Chriss Opublikowano 16 Czerwca 2011 Opublikowano 16 Czerwca 2011 Mam też jeszcze pytanie, skoro daje lżejszy silnik niż jest podany w instrukcji to mam dać 1 metalową kulke do ogona czy wogóle? Silnik Ray 3530-14
Adam_Max Opublikowano 16 Czerwca 2011 Opublikowano 16 Czerwca 2011 Wszystko zależy jeszcze od tego jaki pakiet będziesz wkładał. Ja mam silnik turnigy o masie 90g (ty masz silnik o masie 80g), a pakiet o wadze 173g i wklejałem dwie kulki w ogon i na dodatek pakiet 2200 mam schowany dość mocno pod skrzydło. Wklej jedną kulkę na pewno nie będzie przeciążony na tył. Poza tym weź przed złożeniem kadłuba poskładaj wszystko na taśmie klejącej, wtedy będziesz mógł sobie dobrać właściwe wyważenie.
kryptokoryna Opublikowano 16 Czerwca 2011 Opublikowano 16 Czerwca 2011 Gdzie powinna iść ta gruba podkładka nr4 , bo u siebie nie znalazłem dla niej zastosowania a i w instrukcji EG na rysunku jej nie ma?
Konrad_P Opublikowano 16 Czerwca 2011 Opublikowano 16 Czerwca 2011 Ten rysunek chyba dość precyzyjnie wyjaśnia miejsce zamontowania tek grubej podkładki. Jeszcze raz od początku. 1. Na wał zakładamy nr 1 2. Na ten (no właśnie jak to sie nazywa) dynks wkładamy tą dużą sześcienną podkładkę. 3. Dalej ten plastikowy talerz do którego przykręcamy łopatki. 4. Zaraz za nim na przyjść ta gruba podkładka. 5. Za tą grubą podkładką dajemy tą płaską cienką podkładkę. 6. Za ta cienką przychodzi ta powyginana podkładka. 7. A na koniec sześciokątna cienka nakrętka. Panowie przepraszam za posługiwanie się bardzo fachowym nazewnictwem, ale jestem humanista i trudno czasami mi dobrać odpowiednie słowa.
kryptokoryna Opublikowano 16 Czerwca 2011 Opublikowano 16 Czerwca 2011 W instrukcji EG podkładki nr 4 nie ma , więc jaka jest zasadność jej zastosowania? Może kwestia wyważenia?
Konrad_P Opublikowano 16 Czerwca 2011 Opublikowano 16 Czerwca 2011 Nie. Nie jest to kwestia wyważenia. Jak nie będzie tej podkładki to nie będziesz mógł dociągnąć nakrętki, ponieważ gwint się skończy a między tym talerzykiem a nakrętka będzie luz. Ona musi być żeby nakrętką można było mocno dociągnąć i żeby kołpak nie obracał się na wale.
Tex Opublikowano 16 Czerwca 2011 Opublikowano 16 Czerwca 2011 Koledzy, którzy nie "zagustują" w kołpaku oryginalnym, mogą w uchwycie wiertarskim niewielkim nakładem pracy zrobić sobie coś takiego (pełny, zbrojony matą szklanną na przekładkę 12g). Pozdr. Tex/Cz.
Wiesiek Opublikowano 16 Czerwca 2011 Opublikowano 16 Czerwca 2011 Ten rysunek chyba dość precyzyjnie wyjaśnia miejsce zamontowania tek grubej podkładki. Konrad jak dla mnie to az za precyzyjnie Instrukcja montazu jest na stronie MPX.
kryptokoryna Opublikowano 16 Czerwca 2011 Opublikowano 16 Czerwca 2011 A tak wygląda z mojej instrukcji Uploaded with ImageShack.us
MICHAL_1100 Opublikowano 16 Czerwca 2011 Opublikowano 16 Czerwca 2011 Mam też jeszcze pytanie, skoro daje lżejszy silnik niż jest podany w instrukcji to mam dać 1 metalową kulke do ogona czy wogóle? Silnik Ray 3530-14 W moim EG Pro zastosowałem silnik 3530-10 - waga ta sama (80g), pakiet KOKAM 2200 (170 g) i dałem jedną kulkę. Pakiet umieściłem w przewidzianym miejscu, bez konieczności przedłużania przewodów. SC zgodny z zaleceniami.
Konrad_P Opublikowano 16 Czerwca 2011 Opublikowano 16 Czerwca 2011 A tak wygląda z mojej instrukcji Piotr coś ta fotka nie działa, ale wiem o czym mówisz bo mam prawdopodobnie taką samą. Tylko jak zacząłem składać z tej instrukcji to ni jak nie pasiło, więc sie domyśliłem, że ta podkładka po prostu musi być i już. Nie zastanawiałem się już więcej czy robie zgodnie z instrukcją czy nie bo po prostu działa bardzo dobrze. A jak działa bardzo dobrze to oznacza, że nie należy tego zmieniać. No przynajmniej na razie. :mrgreen: EDIT PS Wczoraj polatałem 2,5h na pakiecie 3300 nanoTech. Skończyłem latać bo bałem się że pakiet jest już "pusty". A dziś wyciągnąłem z tego pakietu jeszcze 1000mah. Jestem bardzo zaskoczony. Fakt faktem, że lubię loty szybowcowe a nie silnikowe, ale wczoraj popróbowałem trochę "akrobacji" pisze w cudzysłowie bo fachowiec padł by pewnie ze śmiech gdybym mu powiedział, że to akrobacje. No ale wracając do pakietu to polecam. Trochę droższe ale świetne. Poprzednio wyciągnąłem zaledwie 50mah. Sorry chłopaki ale jestem straszna gaduła. :rotfl:
Chriss Opublikowano 16 Czerwca 2011 Opublikowano 16 Czerwca 2011 Spoko Dziś już zacząłem składać EGP. Jutro muszę jeszcze 2 serwa dokupić i przedłużacze do serw i będzie git. Sądze że za tydzień już go oblatam A pro po tego kołpaka, wszystko było ok tylko nie dokręciłem tego mocno poprostu :oops:
Konrad_P Opublikowano 16 Czerwca 2011 Opublikowano 16 Czerwca 2011 wszystko było ok tylko nie dokręciłem tego mocno poprostu Od samego początku tak podejrzewałem ponieważ sam byłem zaskoczony że aż tak mocno musze dociągnąć żeby było na sztywno
Adam_Max Opublikowano 17 Czerwca 2011 Opublikowano 17 Czerwca 2011 Spoko Dziś już zacząłem składać EGP. Jutro muszę jeszcze 2 serwa dokupić i przedłużacze do serw i będzie git. Sądze że za tydzień już go oblatam A pro po tego kołpaka, wszystko było ok tylko nie dokręciłem tego mocno poprostu :oops: Jak będziesz składał tylne usterzenie zwróć uwagę na kąty proste. Ja do swojego zastosowałem konstrukcję własnego pomysłu:
Konrad_P Opublikowano 17 Czerwca 2011 Opublikowano 17 Czerwca 2011 Kurde gdzie ja takie kielonki teraz znajdę. :mrgreen: Poziomice mam, taśmy też się znajdą, a kielonki? :ass: i po składaniu EG. :mrgreen: A już na poważnie to fajny patent. Ja kładłem mniejsza poziomice tam gdzie jest kabinka. też było dobrze. Ale mam pytanie. Gdzie zanabyłać ten kątownik z podstawką. Kurcze już kiedyś widziałem u kogoś coś takiego. Patrzyłem, w popularnych marketach budowlanych i nie znalazłem
Chriss Opublikowano 17 Czerwca 2011 Opublikowano 17 Czerwca 2011 Fajne, fajne. Dziś już skrzydła zrobiłem z pomocą znajomego modelarza który już składał takie 2. Teraz tylko trzeba zlepić kadłub, zrobić ogon, elektronika i koniec
pawel4090 Opublikowano 17 Czerwca 2011 Opublikowano 17 Czerwca 2011 Chriss powodzenie w składaniu i w oblatywaniu tego wspaniałego modelu. Frajda z latania to mało powiedziane. Dopiero co wróciłem, z bananem na ustach. Piękny widok jak unosi się w powietrzu tuż nad ziemią i leci i leci... sama radocha. Ostatnio u nas nic nie padało z nieba, więc muszki ni komara nie spotkasz na łąkach, ale ta idylla nie będzie trwała wiecznie, trzeba korzystać z takich warunków.
Konrad_P Opublikowano 17 Czerwca 2011 Opublikowano 17 Czerwca 2011 I ja się dołączę do tego "babana" na twarzy. Warunki miałem dziś niesamowite. Mam ustawione na aparaturze timer czasu pracy silnika pow. 25%. Latałem dokładnie 1h 48min. a zegar silnika pokazał 5min i 34sek. Powiem, że byłem niesamowicie pozytywnie zaskoczony. Ale żeby nie było tak cukierkowo to miałem kilka długich minut sporego horroru. Wyleciałem bardzo wysoko a nawet za wysoko i na moment oderwałem wzrok od modelu. Jak spojrzałem ponownie modelu już nie było. :shock: Wpadłem w spora panikę. Czas strasznie szybko wówczas biegnie, sekundy wydawały się być minutami, a minuty godzinami. Na szczęście mała pierdułka odblaskowa na kabince zaiskrzyła od słońca. Model był maleńkim przecinkiem a nawet kropeczką. Na szczęście podsłuchałem pomysł o którym chyba Lech pisał, że daje SK lekko w jedna stronę po to żeby model nie uciekł. I ja tak zrobiłem, dwa kliknięcia trymerkiem jak byłem już w powietrzu prawdopodobnie uratowało mnie. Model właśnie zataczał spory krąg wchodząc pod wiatr. Wylądowałem i musiałem jechać do domu przebrać się bo wszystko dokładnie wszystko miałem mokre. Jak mawia przysłowie; głupich nie sieją sami rosną. :mrgreen:
Adam_Max Opublikowano 17 Czerwca 2011 Opublikowano 17 Czerwca 2011 Gdzie zanabyłać ten kątownik z podstawką http://allegro.pl/katownik-slusarski-ze-stopka-100-x-150-wroclaw-i1627296666.html
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.