Skocz do zawartości

Super Tigre G .51 Ring problem-ów ciąg dalszy :/


Mikilotnik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Tak jak w temacie mam problem z tym silniczkiem nie chce odpalić, robie wszystko tak jak w instrukcji odkręcam iglice o 2,5 obrotu przepustnica na 25 % podłączam rzażenie (Ogniwo duracella 2500 mah ładowane całą noc świeca na nim bardzo dobrze rzaży)

No i nie chce odpalić coś tam kopie odzywa sie na pare sekund i nic.

Wygląda jak by sie zalewał, albo nie dostaje paliwa sam już nie wiem.

Wczoraj jak probowałem go odpalić iglica na 1 obrót przepustnica na jakies 5-10 % otwarta nic zamknołem mu paliwo przepustnica tak samo otwarta i zapalił na jakies pół minuty po czym zgasł oczywiscie jak zapalił dałem mu 1 obrót iglicy od paliwa po czym chcialem mu dac jeszcze pol i zgasł w tym momencie.

Prosze was bardziej doświadczeni koledzy o pomoc w odpaleniu tego silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli jest tak jak mówisz to w/g instrukcji powinieneś

"1. Jeżeli silnik przerywał, dymił i pluł paliwem oznacza że się zalewał na małych obrotach. Należy małą śrubkę wkrętakiem dokręcić ze wskazówkami zegara o ? obrotu."

to tyle co mogę podpowiedzię na odległośc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik cały czas nie chce zapalić. Przy próbie odpalenia (odpalam go palcem) silnik chce zapalić zawsze wyda jakiś dzwięk i przekręci chwilke smiglem i gaśnie tak jakby czegos mu brakowało.

Jak otworze przepustnice na 75 % to tak jakby zmniejszyła sie kompresja i pluje z gaźnika paliwem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik wkoncu odpalił i wypalił jeden zbiornik paliwa, temperatura oczywiscie cały czas kontrolowana, silnik mocno przelany. Problem tkwił w tym, że silnik cały czas sie zalewał. Odpaliłem go metodą prób i błędów otorzyłem przepustnice na około 20% i odkręcałem stopniowo iglice paliwa odpalił przy 1,5 obrotu iglicy.

Temat do usunięcia, chyba, że komuś ta informacja sie przyda.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego nie Os A3 ?

 

Ja wychodzę z założenia że OS MAX No. 8 w silnikach tej pojemności jest świecą wyjściową i jedynie w razie widocznej potrzeby dokonuje jej zmiany. (lub czasem co mi się zdarzało to co akurat mam na lotnisku ;D )

 

- temperatura zewnętrzna - cieplejsza świeca umożliwia zapłon mieszanki o niżej temperaturze. Stosowanie świeć o różnej ciepłocie przy stałej temperaturze zewnętrznej, stałym składzie paliwa ma wpływ na punkt zapłonu mieszanki (wyprzedzenie zapłonu). Zbyt ciepła świeca przyspiesza zapłon jednocześnie podnosząc temp. pracy silnika, zbyt zimna - uniemożliwia prawidłową pracę. Aby utrzymać prawidłowy cykl pracy silnika przy ZNACZNYCH różnicach temperatury zewnętrznej można tego dokonać po przez zmiany świecy w silniku w tych okresach.

 

- skład paliwa a przede wszystkim zawartość nitrometanu - Nitrometan nie potrzebuje zewnętrznego utleniacza. Stąd poprawa pracy silnika (mniejsza czułość na błędy regulacji) oraz wzrost mocy. Dodatkowo jednak - nitrometan obniża temperaturę zapłonu paliwa co wiąże się z koniecznością użycia zimniejszej świecy przy dużej jego zawartości aby dalej zachować prawidłowy cykl pracy silnika.

 

Reasumując dobór świecy zależy w głównej mierze od: użytego paliwa oraz temperatury zewnętrznej. Użycie średnio-ciepłej świecy O.S. MAX No. 8 dla silników o pojemności poniżej 10ccm w okresie letnim w połączeniu z tradycyjnym paliwem lotniczym (zawartość nitro 0-10%) jako świecy wyjściowej jest dobrym wyborem. W warunkach niekorzystnych czyli gdy występuje mała zawartość nitrometanu w paliwie oraz obniżona temp. zewnętrzna można zawsze zastosować świecę cieplejszą np. OS MAX A3. Znowu ta sama świeca (OS MAX A3) w niekorzystnych dla niej warunkach (gorący dzień, wysoka zawartość nitro) może doprowadzić do przegrzania silnika czy nawet jego uszkodzenia.

 

Ważne jest także że za zimna świeca nie uszkodzi silnika w przeciwieństwie do świecy za ciepłej a jeszcze jednym z kryteriów doboru świecy jest - zużycie silnika i jego zmiany w kompresji (pasowanie). Użycie świecy za ciepłej może być szczególnie niebezpieczne dla nowych silników.

 

To tak teoretycznie bo osobiście w minionym sezonie letnim używałem (nie testowałem) obu tych świec w silniku ST 51 Ring i na "oko" nie widziałem znacznych różnic. Jednak postępując zgodnie z powyższym tokiem rozumowania wolę przypadkiem nie narazić silnika za ciepłą świecą. Stawiam raczej na żywotność a nie wyśrubowane osiągi.

 

W sezonie letnim dla silnika ST 51 Ring + paliwo MT Sport 5 + OS MAX No. 8 na pewno dobrze będzie się sprawować. Dla innych kombinacji (paliwo) może okazać się lepsza inna świeca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego zadałem takie pytanie, uzywałem ST .40 i Webra .61 właśnie na świecy A3 i nr 8 i przyznam że nie widziałem żadnej różnicy w pracy kazdego z w/w silników.Teraz będę miał ST.51 i zastanawiałem sie się czy przypadkiem nie założyć właśnie świecy nr8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OS 46AX i ST G51 chodza na A3 zdecydowanie lepiej tzn przejscie z wolnych na wysokie w pionie jest zdecydowanie szybsze lepiej podtrzymuje na wolnych nie zalewa. Obecnie jestem w posiadaniu OS maxa 46AX na A3 latam drugi sezon 10% nitra paliwo contest + 200g rycyny do 5L banki i nie pamietam kiedy go regulowałem po prostu tankuje zapalam i lece z Tigrem od czasu do czasu miałem drobne problemy ,ale jak na silnik za 270zł było ok :ble:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OS 46AX i ST G51 chodza na A3 zdecydowanie lepiej tzn przejscie z wolnych na wysokie w pionie jest zdecydowanie szybsze lepiej podtrzymuje na wolnych nie zalewa.

 

Nie chce znów z Tobą wywoływać wojny tym razem tylko dlatego że sam takich różnic nie zauważyłem. Zauważyłem fakt że tym razem nie plujesz jadem na silniki ST :)

 

Natomiast mam zupełnie inny dylemat w stosunku do Ciebie.

Piszesz cały czas iż miałeś kłopoty z silnikiem ST 51 i przyczyna kłopotów leżała jak najbardziej po stronie silnika. Piszesz też iż ten silnik działa zdecydowanie lepiej na świecy A3 - rozumiem że to powinno być wspólne dla wszystkich ST51. Więc...

 

Odpowiedz mi - oglądając ten materiał - jak daleko praca tego silnika jest jeszcze do tego jak powinien taki silnik Twoim zdaniem pracować? Tutaj jest konfiguracja ze świecą No. 8 i paliwo Sport 5. Zgodnie z Twoim doświadczeniem silnik ten nie powinien pracować dobrze.

 

Napiszesz za pewne że to nie latanie 3D no i będziesz miał racje lecz wydaje mi się iż można na tym materiale zauważyć pracę silnika na wysokich, średnich, niskich obrotach czy zauważyć - sposób przejścia pomiędzy obrotami a to chyba najważniejsze. Może mi się jedynie wydaje że jest dobrze? Chętnie również zobaczyłbym pracę Twojego 46AX.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SIlnik faktycznie na filmie chodzi bardzo dobrze nie mówie ze na OS 8 codzi zle ,ale na moim paliwie z 10% na A3 chodziły lepiej tylko najwiekszy problem w tigrach to ,że za kazdym razem trzeba cos poprawiac krecic ja miałem tak, że chodził mi 5 lotów ok a nagle cos mu odbiło i znów musiałem regulowac z os maxem jest tak ,że ustawiasz go raz i latasz latasz i latasz.Mój AX chodzi tak http://www.wrzuta.pl/film/4F4zlItcfl/s8001415 http://pl.youtube.com/watch?v=JWIVELsZxCs

Tutaj film ze sklepu reklamującego ten silnik http://pl.youtube.com/watch?v=C4FyX80fWoU

 

PS Dodam tylko ,że silnik przepracował cały sezon ani razu sie nie zatkał 0 problemów z wejsciem na obroty regulacja była tylko raz jak odkupiłem go od goscia z allegro i do teraz nic nie kreciłem podejrzewam ,że po zimie zatankuje zagrzeje go i polece na tych samych ustawieniach bez problemów i nie wiem co może zatrzymac ten silnik chyba tylko brak paliwa albo przepalenie swiecy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może trafiłeś na jakiś na jakiś feler. Za diabła nie mogę potwierdzić problemów jakie opisujesz. OS AX to bardzo dobry silnik i nigdy nie będę twierdził że ST jest do niego lepszy a jedynie to - że nie jest aż tak źle z tymi motorkami (bądź co bądź to różnica w cenie niemal dwukrotna).

 

I jeszcze jedna ciekawa sprawa :)tutaj mój pierwszy lot modelem spalinowym. Silnik MagnumXL40 (używany z niewiadomą przeszłością) + Contest 10 + OS No. 8. I tak było przez większą część sezonu. Silnik chodził jak chciał (mówili nawet że nie lubi latać z maską silnika :) ) gasł kiedy chciał. Jednym słowem porażka. A tu już lot z tym silnikiem ponad rok później. Silnik i świeca się nie zmieniły - zmieniło się tylko paliwo na Sport 5. Chodź może tego na filmach aż tak nadto nie widać ale różnica jest kolosalna! Pytanie tylko skąd ta różnica? Ja myślę że nauczyłem się w końcu obsługiwać silnik i tyle :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.