Dj. Posted January 20, 2008 Posted January 20, 2008 Witam Szanowne Grono Kolegów, natchnęło mnie i postanowiłem zrobić kolejny eksperyment na bazie mojego wysłużonego twinstaraII(widac na zdjęciach, przeszedł nie jedno) z nowym napędem - tunelowym. Silniki to chińskie inrunnery 4000KV, do tego 2 regulatory jeti 12ECO, 1 pakiet 1600mAh 12V NiCd, reszta to standard. Jak zwykle twinstar ma klapy (widac na zdjeciu). Dzis mimo fatalnej pogody we Wrocławiu (leje z małymi przerwami) skusiłem sie oblatac model... Powiem - lata fajnie, czy będzie sie podobał ogółowi-wypowiecie sie sami, dla mnie rewelacja, turbinki "ciągną" naprawde dobrze. Obudowy napędów (gws64) sa wyciete termicznie z elaporu. Gondole orginalne wyciąłem i w ich miejsca wkleiłem kawałki elaporu, szlifując potem do profilu ogólnego. Tunele są przyklejone na 1cm wysięgnikach pod skrzydło. To już wszystko. Jak przerobie film to go pokaże. Tu sa fotki:
Dj. Posted January 20, 2008 Author Posted January 20, 2008 Tu jest link do filmu: http://pl.youtube.com/watch?v=vZvS6Trkv5Y
cobra Posted January 20, 2008 Posted January 20, 2008 Wygląda fajnie, lata też ok. Jakoś tak zawsze myślałem, że napęd EDF pasuje do szybkich modeli, a tymczasem i tutaj jest ok. Tyle, że sprawność tych turbinek jest o wiele niższa niż śmigieł. W takim modelu duża prędkość strumienia ewidentnie "marnuje się". Jaki jest sumaryczny pobór prądu?
Dj. Posted January 20, 2008 Author Posted January 20, 2008 "Ciąg" mierzony na wadze 1sztuki ok550G...
Dj. Posted January 20, 2008 Author Posted January 20, 2008 Pojedyńcza turbinka pobiera 8,5A, czyli 17A, no oczywiście jeszcze serwa... Myslę że 20A to wszystko co "szarpie" ten model.na filmie jest 1 lot. W rzeczywistości były 3, na jednym pakiecie turbinki odcieło po ok 8min... Standardowe 400-etki z podobnym pakietem lataja 6-7 min na 3/4 gazu. Wydaje sieze turbinki oszczędniej zuzywają energię, ale ci co obserwowali loty zgodnie stwierdzili,że twinstar z tym napedem wyrażnie sie ożywił... Pozdrawiam.
Leda_g Posted January 20, 2008 Posted January 20, 2008 Coś mi się nie chce wierzyć że jedna turbinka przy prądzie 8,5A daje 550g ciągu, raczej przy 15A
hubert_tata Posted January 20, 2008 Posted January 20, 2008 Dla sześciołopatowego EDF64 i silniczka o Kv4000 uzyskałeś 550g ciągu przy 8,5A :shock: Nie wiem jak to napisać, ale walnę wprost: albo ciąg, albo prąd źle zmierzyłeś (pomyłka jest rzędu 2x) Ale pomysł na przeróbkę i jej wykonanie bardzo fajne. Edit Widzę, że nie tylko ja tak myślę
Dj. Posted January 20, 2008 Author Posted January 20, 2008 Prąd sie zgadza, nie pamiętam czy waga była wyzerowana, sprawdze to jeszcae raz. Amperomierz raczej nie oszukuje, wpiety w szereg pokazał8,54A...
cobra Posted January 20, 2008 Posted January 20, 2008 No, nie wiem... Ja bym się tu spodziewał kilkunastu amperów na każdą turbinę.
robraf Posted October 13, 2009 Posted October 13, 2009 i jak? ile rzeczywisice ma to ciągu? a jaki strumien(predkosc)
jary14 Posted October 13, 2009 Posted October 13, 2009 Po 1.5 roku wątpię, żeby Dj., pamiętał Archeolog, czy co ?? xD
Dj. Posted October 13, 2009 Author Posted October 13, 2009 i jak? ile rzeczywisice ma to ciągu? a jaki strumien(predkosc) He, he - najlepiej sam sprawdż jaki to ma ciąg. Mój model (w tej konfiguracji napędu) już nie istnieje. Mimo to nadal lata, ale ze smigiełkami, a napędzają go bezszczotki... Po 1.5 roku wątpię, żeby Dj., pamiętał Archeolog, czy co ?? xD masz racje :mrgreen:
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.