Skocz do zawartości

Emax GT 2815/06 co robić


tomekst16

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Pojechałem dziś na lotnisko polatać madmanem, przy lądowaniu wpadłem w mały dołek i wyrwało mi śmigło z piastą (imbusy nie wytrzymały).

Tu rodzi się moje pytanie jak mogę to wzmocnić, już któryś raz mam taką awarię.

Ostatnio zalałem śrubki super glue. Co myślicie o prze gwintowaniu ?

post-6423-0-55433300-1381072227_thumb.jpg

post-6423-0-80083000-1381072253_thumb.jpg

post-6423-0-56532500-1381072267_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne by było gdyby te śruby trzymały piastę ;). Pół roku temu napisałem na forum rc-fpv.pl:

"Silnik jaki zastosuję to Emax GT2815/6. Jest to silnik identyczny z tym sprzedawanym w wersji RTF Pingwina. Różni się chyba tylko naklejką i koniecznością samodzielnego ścięcia pod kątem końcówek krzyżaka mocującego. Aby zamontować piastę należy odkręcić cztery śruby M2.5 x 5 i zdemontować talerzyk osłaniający tylne łożysko. Po zdjęciu talerzyka, tymi samymi śrubami montujemy potrzebną nam piastę. I tutaj ...zonk! Po wykonaniu kilku obrotów wkrętakiem imbusowym czujemy, że gwint się zrywa icon_evil.gif .

Okazuje się, że o ile w przypadku talerzyka osłaniającego łożysko śruby wystają z drugiej strony ok. 3,5 mm i tyleż samo wkręcają się w silnik, to w przypadku piasty te same śruby mogą się wkręcić w silnik ok. 1.5 (dokładnie 1.42)mm. Są po prostu za krótkie!!! A ponieważ wkręcamy je w stop aluminium to efekt łatwo przewidzieć. Po dłuższych poszukiwaniach znalazłem odpowiednie śruby M2.5x8 i w końcu zamocowałem piastę do silnika. Ciekaw jestem jakie śruby użyte są do montażu piasty w silnikach dostarczanych z modelem? Właścicielom takich zestawów proponowałbym kontrolę."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy od spodu jest miejsce, aby dać nakrętki? W samochodach miałem podobny problem, w inrunerze. Wkleiłem od środka nakrętkę i szpilkę (w sensie gwint). Silnik mocowałem nakrętką a nie śrubą. Trzyma cały czas. Klejenie gwintów, zmiana średnicy nic nie dawało. Jak stop jest słaby to nie zadziała. Jeżeli masz miejsce wklej nakrętki.

 

Nie możesz wymienić wału na dłuższy i zrezygnować z mocowania do wirnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A przypadkiem w piastę nie powinna wejść oś silnika?

Wchodzi ale w talerz piasty z 3-4mm

 

Nie możesz wymienić wału na dłuższy i zrezygnować z mocowania do wirnika?

 

Właśnie że nie kiepsko w tym przypadku ze zamianą wału i zamontowaniem silnika za wręgą.

Na nakrętki jest jakieś 3mm. Jutro po szkole kupię śrubki z nakrętkami i coś po kombinuje.

 

Dzięki za odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie że nie kiepsko w tym przypadku ze zamianom wału i zamontowaniem silnika za wręgom.

Jutro po szkole kupię śróbki z nakrętkami i coś po kombinuje.

 

Aałaaa.

 

Nikt nie mówi o przenoszeniu silnika. Z tego co widzę na zdjęciach ma on wystarczająco długą oś do zamontowania zwykłej piasty.

Jeśli silnik jest w stanie fabrycznym wystarczy przepchnąć oś na stronę wirnika. W razie potrzeby zabezpieczyć drugą stronę przed wysunięciem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie można by założyć blokadę i zrobić nowe wciecie na ośce(bo rotor może się obracać w zgledem osi) ale już po problemie.

Kupiłem w elekroaniku srubki M2.5x 10 i silnik jak nowy, żadnych wibracji. Profilaktycznie jeszcze psiknąlem WD40(nie % :D ) na łożyska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.