tomekst16 Opublikowano 6 Października 2013 Opublikowano 6 Października 2013 Witam. Pojechałem dziś na lotnisko polatać madmanem, przy lądowaniu wpadłem w mały dołek i wyrwało mi śmigło z piastą (imbusy nie wytrzymały). Tu rodzi się moje pytanie jak mogę to wzmocnić, już któryś raz mam taką awarię. Ostatnio zalałem śrubki super glue. Co myślicie o prze gwintowaniu ?
karand Opublikowano 6 Października 2013 Opublikowano 6 Października 2013 Dziwne by było gdyby te śruby trzymały piastę . Pół roku temu napisałem na forum rc-fpv.pl: "Silnik jaki zastosuję to Emax GT2815/6. Jest to silnik identyczny z tym sprzedawanym w wersji RTF Pingwina. Różni się chyba tylko naklejką i koniecznością samodzielnego ścięcia pod kątem końcówek krzyżaka mocującego. Aby zamontować piastę należy odkręcić cztery śruby M2.5 x 5 i zdemontować talerzyk osłaniający tylne łożysko. Po zdjęciu talerzyka, tymi samymi śrubami montujemy potrzebną nam piastę. I tutaj ...zonk! Po wykonaniu kilku obrotów wkrętakiem imbusowym czujemy, że gwint się zrywa . Okazuje się, że o ile w przypadku talerzyka osłaniającego łożysko śruby wystają z drugiej strony ok. 3,5 mm i tyleż samo wkręcają się w silnik, to w przypadku piasty te same śruby mogą się wkręcić w silnik ok. 1.5 (dokładnie 1.42)mm. Są po prostu za krótkie!!! A ponieważ wkręcamy je w stop aluminium to efekt łatwo przewidzieć. Po dłuższych poszukiwaniach znalazłem odpowiednie śruby M2.5x8 i w końcu zamocowałem piastę do silnika. Ciekaw jestem jakie śruby użyte są do montażu piasty w silnikach dostarczanych z modelem? Właścicielom takich zestawów proponowałbym kontrolę."
jerzyl Opublikowano 8 Października 2013 Opublikowano 8 Października 2013 dzięki za ważną informację dopasuję sobie nowe wkręty, no i oczywiście na klej do gwintów pozdrawiam Jurek
PK999 Opublikowano 8 Października 2013 Opublikowano 8 Października 2013 Ciekawe tylko czy jeszcze jest w co wkręcać, Czy nie lepiej wyciągnąć oś do przodu i założyć piastę zaciskową? 1
bzik4 Opublikowano 9 Października 2013 Opublikowano 9 Października 2013 A przypadkiem w piastę nie powinna wejść oś silnika?
bart07 Opublikowano 9 Października 2013 Opublikowano 9 Października 2013 Czy od spodu jest miejsce, aby dać nakrętki? W samochodach miałem podobny problem, w inrunerze. Wkleiłem od środka nakrętkę i szpilkę (w sensie gwint). Silnik mocowałem nakrętką a nie śrubą. Trzyma cały czas. Klejenie gwintów, zmiana średnicy nic nie dawało. Jak stop jest słaby to nie zadziała. Jeżeli masz miejsce wklej nakrętki. Nie możesz wymienić wału na dłuższy i zrezygnować z mocowania do wirnika?
tomekst16 Opublikowano 9 Października 2013 Autor Opublikowano 9 Października 2013 A przypadkiem w piastę nie powinna wejść oś silnika? Wchodzi ale w talerz piasty z 3-4mm Nie możesz wymienić wału na dłuższy i zrezygnować z mocowania do wirnika? Właśnie że nie kiepsko w tym przypadku ze zamianą wału i zamontowaniem silnika za wręgą. Na nakrętki jest jakieś 3mm. Jutro po szkole kupię śrubki z nakrętkami i coś po kombinuje. Dzięki za odpowiedzi
PK999 Opublikowano 9 Października 2013 Opublikowano 9 Października 2013 Właśnie że nie kiepsko w tym przypadku ze zamianom wału i zamontowaniem silnika za wręgom. Jutro po szkole kupię śróbki z nakrętkami i coś po kombinuje. Aałaaa. Nikt nie mówi o przenoszeniu silnika. Z tego co widzę na zdjęciach ma on wystarczająco długą oś do zamontowania zwykłej piasty. Jeśli silnik jest w stanie fabrycznym wystarczy przepchnąć oś na stronę wirnika. W razie potrzeby zabezpieczyć drugą stronę przed wysunięciem.
tomekst16 Opublikowano 9 Października 2013 Autor Opublikowano 9 Października 2013 Przepchnąć ośke przepchnie tylko później nie zabezpieczy.
tomekst16 Opublikowano 10 Października 2013 Autor Opublikowano 10 Października 2013 W sumie można by założyć blokadę i zrobić nowe wciecie na ośce(bo rotor może się obracać w zgledem osi) ale już po problemie. Kupiłem w elekroaniku srubki M2.5x 10 i silnik jak nowy, żadnych wibracji. Profilaktycznie jeszcze psiknąlem WD40(nie % ) na łożyska.
Wojtek Sz Opublikowano 10 Października 2013 Opublikowano 10 Października 2013 ............Profilaktycznie jeszcze psiknąlem WD40(nie % ) na łożyska. WD-40 nie jest smarem! WD40 szybko się utlenia i wysusza łożyska.
tomekst16 Opublikowano 10 Października 2013 Autor Opublikowano 10 Października 2013 Na puszce jest napisane że smaruje, konserwoje i tp. W takim razie kapnę oleju.
Rekomendowane odpowiedzi