nie występuje.

W czasie lotu zastosowany wybór śmigieł i ich kierunku obrotów już to nie ma znaczenia i model leci prosto.

 

Śmigła przeciwbieżne są do dostania albo od GWS-a ,albo MasterAirscrew.

Z tym ,że te pierwsze do elektryków a te drugie raczej do spalin (i to ot tych małych do bardzo dużych)

Link to comment
Share on other sites

Marcin nawet przy prądzie zmiennym zawsze gdzieś jest + i - ale nie znaczy że jest to napięcie stałe. Tak też jest w silnikach 3f które są niczym innym jak trójfazowymi silnikami synchronicznymi. Jeżeli jest inaczej to mnie popraw (każdy ma prawo sie mylić). Powiedz mi na którym przewodzie mamy "-" a na którym "+" napiecia stałego i po co jest ten trzeci kabel.

W szczególnym przypadku pojawią sie napięcia stałe na wyprowadzeniach silnika, ale tylko wtedy gdy zostanie włączony hamulec dynamiczny na regulatorze.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.