lukas325 Opublikowano 2 Listopada 2013 Opublikowano 2 Listopada 2013 Witam wszystkich serdecznie,jakiś czas temu zakupiłem model Focke-Wulf,dziś został ukończony -prawie bo nie ma jeszcze silnika. Dziś postawiłem go na wadze z pełnym wyposażeniem:serwami,zasilaniem,podwoziem,bakiem,no dosłownie wszystko bez loża,silnika i śmigła. Waga 3.3 kg,rozpiętość 1,8 metra i... tutaj zwracam się do was o pomoc w doborze silnika,producent zaleca 2T 91-108, 4T 120,benzynkę 26cm,jako że z przykrością stwierdzam,że na 4T mnie nie będzie stać poszukuje alternatywy,u Chińczyka można w dobrej cenie zakupić ASP 91 2T,uważacie,że taki silnik pociągnie i pozwoli komfortowo latać takim modelem? posiadam w domu ASP 91AR 4T ale wydaje mi się,że to mało,2ga kwestia jest taka,że maska silnika tego modelu jest tak wielka,że śmiesznie mówiąc zakładam sobie ją na głowę i mam jeszcze spory luz,można w niej gotować zupę więc kolejna kwestia to śmigło,wypadało by,żeby wystawało troszkę po za maskę Co wy na to szanowni koledzy?
Grzdam Opublikowano 2 Listopada 2013 Opublikowano 2 Listopada 2013 Niestety nie będę w stanie pomóc, więc przepraszam za OT, ale czy mógłbyś wrzucić chociażby jakiś link do tego modelu(lub zdjęcie, nazwę producenta)?
lukas325 Opublikowano 2 Listopada 2013 Autor Opublikowano 2 Listopada 2013 Jasne,to Chińczyk nie jest piękny ale jest<był>tani,przyznam,że na żywo wygląda o niebo lepiej,kupiłem go w przeliczeniu na nasze za ok 350zł jak był dostępny w EU Warehouse: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__18831__FW_190_Composite_1790mm_Gas_Glow_w_Flaps_ARF_.html
Arni Opublikowano 2 Listopada 2013 Opublikowano 2 Listopada 2013 U nas kolega Wojtek lata takim FW spokojnie na benzynie 25 ccm.
lukas325 Opublikowano 3 Listopada 2013 Autor Opublikowano 3 Listopada 2013 A jakie macie doświadczenia z silnikami ASP 91 2T w waszych modelach? lata ktoś na takim silniku w modelu o podobnej wadze?
Johny88 Opublikowano 3 Listopada 2013 Opublikowano 3 Listopada 2013 Ja mam FW 190 od ESM 182cm i 7100g wagi . Silnik DLE 30 i na smigle 18x8 radzi sobie dobrze ale mogłoby być więcej mocy. Pozdrawiam.
lukas325 Opublikowano 3 Listopada 2013 Autor Opublikowano 3 Listopada 2013 No właśnie,zobacz jak duża jest różnica wagi miedzy naszymi modelami które są prawie takie same,podejrzewam,że mój to podróbka ESM a bardziej Cm-Pro,gdybym nawet wsadził mu silnik ważący 1kg to nie przekroczę 4,5kg do lotu stąd moje pytanie dotyczące mniejszego silnika,jeden z forumowiczów opisał mi prawie identyczną fokę i dodał,że mimo silnika benzynowego sporo musiał mu na przód napchać balastu,a to nie wpływa dobrze na mniejszy silnik,no nic coś pokombinuje,pozdrawiam
Johny88 Opublikowano 3 Listopada 2013 Opublikowano 3 Listopada 2013 No różnica wagowa ogromna A co do modeli CM PRO to ja bardzo sobie chwale:D Miałem zero fighter CMpro i naprawde wykonanie bardzo dobre. A jak wykonanie twojej foki ??
lukas325 Opublikowano 3 Listopada 2013 Autor Opublikowano 3 Listopada 2013 Generalnie instrukcja chyba była nie od tego modelu,nie zgadzało się wiele łącznie z innym sposobem mocowania serw,w instrukcji serwa przyczepione do klapki i ukryte w modelu a tu wycięte i wsadzone w skrzydło zupełnie inne długość cięgien od sterów itp,sporo korekty trzeba było wprowadzić w łączeniu skrzydła z kadłubem,ślady które były zaznaczone na montaż kołków ustalających skrzydło-kadłub jak i sam ślad zrobiony na nie w kadłubie były przekoszone o dobry centymetr,statecznik poziomy wchodził w model pod sporym kątem i tez trzeba było się dużo napiłować aby go wyprostować a potem wlewać w dziury klej,niestety w tym wypadku jaka cena taka jakość dziwnych części jak by od czegoś innego została mi mała siatka Tak czy inaczej po wyeliminowaniu tych wszystkich problemów model wygląda pięknie i pancernie,kadłub laminat,skrzydło konstrukcja.Zapakowałem mu pneumatyczne podwozie,nie trzeszczy w rękach i nie wygląda na kruchy,chyba największe wrażenie jakie na mnie zrobił to grubość kadłuba,po prostu jak beczka
Johny88 Opublikowano 6 Listopada 2013 Opublikowano 6 Listopada 2013 No tak... ale najważniejszy efekt końcowy To fakt, u mnie też kadłub wyglada jak beka Pokaż jakieś fotki albo filmik niebawem. Pozdrawiam Piotrek!
lukas325 Opublikowano 7 Listopada 2013 Autor Opublikowano 7 Listopada 2013 Nie ma sprawy,model trzymam u rodziców a będę u nich w łikend to pocykam i wstawię
radga Opublikowano 11 Listopada 2013 Opublikowano 11 Listopada 2013 Cześć mam ten sam model, tyle, że do mojego nie było żadnej instrukcji. U mnie jakość wykonania jest bardzo nie równa o ile do skrzydeł nie ma się co przyczepić to kadłub robi raczje nie najlepsze wrażenie praktycznie wregi trzeba wkleić od nowa, statecznik poziom tak jak u ciebie wchodził skosem, tyle, że nie szlifowałem tylko wyrównałem podkladając paski forniru. Elementy wytłaczane próżniowo tj kabinka i wnęki podwozia tragedia przyszły już popękane i dalej ich wycinanie to koszmar bardzo kruchy plastik. Silnik do tego modelu to też chińczyk RCG 26ccm, podwozie robię oczywiście chowane (serwoless) z goleniami amortyzowanymi. Pozdrawiam Radek
lukas325 Opublikowano 12 Listopada 2013 Autor Opublikowano 12 Listopada 2013 Witam,miałem zamieścić zdjęcia,ale zwyczajnie nie miałem kiedy dotrzeć do domu czyli do modeli za co przepraszam i obiecuje poprawę Widać chyba,że co egzemplarz to inny ja akurat nie miałem nic połamanego,kadłub pod statecznik musiałem szlifować bo po za tym,że wchodził krzywo to cały się nie mieścił więc wyjścia nie było.Kabinka wycieła mi się bardzo ładnie,a osłon podwozia nie montuje bo chcę zobaczyć jak będzie działało w praktyce pneumatyczne podwozie zanim będe wpychał te osłonki,ciekawi mnie jak wyjdą nam te modele i jak będą latały
Johny88 Opublikowano 12 Listopada 2013 Opublikowano 12 Listopada 2013 Witam,miałem zamieścić zdjęcia,ale zwyczajnie nie miałem kiedy dotrzeć do domu czyli do modeli za co przepraszam i obiecuje poprawę Widać chyba,że co egzemplarz to inny ja akurat nie miałem nic połamanego,kadłub pod statecznik musiałem szlifować bo po za tym,że wchodził krzywo to cały się nie mieścił więc wyjścia nie było.Kabinka wycieła mi się bardzo ładnie,a osłon podwozia nie montuje bo chcę zobaczyć jak będzie działało w praktyce pneumatyczne podwozie zanim będe wpychał te osłonki,ciekawi mnie jak wyjdą nam te modele i jak będą latały Generalnie lata każdy model, który jest dobrze wywarzony i ma dobre kąty cudów nie ma W każdym razie trzymam kciuki i cały czas czekam na foty, a najlepiej film z oblotu Mojej foki też cały czas się uczę i wymiana naszych doświadczeń wpłynie napewno na plus Pozdrawiam i życzę szybkiego ulotnienia modelu.
lukas325 Opublikowano 17 Listopada 2013 Autor Opublikowano 17 Listopada 2013 Kilka fotek Foki,wiem wiem,jakość zdjęć nie powala
Johny88 Opublikowano 17 Listopada 2013 Opublikowano 17 Listopada 2013 Ładna będzie, jakie zasilanie planujesz ??
lukas325 Opublikowano 18 Listopada 2013 Autor Opublikowano 18 Listopada 2013 Od przyszłego sezonu przerzucam się z Lipoli + ubec na Life 6.6v nawet kupiłem na próbę jeden pakiet 2s 6.6v 2100mAh. Przy okazji zapytam,jak to jest w końcu z wyważaniem bo opinii sporo,z wypuszczonym podwoziem czy schowanym?
Johny88 Opublikowano 18 Listopada 2013 Opublikowano 18 Listopada 2013 Ja wszystkie swoje modele mierzylem z wypuszczonym tak samo, Fw190 i wszystkie lataly poprawnie. Trzeba sobie jasno powiedzieć, ze przy takim modelu kilka gram na przód lub tyl, nie zmienia w wielkim stopniu wywazenia, niemnie jednak samolot zaczyna swój lot z wysuniętym podwoziem i od tego trzeba zacząć pzdr
radga Opublikowano 19 Listopada 2013 Opublikowano 19 Listopada 2013 Cześć w modelu tej wielkości podwozie raczej ma minimalny wpływ na wyważenie i to z dwóch powodów małej odległości od SC jak i małej masy w stosunku do całości modelu. Wyważenie modelu i tak się zmienia w locie w trakcie zużywania się paliwa. Jako, że w mojej Foce nie było instrukcji podajcie w jakiej odległości od natarcia producent przewiduje SC. Ja swoją 190 zasilał będę z dwóch pakietów NiMh 6V 2000mAh, jeden na odbiornik jeden na zapłon, stawiam na prostotę kiedyś przez awarię BEC straciłem model ,. Pozdrawiam Radek
Rekomendowane odpowiedzi