Skocz do zawartości

Luźne gadki o tanich silnikach benzynowych


AGG

Rekomendowane odpowiedzi

Kolego, ja miałem ten silnik, fakt ze pod nazwa HH 50 ale to to samo. Nie wiem jak wykonany jest DL ale ten poprostu zaskakuje "tandetnościa". Dotoczony wał z magnetem, krzywo sie nawet kręcił. Uszczelka w karterze grub 1mm !!!!, zadnych kołków ustalajacych by dopasowac karter. odlew był pomalowany, płaszczyzny nie planowane, wszedzie tylko dali te kosmicznie grube uszczelki i czarny silikon. Wał korbowy był oszlifowany jakims pilnikiem i nawet miał luz w tylnym łozysku stabilizującym, fakt e ono tam nigdy sie pewnie nie kręciło. Rozkreciłem go raz i jak składałem to juz gwint sie poszedł je***** pod jedną sruba gaznika, wiec reszte wolałem skrecic na loctite. Podobał mi sie tylko wał korbowy i modół zaplonowy, bo byl wykonany dość starannie jak na tę cene. Ale cała reszta byla jak by wyjeta z pojemnija z farba i odczekane az fabra odciekła. Przesiadłem sie na ROTO 50 V2.

Jezeli ktos powie " poco zaglądałes, to ma chodzic.... to tak jak bys nigdy nie zajżał do modelu, co jest w srodku, skoro lata"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 68
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Witam wszystkich.

Proszę szanownych kolegów, specjalistów o opinię na temat tego silniczka:

http://www.allegro.pl/item589960625_sv_50_cm3_boxer_sv_hobby_silnik_benzynowy_50_cm3.html

Przymierzam się do zakupu. Czy warto? Czy podsuniecie mi może jakieś inne korzystniejsze propozycje?

Chcę zbudować do tego silnika "Prząśniczkę", albo Pipera J3. Oczywiście w odpowiedniej do silnika skali. Jednocześnie wysłucham (wyczytam) fachowych komentarzy dotyczących wymienionych modeli i wskazówek nad skalą w jakiej można zbudować powyższe modele. Oczywiście decyzja budowy dotyczy jednego modelu, ale proszę o wypowiedzi pod adresem dwóch.

Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widzisz: Jaki gapa ze mnie? Ale nie śledziłem wszystkich postów tylko od razu walę z zapytaniem. Mam jednak jeszcze króciutkie pytanko. Firma MODELMOTOR - dystrybutor tych silników zarzeka się, że jakość ich jest dużo lepsza od tych z niebieskim karterem. Czyli sami wydają negatywną opinię popszedniej produkcji. Czy Twoje krytyczne uwagi dotyczą właśnie tych niebieskich silników czy wogóle tego bokserka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem srebrny karter, ale jest on malowany , a nie anodowany. Mogli wogole nie malowac srebrnego karteru, wiec niebieski pewnie tez malowali. Pomalowane byly wszytskie plaszczyny dotykowe, w karterze jak i pod cylindry - POCO - skor sa uszczelki kosmicznej grubości? jak planowałem to to aluminium przypominalo, a nie dobrej jakosci dural. Dlatego gwinty trzymaja jak trzymaja. Znajomy z USA miał Niebieski, to jest dokladnie to samo. Nie sadze by cos tam zmienili, Koszty produkcji w koncu maja byc małe, a co za tym idzie jakosc materiałów.

Gdybys chcial dorabiac nowy karter, to oplaca sie kupic bo wał korbowy i cylindry (które sa chromowane) bez stalowych czy mosieznych tuleji (z racji wagi) nadaja sie na i sa naprawde fajnie zrobione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejka. Ja niedawno nabyłem silniczek SV 17 ccm w Modelmotor (590 zł za kompletny silnik). Silnik był już dwa razy palony w celu docierania, chodzi równo, szybko wkreca się na obroty. Jak narazie żadnych problemów z nim nie ma. Powiem coś więcej jak tylko się dotrze i zrobie na nim pierwszy lot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.