Skocz do zawartości

pytanie o model na uwięzi


emilfranek

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...
Postaw mi kawę na buycoffee.to
  • 4 tygodnie później...
  • 8 miesięcy temu...
W modelach F2B nie stosuje się sterowania silnikiem. To samo dotyczy napędów elektrycznych. Wynika to z zapisu regulaminu, który nie dopuszcza innych sposobów sterowania modelu poza linkami uwięzi (dodatkowe linki np. do sterowania silnikiem, znane z makiet, byłyby nie do pomyślenia w F2B).

A czy praktykuje się jakieś bezwładnościowe sterowanie?

Bo pamiętam, że silniki regulowało się tak, że (zależnie od podejścia pilota) były lekko lub mocniej „zalane” i podczas ewolucji mniej lub bardziej „przyśpieszały” z powodu trudniejszego dopływu paliwa (ale to było w latach 80). Elektryka tak się nie wyreguluje ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Gość Anonymous

Elektryki w modelach na uwięzi posiadają regulatory zapewniające przez cały czas lotu stałe obroty, wyłączenie się programuje, podobnie jest ze startem, można tak ustawić rozruch motorka, że samemu (bez pomocnika) jest czas po załączeniu sprzętu na podejście do uchwytu sterowniczego i spokojny start. Jednakże elektryki na uwięzi są jeszcze w powijakach, sam widziałem na mistrzostwach świata a.d. 2008 jak silnik i regulator zawodnika z Nowej Zelandii poszedł z dymem - technologia jeszcze nie jest doskonała.

Myślę, że za dwa trzy lata będzie już dopracowana i takie rzeczy nie będą się zdarzały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

wreszcie trafiłem na odpowiednie dla mnie forum. Chciałbym dorzucić trochę ingformacji a może sprostowań na temat napędu elektrucznego w modelach akrobacyjnych. Oczywiście zaczęto stosować z powodzeniem silniki elektryczne w modelach akrobacyjnych latających na uwięzi ale są to dopiero początki . Na ostatnich Mistrzostwach Świata takiego napędu używało kilku zawodników. Zdecydowanie przeważały silniki spalinowe klasyczne. kilku modelarzy urzywało siników 4 suwowych oraz z rurami stabilizującymi pracę sinika. Linki do modeli elektrycznych są klasyczne . Silnik zasilany jest z akumulatora umieszczonego w modelu. Czołowka Mistrzostw Świata latała na silnikach spalinowych z Amerykanami włącznie. W miarę wolnego czasu postaram sie podzielić swoimi doświadczeniami z latania modelami akrobacyjnymi na uwięzi. A tak przy okazji zapraszam wszystkich chętnych do udziału w zawodach ,które odbędą się w Żyrardowie w dniach 16-17 maja.

Pozdrawiam

 

Sylwester Kubik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.