emilfranek Posted February 1, 2008 Posted February 1, 2008 Witam tak jak w tytule mam pytanie czy można zbudować elektryczny model na uwięzi? czy bedzie mial on wystarczająco siły? prosze o odpowiedzi głównie oto czy mozna zbudowac elek. model na uwięzi? z góry dziękuje
Robert Holeczek Posted February 1, 2008 Posted February 1, 2008 Wszystko można, lecz ja się nie spotkałem jeszcze z czymś takim (a latam głównie na uwięzi).
Boogie Posted February 1, 2008 Posted February 1, 2008 Oczywiscie ze mozna cos takiego zrobic. Sam widzialem taki model napedzany 400tka na wystawie w sklepie modelarskim. Model podobno spokojnie latal.
Artur Caban Posted February 1, 2008 Posted February 1, 2008 Napędy elektryczne są stosowane w modelach akrobacyjnych na uwięzi coraz częściej. Jednym z najbardziej znanych zawodników kat. F2B jest Bob Hunt. Kilka lat temu dokonał przeróbki swojego aktualnego Genesis na wersję elektryczną. Startował tym modelem m.in. na ostatnio rozegranych Mistrzostwach Świata z niezłym wynikiem. Oto elektryczny Genesis majstra Hunta: [/ Artykuł o przeróbce napędu w tym modelu: http://images.google.pl/imgres?imgurl=http://www.fesselflug.eu/assets/images/PICT0042a.jpg&imgrefurl=http://www.fesselflug.eu/html/electrostunt.html&h=400&w=300&sz=11&hl=pl&start=32&um=1&tbnid=ERWU3ml-Px_SqM:&tbnh=124&tbnw=93&prev=/images%3Fq%3DGenesis%2BF2B%26start%3D20%26ndsp%3D20%26um%3D1%26hl%3Dpl%26lr%3D%26sa%3DN Wszyscy akrobaci na zdjęciu powyżej latają elektrykami.
motyl Posted February 1, 2008 Posted February 1, 2008 Artur Caban, wiesz może jak rozwiazali sterowanie silnikiem i ew. odcięcie ? I jak to traktujawzawodach jeśli chodzi o czas lotu ?? W Polsce Paweł dziuba troche eksperymentował z nepędem elektrycznym ale na czym staneło to nie wiem.
Artur Caban Posted February 1, 2008 Posted February 1, 2008 W modelach F2B nie stosuje się sterowania silnikiem. To samo dotyczy napędów elektrycznych. Wynika to z zapisu regulaminu, który nie dopuszcza innych sposobów sterowania modelu poza linkami uwięzi (dodatkowe linki np. do sterowania silnikiem, znane z makiet, byłyby nie do pomyślenia w F2B). Wiem, że do wyłączenia silnika elektrycznego stosuje się wyłącznik czasowy, zamontowany w modelu. Czy są inne sposoby - nie wiem. Czas lotu dla wszystkich modeli (spalinowych i elektrycznych) jest ograniczony do 7 min. Dodatkowo regulamin F2B ogranicza napięcie ładowania do 42V. A.
motyl Posted February 1, 2008 Posted February 1, 2008 Czas lotu dla wszystkich modeli (spalinowych i elektrycznych) jest ograniczony do 7 min. tyle wiem i ja, ale obliczyc paliwo na 6min to sztuka, a elektryka można zaprogramować na 6:03 Dodatkowo regulamin F2B ogranicza napięcie ładowania do 42V. nie tylko f2b Według PN bezpiecznie napięcie dotykowe w pomieszczeniach normalnego środowiska to 50V. naładowany lipol 10s ma 46V, 11s juz by przekraczał bo 50,6V.
Artur Caban Posted February 1, 2008 Posted February 1, 2008 Powtarzalność czasu lotu z tradycyjnym napędem to nie kwestia sztuki, ale praktyki.
Boogie Posted February 1, 2008 Posted February 1, 2008 naładowany lipol 10s ma 46V, 11s juz by przekraczał bo 50,6V A nie 42? Gdzies bylo pokazane na fotce wraz z opisem na temat komisji sedziowskiej sprawdzajacej pakiet w modelu Chipa Hyde'a. 10s wskazywal 42,99V.
motyl Posted February 2, 2008 Posted February 2, 2008 Boogie, masz racje zęczenie robi swoje teoretycznie 42V ma pakiet 10s
Robert Holeczek Posted February 2, 2008 Posted February 2, 2008 W Polsce Paweł dziuba troche eksperymentował z nepędem elektrycznym ale na czym staneło to nie wiem. Ja wiem, że on na mistrzostwach polski 2006 i 2007 latał spaliną (tak zresztą jak wszyscy), ale w innych zawodach uwięziowych nie uczestniczyłem.
emilfranek Posted February 2, 2008 Author Posted February 2, 2008 dzięki za porady poniewarz ostatniu chodzi mmi po głowie model na uwięźi elektryczny. pomyśle jeszcze troche i co dalej to zobaczymy ! :rotfl: :jupi: ;D :mrgreen:
Boogie Posted February 2, 2008 Posted February 2, 2008 Pan Pawel zabiera sie do projektu elektrycznej uwieziowki od dawna. Wszyscy go motywujemy, ale to i tak nic nie daje. Teraz odkryl pasje latania na hali.
Robert Holeczek Posted February 2, 2008 Posted February 2, 2008 MVVS, a czy lata sie tylkona mistrzostwach ?? A czy ja tak napisałem? Ja tylko napisałem, że tylko na mistrzostwach polski go spotykam.
Adi92 Posted February 3, 2008 Posted February 3, 2008 Czesc. Mam takie pytanko odnosnie modeli na uwiezi z napedem elektrycznym jakie stosujecie linki do nich.Bo chyba razem z tymi linkami musza leciec kable bo takto niema jak wylaczyc silnik chyba ze latac do tad az sie wyczerpia akumulatorki. Pozdrawiam Adrian
Radek Oleksy Posted February 3, 2008 Posted February 3, 2008 W makietach mamy linki powlekane nylonem , ale w akrobatkach chyba stosują zwykłe , bo silnikiem nie wolno sterować .
emilfranek Posted February 3, 2008 Author Posted February 3, 2008 Lata się tak długo póki nieprzestanie silnik pracować (chyba) :oops:
Robert Holeczek Posted February 3, 2008 Posted February 3, 2008 Dokładnie tak jak emilfranek pisze jest w akrobacji, a w prędkości i wyścigu (nie wiem jak w walce) zakłada się wyłącznik silnika, który działa tak, że jak się szarpnie rączką w dół (tak jakby się chciało żeby model w dół poleciał tylko że dużo mocniej) to wyłącza silnik.
Boogie Posted February 3, 2008 Posted February 3, 2008 Panowie, trzeba czytac poprzednie wypowiedzi. Wiem, że do wyłączenia silnika elektrycznego stosuje się wyłącznik czasowy, zamontowany w modelu.
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.