emilfranek Opublikowano 1 Lutego 2008 Opublikowano 1 Lutego 2008 Witam tak jak w tytule mam pytanie czy można zbudować elektryczny model na uwięzi? czy bedzie mial on wystarczająco siły? prosze o odpowiedzi głównie oto czy mozna zbudowac elek. model na uwięzi? z góry dziękuje
Robert Holeczek Opublikowano 1 Lutego 2008 Opublikowano 1 Lutego 2008 Wszystko można, lecz ja się nie spotkałem jeszcze z czymś takim (a latam głównie na uwięzi).
Boogie Opublikowano 1 Lutego 2008 Opublikowano 1 Lutego 2008 Oczywiscie ze mozna cos takiego zrobic. Sam widzialem taki model napedzany 400tka na wystawie w sklepie modelarskim. Model podobno spokojnie latal.
Artur Caban Opublikowano 1 Lutego 2008 Opublikowano 1 Lutego 2008 Napędy elektryczne są stosowane w modelach akrobacyjnych na uwięzi coraz częściej. Jednym z najbardziej znanych zawodników kat. F2B jest Bob Hunt. Kilka lat temu dokonał przeróbki swojego aktualnego Genesis na wersję elektryczną. Startował tym modelem m.in. na ostatnio rozegranych Mistrzostwach Świata z niezłym wynikiem. Oto elektryczny Genesis majstra Hunta: [/ Artykuł o przeróbce napędu w tym modelu: http://images.google.pl/imgres?imgurl=http://www.fesselflug.eu/assets/images/PICT0042a.jpg&imgrefurl=http://www.fesselflug.eu/html/electrostunt.html&h=400&w=300&sz=11&hl=pl&start=32&um=1&tbnid=ERWU3ml-Px_SqM:&tbnh=124&tbnw=93&prev=/images%3Fq%3DGenesis%2BF2B%26start%3D20%26ndsp%3D20%26um%3D1%26hl%3Dpl%26lr%3D%26sa%3DN Wszyscy akrobaci na zdjęciu powyżej latają elektrykami.
motyl Opublikowano 1 Lutego 2008 Opublikowano 1 Lutego 2008 Artur Caban, wiesz może jak rozwiazali sterowanie silnikiem i ew. odcięcie ? I jak to traktujawzawodach jeśli chodzi o czas lotu ?? W Polsce Paweł dziuba troche eksperymentował z nepędem elektrycznym ale na czym staneło to nie wiem.
Artur Caban Opublikowano 1 Lutego 2008 Opublikowano 1 Lutego 2008 W modelach F2B nie stosuje się sterowania silnikiem. To samo dotyczy napędów elektrycznych. Wynika to z zapisu regulaminu, który nie dopuszcza innych sposobów sterowania modelu poza linkami uwięzi (dodatkowe linki np. do sterowania silnikiem, znane z makiet, byłyby nie do pomyślenia w F2B). Wiem, że do wyłączenia silnika elektrycznego stosuje się wyłącznik czasowy, zamontowany w modelu. Czy są inne sposoby - nie wiem. Czas lotu dla wszystkich modeli (spalinowych i elektrycznych) jest ograniczony do 7 min. Dodatkowo regulamin F2B ogranicza napięcie ładowania do 42V. A.
motyl Opublikowano 1 Lutego 2008 Opublikowano 1 Lutego 2008 Czas lotu dla wszystkich modeli (spalinowych i elektrycznych) jest ograniczony do 7 min. tyle wiem i ja, ale obliczyc paliwo na 6min to sztuka, a elektryka można zaprogramować na 6:03 Dodatkowo regulamin F2B ogranicza napięcie ładowania do 42V. nie tylko f2b Według PN bezpiecznie napięcie dotykowe w pomieszczeniach normalnego środowiska to 50V. naładowany lipol 10s ma 46V, 11s juz by przekraczał bo 50,6V.
Artur Caban Opublikowano 1 Lutego 2008 Opublikowano 1 Lutego 2008 Powtarzalność czasu lotu z tradycyjnym napędem to nie kwestia sztuki, ale praktyki.
Boogie Opublikowano 1 Lutego 2008 Opublikowano 1 Lutego 2008 naładowany lipol 10s ma 46V, 11s juz by przekraczał bo 50,6V A nie 42? Gdzies bylo pokazane na fotce wraz z opisem na temat komisji sedziowskiej sprawdzajacej pakiet w modelu Chipa Hyde'a. 10s wskazywal 42,99V.
motyl Opublikowano 2 Lutego 2008 Opublikowano 2 Lutego 2008 Boogie, masz racje zęczenie robi swoje teoretycznie 42V ma pakiet 10s
Robert Holeczek Opublikowano 2 Lutego 2008 Opublikowano 2 Lutego 2008 W Polsce Paweł dziuba troche eksperymentował z nepędem elektrycznym ale na czym staneło to nie wiem. Ja wiem, że on na mistrzostwach polski 2006 i 2007 latał spaliną (tak zresztą jak wszyscy), ale w innych zawodach uwięziowych nie uczestniczyłem.
emilfranek Opublikowano 2 Lutego 2008 Autor Opublikowano 2 Lutego 2008 dzięki za porady poniewarz ostatniu chodzi mmi po głowie model na uwięźi elektryczny. pomyśle jeszcze troche i co dalej to zobaczymy ! :rotfl: :jupi: ;D :mrgreen:
motyl Opublikowano 2 Lutego 2008 Opublikowano 2 Lutego 2008 MVVS, a czy lata sie tylkona mistrzostwach ??
Boogie Opublikowano 2 Lutego 2008 Opublikowano 2 Lutego 2008 Pan Pawel zabiera sie do projektu elektrycznej uwieziowki od dawna. Wszyscy go motywujemy, ale to i tak nic nie daje. Teraz odkryl pasje latania na hali.
Robert Holeczek Opublikowano 2 Lutego 2008 Opublikowano 2 Lutego 2008 MVVS, a czy lata sie tylkona mistrzostwach ?? A czy ja tak napisałem? Ja tylko napisałem, że tylko na mistrzostwach polski go spotykam.
Adi92 Opublikowano 3 Lutego 2008 Opublikowano 3 Lutego 2008 Czesc. Mam takie pytanko odnosnie modeli na uwiezi z napedem elektrycznym jakie stosujecie linki do nich.Bo chyba razem z tymi linkami musza leciec kable bo takto niema jak wylaczyc silnik chyba ze latac do tad az sie wyczerpia akumulatorki. Pozdrawiam Adrian
Radek Oleksy Opublikowano 3 Lutego 2008 Opublikowano 3 Lutego 2008 W makietach mamy linki powlekane nylonem , ale w akrobatkach chyba stosują zwykłe , bo silnikiem nie wolno sterować .
emilfranek Opublikowano 3 Lutego 2008 Autor Opublikowano 3 Lutego 2008 Lata się tak długo póki nieprzestanie silnik pracować (chyba) :oops:
Robert Holeczek Opublikowano 3 Lutego 2008 Opublikowano 3 Lutego 2008 Dokładnie tak jak emilfranek pisze jest w akrobacji, a w prędkości i wyścigu (nie wiem jak w walce) zakłada się wyłącznik silnika, który działa tak, że jak się szarpnie rączką w dół (tak jakby się chciało żeby model w dół poleciał tylko że dużo mocniej) to wyłącza silnik.
Boogie Opublikowano 3 Lutego 2008 Opublikowano 3 Lutego 2008 Panowie, trzeba czytac poprzednie wypowiedzi. Wiem, że do wyłączenia silnika elektrycznego stosuje się wyłącznik czasowy, zamontowany w modelu.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.