Jump to content

mały spitfire


roberts

Recommended Posts

Witam wszystkich,

 

jakiś czas temu znalazłem w sieci plany spit'a pod 400-tkę. Od zawsze podobała mi się sylwetka tego samolotu więc za dużo się nie zastanawiałem, tylko przystąpiłem do pracy.

Dodam, że jest to wersja MK XVI (z kropelkową kabiną i krótszymi skrzydłami). Niestety nie dysponuję obecnie cyfrówką stąd brak zdjęć (ale się poprawię).

 

Przechodząc do sedna sprawy - model wyszedł trochę mały, długość ok. 66cm, rozpiętość ok 74cm. Konstrukcja całkowicie balsowa i stąd pierwsze pytanie:

 

czym pokryć balsę, żeby była trwalsza - przejrzałem dokładnie posty o budowie Łosia, ale zacząłem się zastanawiać czy folia nie będzie zbyt ciężka - obecnie model waży 200g bez wyposażenia. Folia miała ok 50g/m2 - sądząc po powierzniach do pokrycia rolka pójdzie czyli ok. 50g - daje to 25% masy. Może jest jakaś inna technika pokrycia balsy, aby zbyt nie dociążać modelu??

 

A drugie pytanie - trochę na wyrost - myślałem o zamontowaniu "bezszczotki" ale jeszcze nie miałem okazji się tym bawić - proszę o podpowiedź jaki silniczek będzie odpowiedni do modelu tej wielkości??

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Ostatnio kupilem ten motorek, chodzi ladnie, ciag ma tez nienajgorszy. Wlozylem go do deronowca dwuplata podobnej wagi i wielkosci.

http://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5431

do tego lipolek 350-450mah i maly regler 8A... Ciezki ci troche wyszedl... Szybki bedzie..

ja wsadzilem takie lipole:

http://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/uh_viewItem.asp?idProduct=2050

bedziesz mial 6-8 minut lotu.

 

baxter12

Link to comment
Share on other sites

czym pokryć balsę, żeby była trwalsza - przejrzałem dokładnie posty o budowie Łosia, ale zacząłem się zastanawiać czy folia nie będzie zbyt ciężka - obecnie model waży 200g bez wyposażenia. Folia miała ok 50g/m2 - sądząc po powierzniach do pokrycia rolka pójdzie czyli ok. 50g - daje to 25% masy. Może jest jakaś inna technika pokrycia balsy, aby zbyt nie dociążać modelu??

Pozdrawiam

tzw. Japonką (papier japoński) :) chyba lżej się nie da .

Link to comment
Share on other sites

Model wyszedł troche ciężki, będzie szybko latał :o , mam nadzieje że to nie twój pierwszy model.

 

Mam Spitfire o tych samych wymiarach tylko że z EPP dużo lżejszy ( możesz zobaczyć http://pfmrc.pl/viewtopic.php?t=5411), mam założony silnik MYSTERY 1000Kv i polecam, jest duzo mocniejszy od silnika polecanego przez baxter12 (mam go w dwupłatowcu).

Taki sam jak mój MYSTERY tylko troche szybszy jest tu http://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/uh_viewItem.asp?idProduct=2069. Regulator musisz dać 12A i wiekszy aku. i śmigło.

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za podpowiedź - przynajmniej wiem czego szukać jeśli chodzi o silnik.

 

Model wyszedł troche ciężki, będzie szybko latał :o , mam nadzieje że to nie twój pierwszy model.

 

Naszczęście nie jest pierwszy, latałem już trochę, ale górnopłatem - i powiem szczerze, że trochę mnie to nudziło, bo ile mozna kręcić kółka nad kawałkiem pola :))

 

Przyszła pora na cos szybszego, faktycznie nie myslałem, że model wyjdzie taki mały ale cóż, jak to mówią "jak się nie przewrócisz to się nie nauczysz".

 

Jeśli chodzi o pokrycie to chyba jednak pozostanę przy folii, poszukam jakiegos silniczka i regla a jak już skończę pracę nad modelem to poszukam dobrego schronu i zdam relację z oblotu tego "pocisku kierowanego" :)

 

Pozdrawiam i dziękuję za podpowiedzi.

Robert

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.