Skocz do zawartości

FireFly + napęd EVP z aparatura bez programu Heli


Killerus

Czy uważasz, że projekt ma szansę powodzenia ?  

35 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Czy uważasz, że projekt ma szansę powodzenia ?

    • Tak
      14
    • Nie
      5
    • Nie mam zdania, ale jestem ciekaw co z tego wyjdzie
      17


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Dziś ruszył mój nowy projekt i zarazem moj pierwszy model, w którym chcę zastosować zmienny kąt śmigła i zarazem lot w wstecz.

Temat jest chyba na forach dość żadko poruszany z praktycznej strony, więc czekam na odzew i pomoc w temacie jeśli ktoś coś o EVP i 4D wie.

 

Oto dane:

 

Model Styrolan FireFly (z powodzeniem oblatany na standartowym napędzie, przyjemny w pilotażu)

 

Silnik AXI 2208/38 EVP Gold + śmigło EVP

 

Lipo 3S 1300mAh ect, blebleble,

 

Nadajnik Sanva VG 6000 bez programu Heli.

 

Oto jak ja mam zamiar rozwiazać problem sterowania skokiem łopat.

 

Mam obmyślone 2 plany:

 

1 najprostsze sterowanie drążkiem gazu - obroty silnika oraz przełącznik kanału 5 (GEAR) dwu pozycyjny, który będzie wybierał stały kąt dodatki lub ujemny śmigła.

 

2. Zakup miksera dla aparatur nie posiadających programu Heli i odpowiednie go skonfigurowanie, link poniżej:

 

http://www.schnurzz.de/pr...8e5bdb11a05b0e6

 

 

Już na wstępie wiem, że zaraz spadną na mnie gromy z nieba, że ten model nie nadaje się wogóle do latania 4D (choć w sklepie PerfectHobby zaznaczyli, że można poeksperymentować) i to właśnie chcę zrobić poeksperymentować i zobaczyć co z tego wyjdzie.

 

Dyskusja otwarta, więc do dzieła.

 

Aha, na dniach powinienem mieć napęd do modelu w domu, możliwe, że jak się wyrobię w czasie, to oblot modelu niebawem - zdjęcia również ;)

Opublikowano

Tak dokładnie o to mi chodzi.

 

Dzis pomyślałem nad jeszcze jednym rozwiązaniem sterowania silnikiem i łopatami,

tzn. na drążku gazu regulacja kąta łopat (drążek na środku kąt 0) w góre do przodu, w dół do tyłu, a regulacja obrotami silnika poprzez przełącznik 3 pozycujny (0,50% i 100% mocy silnika), może się uda :lol:

Opublikowano

opracowanie, podłączenie i zaprogramowanie nie będzie chyba aż tak trudne.

serwo do zmiany skoku łopat będzie musiało być b. szybkie.

 

IMO drugie rozwiązanie (przełącznik 3 pozycyjny) będzie mniej komfortowe, regulacja gazu będzie nieciekawa.

osobiście proponowałbym ten pierwszy sposób.

Opublikowano
IMO drugie rozwiązanie (przełącznik 3 pozycyjny) będzie mniej komfortowe, regulacja gazu będzie nieciekawa

A po co chcesz regulowac gaz ? 2 ustawienia wystarcza - 50% do bujania sie po niebie (czy 67% albo 42%) a 100% do szalenstw - reszte i tak regulujesz skokiem ;) - tak jest przeca w helikach 3D...

Opublikowano
reszte i tak regulujesz skokiem ;)

no tak, zapomniałem o tym ważnym aspekcie...regulacja skokiem.

Nie do końca zrozumiałem :oops:

 

...po krótkiej analizie, zauważyłem, że jednak będzie to lepsze rozwiązanie :D

Opublikowano

No i witam po kilku dniach mojej nieobecności.

 

Widze, żę troche zaciekawiłem wszystkich moim "projektem" :lol:

 

Silnik już mam, praktycznie brakuje mi jeszcze tylko samego śmigła, na które czekam.

 

Co do rozwiązania sterowania skokiem, to pozostane na razie przy wariancie z zmianą kąta na przełączniku 2 pozycyjnym, czyli skok dodatni lub ujemny, na drążku regulacja obrotami silnika. (dlatego, że mam odbiornik 5 kanałowy) :(

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Po prawie 3 tygodniach śmigło wkońcu dotarło do mnie ;)

 

Od razu zamontowałem je na silniku, serwo, podłączyłem do apki i testowałem

Na razie na "sucho" model jeszcze nie ukończony, ale wiem, że serwo któe miałęm akurat pod ręką nie nadaje się, muszę kupić szybsze !

 

A wygląda to mniej więcej tak:

 

2f2bdfddd6288eca.jpg

 

06bf6b35f65a8ae6.jpg

Opublikowano
że serwo któe miałęm akurat pod ręką nie nadaje się, muszę kupić szybsze !

 

A jakiego serwa uzyles?

U mnie w szufladzie lezy wlasnie tego typu zespol napedowy-kopia bodazje axi 2208/12 oraz smiglo AXI i w koncu kiedys trzeba bedzie sie zabrac za jakis model- w moim przypadku shocklfyer do 250g do lotu.

Opublikowano

"Pierwsze koty za płoty", Zamontowałem na chwilę podwozie by sprawdzić jak działa to cudeńko. Postawiłem model na podłodze w pokoju i jazda w przód - klik - jazda w tył, klik - jazda w przód itd.

 

Działa wysmienicie, a efekt bardzo fajny, do szczęścia jedynie potrzeba mi szybszego serwa, które już w drodze.

 

Trzymając za tył ogona (brak wklejonych stateczników poziometo i pionowego) udało mi się zawisnąć 10 cm nad podłogą dziobem do dołu ;)

Opublikowano
Co do rozwiązania sterowania skokiem, to pozostane na razie przy wariancie z zmianą kąta na przełączniku 2 pozycyjnym, czyli skok dodatni lub ujemny, na drążku regulacja obrotami silnika. (dlatego, że mam odbiornik 5 kanałowy) :(

 

Ciągiem sterujesz w tego typu modelach nie silnikiem a skokiem. Wyżej podany przykład jest jest jak najbardziej przyzwoity i można się obyć bez krzywej gazu. Nic nie pozostaje Tobie jak zaopatrzyć się w 6-cio kanałowy odbiornik lub 5-cio z obsługą 6-tego kanału:) Życzę powodzenia z Twoim pomysłem :)

Opublikowano

Marcin, nie mam niestety programu Heli w mojej aparaturze, więc jedyne co mi pozostaje to sterować obrotami silnika. Gdybym miał 6 kanałowy odbiornik, to spróbowałbym innej konfiguracji, a mianowicie, ciąg silnika na przełączniku 3 pozycyjnym - 0% - 50% i 100% obrotów silnika i na drążku gazu można by zmieniać skok łopat

Opublikowano

Piszę wyżej że można się obejść bez krzywej gazu więc i bez programu heli!

 

Tak jak Ty chcesz zrobić po prostu nie polatasz jak należy. Próby ok ale cała reszta bez sensu.

 

Jak już nie masz odbiornika 6-cio kanałowego to na piątym kanale silnik 0-100% a na gazie odpowiednio ustawione serwo skoku.

Opublikowano

Czyli jednak lepszy drugi wariant, z regulacja obrotów na przełączniku 3 pozycyjnym, a drążkiem gazu regulacja skokiem łopat. No tak trzeba będzie skądś wykombinować odbiornik 6 kanałowy :(

 

Zastanawiam się też na FlipFLoh'em, ale jakoś na razie zero odzewu na temat tego produktu (miksera) www.slowflyworld.de

Opublikowano

Marcin, twój pomysł też wypróbuje, ale jest on o wiele bardziej niebezpieczny, bo w momencie, gdy łopaki będą miały kąt 0 stopni, so silnik wejdzie na bardzo wysokie, obawiam się, żeby się coś nie urwało itp.

Opublikowano

ja osobiscie majac tylko takie mozliwosci zrobilbym normalnie obroty silnika na drazku gazu a przelacznik od podwozia mial do katow dodatnich i ujemnych na smigle....troche duzo pedzlowania gazem i przelacznikiem ale jakos dasz rade......

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.