bart07 Opublikowano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2013 Witam. Kupiłem sobie za kilka zł. kosę Partner Colibri 25. Po kilku godzinach grzebania kosa ożyła i działa prawidłowo. Czy można (warto) przerobić silnik na modelarski? Moc - 0.7kW / 8500 obr/min waga 1,5 kg (do pracy) Patrząc na jej konstrukcję, można bardzo odchudzić całość, wyrzucając magneto i całą przednią ściankę. Dorobić trzeba dekiel silnika (oryginalnie plastikowy, zintegrowany z obudową). Nowy dekiel byłby również mocowaniem całości. Z drugiej strony teraz jest komplet działający... Ciąg powinien być 3,5 - max 4 kg. Pozdrawiam - Bartosz Zdjęcia silnika: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piter C-c Opublikowano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2013 Moduł i magneto do wyrzucenia no i z wałem trzeba pokombinować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart07 Opublikowano 3 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2013 Jak odkręcę magneto to zostanie wał z gwintem. Na 3cim zdjęciu widać 2 z 4 cięć jakie trzeba by wykonać, aby wyciąć zgrabny silniczek. Jaki moduł do tego ew. zakupić? taki? http://hobbyking.com...as_Engines.html Przekracza wartość silnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2013 Moduł i magneto do wyrzucenia no i z wałem trzeba pokombinować Dlaczego wywalić ? Dotoczyć piastę stoczyć lekko magneto i montować w modelu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart07 Opublikowano 3 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2013 Ile zdjąłeś z masy toczeniem? Troszkę obawiam się o wyważenie. U mnie na magnecie jest wentylator który najchętniej bym usunął (szlifując pojedynczo łopatki). Reszta wygląda lekko. Bardziej obawiam się o pozostawienie obudowy, na której jest cewka. Ma dużą powierzchnię czołową... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2013 Silnik ważył 2200 g w stanie surowym teraz waży 2 kg z nową lżejszą piastą , ale jeszcze idzie z niego trochę zdjąć . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piter C-c Opublikowano 4 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2013 Dlaczego wywalić ? Dotoczyć piastę stoczyć lekko magneto i montować w modelu. Wywalić z powodu wagi i zapodać zapłon rc. (cena) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart07 Opublikowano 4 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2013 A co myślicie na temat mocowania całego silnika do modelu na czterech śrubach z tyłu (normalnie trzymających tylko pokrywę korbowodu)? Jak bym odcinał resztę, to zostaje mi tylko to miejsce... Arni, jaki duży jest Twój silniczek (pojemność/moc/ciąg) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 4 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2013 Silnik jest z piły 36 ccm 1,7 km made in Castorama nie mierzyłem ciągu ale w zeszłym roku latałem na takim samy silniku modelem 5 kg i nie było problemu . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Goju Opublikowano 5 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2013 Właśnie też jestem na etapie przerabiania silnika z kosy 25ccm mój waży gdzieś 1,8kg, tylko również mam problem z tym mocowaniem.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzik4 Opublikowano 5 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2013 Moje silniczki: Przed wyrzuceniem megneta i tłumika po lifcie a tu drugi, latający z magnetem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart07 Opublikowano 6 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2013 Czy w silniku na 1 zdjęciu krzyżak przykręciłeś przez oryginalny plastikowy dekiel? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzik4 Opublikowano 6 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2013 To nie krzyżak, to kawałki płaskownika wykonanego z duraluminium grubości 3mm. Aluminiowe nie wytrzymywały. Obydwa silniki są na takich blaszkach i nic złego się nie dzieje. Przykręcone oczywiście przez plastikowy dekiel. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad 29 Opublikowano 8 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2013 Miałem kiedyś dokładnie taki sam silnik , dekiel przyciołem po obrysie karteru i dodałem mocowanie za nim , przerobiłem go też na elektroniczny zapłon, zmieniłem gażnik i tłumik . Działał dobrze do momentu awarji zapłonu (jakieś dwa sezony ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart07 Opublikowano 9 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2013 Nie zostało Ci coś po nim? Chętnie bym przygarnął dorobione elementy. Z jakim śmigłem latał i jaki uzyskałeś ciąg? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad 29 Opublikowano 9 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2013 Jedyne co mi zostało to zdjęcia i wspomnienia bo przekazałem go dalej . Kręcił śmigłami od 15x7 do 17x6 ale najlepiej pasowało mu 16x6, Ciąg porównywalny do Rcfg 20 cc który go zastąpił . Pamiętam jeszcze ze całkiem mało wazyl po odchudzaniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart07 Opublikowano 9 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2013 Czym podyktowana była zmiana gaźnika i wydechu? Podpytuję, gdyż jak wszystko wymienię, to przeróbka będzie mocno dyskusyjna pod względem finansowym. Na razie planuję odchudzanie, bez zmiany osprzętu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzik4 Opublikowano 10 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2013 Conversion kit http://www.carrpreci...ages/prod02.htm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad 29 Opublikowano 10 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2013 W oryginalnym gaźniku czegoś brakowało a drugi dostałem za darmo , a tłumik oryginalny mi nie pasował więc zrobiłem własnoręcznie nowy. W tym typowym egzemplażu miałem dorabianą piaste, ale niedawno przerabiałem jakiś silnik z buggy i zakupiłem piaste z HK o taką http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__7866__FTL_26_part_023.html I pasowała jak ulał. Jest to najtańsze rozwiązanie , myślę ze ta piasta powinna też pasować do twojego silnika ale ręki sobie nie dam uciąć za to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart07 Opublikowano 25 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2014 Piasta dorobiona, silnik odpalił. Niestety brakuje mocy. Na śmigle 16x6 mam 6600 rpm. Mierzone telefonem, więc może być inaczej. Zamówiony obrotomierz od 2 tyg lata po świecie. Czy problemem może być temperatura? Próby przy -10°C Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi