Skocz do zawartości

95, 98 a może Avgas 100LL do DA 50?


Kubutek

Rekomendowane odpowiedzi

ja lałem wszystko... :) jeżeli chodzi o benzyny i pozostałem przy 95. Nie zauważyłem czegokolwiek co by przemawiało za np. 98 czy Avgas. Żeby wykorzystać wysoką liczbę oktanową paliwa to trzeba mieć odpowiednio wysoki stopień sprężania w silniku (liczba oktanowa, miara odporności na spalanie stukowe tak najprościej) DA to silnik na rynek USA a tam mamy niska liczbę oktanową stąd 95 spokojnie wystarcza. Przypominam że Avgas jest paliwem bardziej "uporządkowanym" odnośnie składu czego na wysokości jakiej latasz nie sprawdzisz i nie zobaczysz a przypominam też że jest to benzyna wysoko ołowiowa i Twojego zdrowia szkoda! Na pewno się nada i jest lepsza ,tylko czy warto tyle płacić za Avgas? Moje dwa ZDZ-ty i DA 65 u kumpla na lotnisku nie "widzą" różnicy. Chyba że zalejesz coś podłego z stacji paliw "publicznych" a to mi się zdarzyło. No i Avgas nie ma etanolu a 95 ma nawet kilka procent, a ten "rujnuje" tygon!Osobiście i tak po sezonie wywalam wszystkie wężyki także pozostaje 95 .Pozdrawiam

 

Ps. raz kupiłem benzynę 95 która "zjadła" styrodurowy stojak na model! Co tam w niej było? Nie wiem. i to jest jedyny argument za Avgas-em

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.