Jump to content

pytanie o model na uwięzi


emilfranek

Recommended Posts

Napędy elektryczne są stosowane w modelach akrobacyjnych na uwięzi coraz częściej.

Jednym z najbardziej znanych zawodników kat. F2B jest Bob Hunt. Kilka lat temu dokonał przeróbki swojego aktualnego Genesis na wersję elektryczną. Startował tym modelem m.in. na ostatnio rozegranych Mistrzostwach Świata z niezłym wynikiem.

Oto elektryczny Genesis majstra Hunta:

4003966656430653438km2.jpg[/

 

pict0043aka2.jpg

pict0043aka2.b0b7b2e3db.jpg

Artykuł o przeróbce napędu w tym modelu:

http://images.google.pl/imgres?imgurl=http://www.fesselflug.eu/assets/images/PICT0042a.jpg&imgrefurl=http://www.fesselflug.eu/html/electrostunt.html&h=400&w=300&sz=11&hl=pl&start=32&um=1&tbnid=ERWU3ml-Px_SqM:&tbnh=124&tbnw=93&prev=/images%3Fq%3DGenesis%2BF2B%26start%3D20%26ndsp%3D20%26um%3D1%26hl%3Dpl%26lr%3D%26sa%3DN

 

indexva7.jpg

Wszyscy akrobaci na zdjęciu powyżej latają elektrykami.

Link to comment
Share on other sites

Artur Caban, wiesz może jak rozwiazali sterowanie silnikiem i ew. odcięcie ? I jak to traktujawzawodach jeśli chodzi o czas lotu ??

 

W Polsce Paweł dziuba troche eksperymentował z nepędem elektrycznym ale na czym staneło to nie wiem.

Link to comment
Share on other sites

W modelach F2B nie stosuje się sterowania silnikiem. To samo dotyczy napędów elektrycznych. Wynika to z zapisu regulaminu, który nie dopuszcza innych sposobów sterowania modelu poza linkami uwięzi (dodatkowe linki np. do sterowania silnikiem, znane z makiet, byłyby nie do pomyślenia w F2B). Wiem, że do wyłączenia silnika elektrycznego stosuje się wyłącznik czasowy, zamontowany w modelu. Czy są inne sposoby - nie wiem.

Czas lotu dla wszystkich modeli (spalinowych i elektrycznych) jest ograniczony do 7 min.

Dodatkowo regulamin F2B ogranicza napięcie ładowania do 42V.

A.

Link to comment
Share on other sites

Czas lotu dla wszystkich modeli (spalinowych i elektrycznych) jest ograniczony do 7 min.

 

tyle wiem i ja, ale obliczyc paliwo na 6min to sztuka, a elektryka można zaprogramować na 6:03 :D

 

Dodatkowo regulamin F2B ogranicza napięcie ładowania do 42V.
nie tylko f2b :D Według PN bezpiecznie napięcie dotykowe w pomieszczeniach normalnego środowiska to 50V. naładowany lipol 10s ma 46V, 11s juz by przekraczał bo 50,6V.
Link to comment
Share on other sites

naładowany lipol 10s ma 46V, 11s juz by przekraczał bo 50,6V

A nie 42? Gdzies bylo pokazane na fotce wraz z opisem na temat komisji sedziowskiej sprawdzajacej pakiet w modelu Chipa Hyde'a. 10s wskazywal 42,99V.

Link to comment
Share on other sites

Czesc.

 

Mam takie pytanko odnosnie modeli na uwiezi z napedem elektrycznym jakie stosujecie linki do nich.Bo chyba razem z tymi linkami musza leciec kable bo takto niema jak wylaczyc silnik chyba ze latac do tad az sie wyczerpia akumulatorki.

 

Pozdrawiam Adrian :D

Link to comment
Share on other sites

Dokładnie tak jak emilfranek pisze jest w akrobacji, a w prędkości i wyścigu (nie wiem jak w walce) zakłada się wyłącznik silnika, który działa tak, że jak się szarpnie rączką w dół (tak jakby się chciało żeby model w dół poleciał tylko że dużo mocniej) to wyłącza silnik.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.