Skocz do zawartości

pytanie o model na uwięzi


emilfranek

Rekomendowane odpowiedzi

Napędy elektryczne są stosowane w modelach akrobacyjnych na uwięzi coraz częściej.

Jednym z najbardziej znanych zawodników kat. F2B jest Bob Hunt. Kilka lat temu dokonał przeróbki swojego aktualnego Genesis na wersję elektryczną. Startował tym modelem m.in. na ostatnio rozegranych Mistrzostwach Świata z niezłym wynikiem.

Oto elektryczny Genesis majstra Hunta:

4003966656430653438km2.jpg[/

 

pict0043aka2.jpg

pict0043aka2.b0b7b2e3db.jpg

Artykuł o przeróbce napędu w tym modelu:

http://images.google.pl/imgres?imgurl=http://www.fesselflug.eu/assets/images/PICT0042a.jpg&imgrefurl=http://www.fesselflug.eu/html/electrostunt.html&h=400&w=300&sz=11&hl=pl&start=32&um=1&tbnid=ERWU3ml-Px_SqM:&tbnh=124&tbnw=93&prev=/images%3Fq%3DGenesis%2BF2B%26start%3D20%26ndsp%3D20%26um%3D1%26hl%3Dpl%26lr%3D%26sa%3DN

 

indexva7.jpg

Wszyscy akrobaci na zdjęciu powyżej latają elektrykami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Artur Caban, wiesz może jak rozwiazali sterowanie silnikiem i ew. odcięcie ? I jak to traktujawzawodach jeśli chodzi o czas lotu ??

 

W Polsce Paweł dziuba troche eksperymentował z nepędem elektrycznym ale na czym staneło to nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W modelach F2B nie stosuje się sterowania silnikiem. To samo dotyczy napędów elektrycznych. Wynika to z zapisu regulaminu, który nie dopuszcza innych sposobów sterowania modelu poza linkami uwięzi (dodatkowe linki np. do sterowania silnikiem, znane z makiet, byłyby nie do pomyślenia w F2B). Wiem, że do wyłączenia silnika elektrycznego stosuje się wyłącznik czasowy, zamontowany w modelu. Czy są inne sposoby - nie wiem.

Czas lotu dla wszystkich modeli (spalinowych i elektrycznych) jest ograniczony do 7 min.

Dodatkowo regulamin F2B ogranicza napięcie ładowania do 42V.

A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czas lotu dla wszystkich modeli (spalinowych i elektrycznych) jest ograniczony do 7 min.

 

tyle wiem i ja, ale obliczyc paliwo na 6min to sztuka, a elektryka można zaprogramować na 6:03 :D

 

Dodatkowo regulamin F2B ogranicza napięcie ładowania do 42V.
nie tylko f2b :D Według PN bezpiecznie napięcie dotykowe w pomieszczeniach normalnego środowiska to 50V. naładowany lipol 10s ma 46V, 11s juz by przekraczał bo 50,6V.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc.

 

Mam takie pytanko odnosnie modeli na uwiezi z napedem elektrycznym jakie stosujecie linki do nich.Bo chyba razem z tymi linkami musza leciec kable bo takto niema jak wylaczyc silnik chyba ze latac do tad az sie wyczerpia akumulatorki.

 

Pozdrawiam Adrian :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak emilfranek pisze jest w akrobacji, a w prędkości i wyścigu (nie wiem jak w walce) zakłada się wyłącznik silnika, który działa tak, że jak się szarpnie rączką w dół (tak jakby się chciało żeby model w dół poleciał tylko że dużo mocniej) to wyłącza silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.