Skocz do zawartości

Easy Glider PRO


Marcin

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Witam,po ostatnich dyskusjach na temat poprawienia widoczności EGP ,zerwałem i tak nie zdającą egzaminu taśmę pakową(była za jasna,a tylko taką miałem) i podmalowałem trochę model.Na dzień dzisiejszy jestem zadowolony ze zmiany,ale zobaczymy jak "ząb czasu" nadgryzie te bazgroły.

 

5716203756_4775ffc414_b.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprawiła się znacznie,wcześniej miałem żółtą taśmę pakową(bardzo jasną) i na dużej wysokości było fatalnie.Farba to spray o nazwie "DECO LACK",kupiona w jakimś sklepie z farbami.

 

Edit: Wersja ostateczna,teraz jest już bardzo dobrze z widocznością.

 

5729240411_55f63c198a_b.jpg

 

pozdrawiam,Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie chciałbym donieść, że mój EG oblatany. :) :|

Lata na następującym wyposażeniu:

1. Silnik: TR35-42-D 1000kv

2. Łopatki Graupner 10x6

3. Kontroler TURNIGY Plush 60amp Speed Controller

4. Serwa SK, SW D-MG16 Metal Gear 2.9kg/.08sec/18.8g

5. Serwa lotki HXT900 9g / 1.6kg / .12sec

6. Pakiet 2200 nano-tech

 

Uwagi i spostrzeżenia:

Po pierwsze: pilot to jedna wielka katastrofa, na szczęście model jak na razie jest mądrzejszy :shock: od pilota i nie dał się zabić. :D:D:D

 

A teraz trochę poważniej. Silnik okazał się OK. Nie jest wcale za duży. To 1000kv przy łopatkach 10x6 wcale nie daje takiego strasznego kopa. Myślę że przy łopatkach 11 lub 12x6 to by się skrzydła w locie pionowym na bank zginały. :)

Niestety silnik jest odrobinę za ciężki. Pakiet przy wklejonej 1 kulce idzie do samego końca.

Popełniłem błąd nie wklejając drugiej kulki i musiałem dołożyć na ogon około 10g pomimo pakietu na samym końcu.

Masa do lotu wyniosła 1082g (z 10 gramami dołożonymi na ogonie) więc nie aż tak strasznie. Oczywiście model bielusieńki bez malowania i naklejek. Myślę że jak pomaluje to dojdzie jeszcze ze 20-30g.

 

Pierwsze loty to bardziej starty i lądowania oraz ganianie za modelem niż szybowanie. Musze go wyczuć ponieważ dawno nie łatałem a i doświadczenie maleńkie i mizerne.

Żeby nie było tak pięknie to niestety zabiłem małą rodzinkę kretów. Tak to jest „no jeszcze ten ostatni lot i wracam ... no naprawdę ten i ani jeden więcej….” no i właśnie w tym ostatnim locie coś się stało i pionowo przydzwoniłem z kilku metrów. Kadłub odrobinę przy kabince pękł i się wykrzywił. To pęknięcie to pestka 1,5cm po obu stronach, ale to przekrzywienie to większy problem. Skłon i wykłon zdecydowanie zaburzony. :cry: Coś będę musiał wymyśleć.

Generalnie jestem zadowolony. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popełniłem błąd nie wklejając drugiej kulki i musiałem dołożyć na ogon około 10g pomimo pakietu na samym końcu.

Możesz naciąć kadłub, wcisnąć kulkę i skleić nacięcie cyjaczkiem. Elapor jest elastyczny, tylko musisz wyczuć miejsce, gdzie są wolne przestrzenie, żeby się kulka ułożyła. Jak tak zrobiłem w EG brata.

 

Tak to jest „no jeszcze ten ostatni lot

No to też już wiesz... Nigdy się nie mówi, że robisz ostatni lot. Zawsze wykonujesz przedostatni (nawet na ostatnim pakiecie), a potem znienacka się pakujesz i spadasz do domu. Ślepy los, pech i złośliwość rzeczy martwych są wtedy bez szans :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz naciąć kadłub, wcisnąć kulkę i skleić nacięcie cyjaczkiem

A widzisz dobre, nie wpadłem na taki pomysł. Dzięki.

Zawsze wykonujesz przedostatni (nawet na ostatnim pakiecie), a potem znienacka się pakujesz i spadasz do domu. Ślepy los, pech i złośliwość rzeczy martwych są wtedy bez szans

Jak mawiają "Polak mądry po szkodzie" :D :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz naciąć kadłub, wcisnąć kulkę i skleić nacięcie cyjaczkiem

A widzisz dobre, nie wpadłem na taki pomysł. Dzięki...

Cytuję.. ale moja rada raczej dla modelarzy/oblatywaczy, którzy ten model dopiero składają.

Kulka 9 gram masy li-tylko w balaście?

...a może lepiej byłoby wykorzystać te gramy do wzmocnienia ogona.

- Trzy pręty wkręcone wiertarką w statecznik poziomy i pionowy przez kadłub, b. ładnie usztywniają i układają je względem siebie (3-4g.)

Do tego wzmocnienie dolnej części steru kierunku sklejką lotniczą, która po lakierowaniu waży ok. 5-7g.

Jeszcze taśma krzyżowa na krawędzi natarcia statecznika poziomego i jest razem ok. 10g.

Jeżeli ktoś ma odbiornik 2,4GHz, to resztę może "dobalastować" prętem stalowym fi 2mm wzdłuż ogonowej, dolnej części kadłuba (balast regulowany długością pręta).

 

Ja tak (j/w) zrobiłem w swoim EGP, po doświadczeniach z Tulix'em.

 

Pozdr. Tex.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie, wczoraj byłem pierwszy raz ze swoim modelem na zboczu, to jest naprawdę super, zwłaszcza że to zbocze jest nad jeziorem widok i adrenalina wszystko superrr , wiało dość mocno i to dodawało dodatkowego dreszczyku emocji. Wyrzuciłem z ręki bez silnika i po kilku chwilach model był już dość wysoko, aby w końcu popróbować jakichś ewolucji, na początku trochę się motałem ale po 15 min dopiero była zabawa jak już obczajiłem co i jak, naprawdę jeżeli ktoś jeszcze nie próbował a ma taką możliwość, polecam naprawdę warto, jedyny minus to nieumiejętość(oczywiście moja) lądowania modelem przy dość mocnym wietrze.ef00dd9b4a9f5da2.html

zdjęcie miejsca w którym latałem ;D http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ef00dd9b4a9f5da2.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie to lata!!! Zastosowałem się do rad Adam_Maxa i jest już wszystko ok. Dzisiaj był mój pierwszy prawdziwy lot i nie zaliczyłem żadnego kreta a nawet pokusiłem się na małe akrobacje typu beczka. Pakiet 2200mAh starczył mi na ponad godzinę latania. Jestem zaskoczony jak dobre właściwości lotne ma easy glider. Rzucony z reki przeleciał cale pole aż do drzew które widać na zdjęciu 1. Jeszcze tylko muszę go pomalować bo słabo go będzie widać na chmurach.

 

easyglider.th.jpgeasyglider.th.jpgschowek01ya.th.jpgeasyglider5.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj, egp ma na prawde dobry stpsunek masy do powierzchni nosnej. lądować nie lubi. lata przepieknie. tylko trzeba pilnować wyważenia. lepiej jak jest przednie niz ma pompować. wklej sobie rurkę węglową 3,5 lub 4 mm mozliwie gruboscienną wzdłuż kadłuba zamiast bowdenu na antene na 35mhz. jesli potrafisz, to zalaminuj tez dziobek. ja żałuje ze tego nie zrobiłem przed pierwszym lotem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I stało się, we wtorek poszedłem polatać, stwierdziłem że czas poszaleć, szaleństwo trwało około 5 min podczas nawrotu obok drzewa, drzewo wystawiło gałąź :mrgreen: i model spadł na ziemie całym impetem. Straty to odpadł kadłub w połowie kabiny( i ten mniejszy kawałek jeszcze dodatkowo w trzech miejscach), w serwach poszły tryby. Model w dniu dzisiejszym skończył renowację i wygląda prawie jak nowy. Niestety musiałem go sklejać ponieważ nigdzie nie można dostać samego kadłuba. Koszt naprawy to:

30 złoty 2x tryby do serw

oraz wiadro kleju,

nie liczę fajek ile przy tym wypaliłem.

Dzisiaj niestety strasznie leje i nie mam możliwości sprawdzenia czy wszystko po złożeniu lata tak jak powinno, jak sprawdzę to dam znać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie mam takie pytanie. Przy jakiej prędkości wiatru lataliście EG.

Pytam ponieważ dziś łatałem przy 2,5-3 m/s a w porywach do 4,5m/s no i ciężko mi sie latało.

Chciałbym poznać Waszą opinie i doświadczenie w tej materii.

Niestety jestem jeszcze mało doświadczonym pilotem i prawdopodobnie to sprawiło, że ciężko się latało. Model do lotu ma wagę 1078g (po małym odchudzeniu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.