Skocz do zawartości

silnik z kosy Partner Colibri - czy coś z tego będzie?


bart07
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jak brakuje mocy to jest prosty zabieg sciągasz cylinder mierzysz średnice mnożysz razy 60% i to co ci wyjdzie to jest szerokość kanału wylotowego pilnik i do roboty ,po uzyskaniu rozmiaru krawędzie lekko załamac .Powinna byc duża poprawa można jeszcze podtoczyc cylinder od dołu o 0,5mm .Te dwa zabiegi wystarczą na pewno mocy starczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumuję, że nie zmieniam wysokości kanału wylotowego, tylko pod kątem poszerzam wylot w ramach otworu do podłączenia tłumika?

 

O toczeniu cylindra masz na myśli planowanie aby zwiększyć sprężanie? Niestety ten cylinder ma w komplecie głowicę, więc musiałbym naciąć tłok przy oknie wlotowym. Tego akurat nie chcę robić.

 

Zacznę od policzenia długości dolotu i polerki. Spróbuję też odpalić silnik bez tłumika.

 

Planowałem ten silnik użyć z jak najmniejszą liczbą przeróbek, ale chyba się nie uda :D Pewnie jak w wielu przypadkach "się narobię" a potem i tak kupię silnik modelarski :D albo będę udawał, że ten mój jest najlepszy na świecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mariusz, dziękuję. Będę próbował.

 

Piotr - Mam regulację jedną śrubką. To jest chyba śrubka L, więc dużego manewru nie ma. Oczywiście, że kręciłem. Udało mi się powtarzalnie rozpędzić do 6900 RPM na śmigle 16x6. Teraz każde 50 RPM więcej to sukces.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Dostałem gaźnik Walbro od jakiegoś silnika 26cc. Przelot wyraźnie o większej średnicy. Pole przekroju prawie jeszcze raz take duże. Bez specjalnej regulacji, na ustawieniach podstawowych (chyba 1,5 i 1 obrót) od razu dużo lepsza praca. Obroty 7500 - 7600 na tym samym śmigle. Nawet jakby ładniej hałasuje. Silniczek ma więc potencjał. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ostatnio rozebrałem dwa silniki celem przystosowania na modelarskie silnik od dmuchawy do liści 32ccm i od piły 35ccm zauważyłem ,że silnik od piły jest stworzony do cięższej pracy niż ten w dmuchawie, gdyż silnik od piły ma sworzeń korbowodowy o śr 12mm w dmuchawie 10mm a sworznie na tłoku mają odpowiednio 10mm i 8 mm ,jednak silnik od piły ma niekorzystny układ gaźnik tłumik w poprzek osi wału a silnik od dmuchawy ma te elementy wzdłuż osi wału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

witam

 

Przypadkiem stałem sie posiadaczem tego silnika z kosy partner. Silnik jest sprawny i ładnie pali.

 

Mam pytanie do bart07 , a mianowicie jeśli rozbierałeś ten silnik to jak mam to rozmontować ? tzn jak wyciągnąć "wał" z obudowy ? mam wybić te łożyska  ?? Może ktoś pomoże, nie chcę go uszkodzić.

 

post-6856-0-26290000-1420994048_thumb.jpg

 

post-6856-0-13271600-1420994130_thumb.jpg

 

Czy do odpalania rzeczywiście  użyłeś tego ? http://hobbyking.com/hobbyking/store/__13767__Replacement_Complete_Ignition_Set_for_Single_Cylinder_Gas_Engines.html 

 

z góry dziękuje i pozdrawiam

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jak nie udało się wybić wału, to proponuję zrobić tak włóż całość do zamrażalnika aż się dobrze zamrozi następnie przez rękawicę włóż obudowę do gorącej wody ale tak żeby nie zamoczyć wału ewentualnie mokra gorąca szmata. powinno wypaść bez stukania. Tak się wkładało tuleje zaworowe i tuleje cylindrów w dawnych czasach

pozdrawiam Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierścień zdjęty, nie chciało to w żaden sposób wyskoczyć. Ale bede jeszcze próbował. Mam zamiar założyć mu zapłon elektryczny, zobaczymy co z tego wyjdzie.

Zrób jak pisze Jacekb  ale możesz użyć opalarki elektrycznej do podgrzania karteru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.