BartekS Opublikowano 13 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2013 Jestem w trakcie budowy trenerka o rozp. 150cm na silnik 6,5ccm. Chce nim startowac z trawy i nieidealnie rownym podłożu. I tu moje pytanie jakiej wielkosci zastosowac kola aby nie było problemu ze stertem i lądowaniem. Gumowe czy piankowe, podwozie klasycznie dwa kola z przodu i jedno na ogonie. Chodzi tez o kompromis waga-wielkosc kół Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kowal Opublikowano 13 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2013 Polecam Ci klasyczny układ podwozia. Dwa główne z przodu, jedno wleczone z tyłu. Koła główne w miarę duże, żebyś nie miał problemów z pokonywaniem nierówności. Średnica nawet 10cm. Podwozie wysokie, żebyś miał duży prześwit pomiędzy ziemią, a końcówką śmigła w pozycji modelu z uniesionym tylnym kółkiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 13 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2013 Tylne koło możebyć ok 3cm średnicy. Ja na trawę mam 6.5cm i powiem szczerze że to jest minimum. I jeżeli zależy ci na niskiej wadze to piankowe. I tak jak kolega wyżej pisze, podwozie dwu kołowe + jedno wleczone. Przy twardszym lądowaniu koła sie rozjadą a nie przednie koło wyrwie się z wręgą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jakiglawstogusiana Opublikowano 13 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2013 Zależy gdzie na przodzie. Jak w płacie to brał bym większe, jak bardziej z przodu to mniejsze (ze względu na starty, lądowania i możliwość zarycia nosem w glebe) . Piankowe lżejsze ale nie amortyzują tak jak pompowane, tu rolę odgrywa podwozie. Czy będzie amortyzowało czy będzie raczej sztywne, no i oczywiście twoje umiejętności. Osobiście powiem że piankowe 55 na trawę to kiepski pomysł, trzeba się sporo napocić a i tak nie zawsze wychodzi idealnie. Im większe koła tym większe opory (owiewki) i tym większa masa (mułowatość i przeniesienie sc "poza obrys modelu"). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartekS Opublikowano 14 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2013 Model to wolny trener prawie jak holownik.. myslicie ze kola 75mm bedą dawały rade? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kowal Opublikowano 14 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2013 Nie da się powiedzieć tak lub nie. Musisz spróbować. Wiele zależy od podłoża, bo łąka łące nie jest równa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 15 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2013 U mnie 75mm dawało rade na różnych podłożach trawiastych tak że powinieneś sobie poradzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pitstrel Opublikowano 19 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2013 Witam. Ja osobiście używam kół o średnicy 85mm z pianki i 98% startów jest udanych. By poprawić ten wynik zwiększyłem średnicę do 110mm i teraz mam wszystkie stary udane (model Decatlon 1,7 m). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi