Leda_g Opublikowano 3 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2008 Ten oto model przy zaciaganiu steru wysokości do góry, ma dość ostrą tendencje do przewalania się na prawe skrzydło. Nie ma znaczenia w jakiej pozycji to robię. Wygląda to tak jakby w momencie zaciągania wysokości uruchamiały sie lotki. Latałem kilka dni wcześniej i zwalałem winę na dość duży wiatr, ale dziś go nie było. Aby nim zrobić pętle muszę kontrować dość mocno lotkami. Sprawdzałem model nie ma żadnych zwichrowań ani skrzywień, na aparaturze nie ma ustawienia mixowania ( to były moje przypuszczenia) Ma ktoś może jakieś przypuszczenia co to może byc i gdzie szukać winnego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motyl Opublikowano 3 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2008 łącznik steru wysokosci za miekki popychacz masz pewnie podczepiony pod prawa połówke Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 3 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2008 Przewalanie się przez skrzydło może być objawem zrywania strug na głównym płacie - na prawym skrzydle najpierw. Spróbuj przykleić na krawędzi natarcia kawałek (pasek o szerokości 5 - 10 mm) papieru ściernego na obydwu skrzydłach na całej rozpiętości, albo przynajmniej na końcówkach. Gdyby to była kwestia elastycznego łącznika to przy robieniu pętli model by delikatnie ściągało w jedną stronę... Na sam początek można też zmniejszyć wychylenia stery wysokości - o połowę... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leda_g Opublikowano 3 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2008 Przemek słyszałem o tym papierze na natarciu, czy to naprawde działa. Ja myślałem że to jest po to aby można było ściąć taśmę tym papierem (papier zaczepia się o taśmę) Przy max wychyleniu steru wysokości minimalnie odgina się tył kadłuba, ale działanie takie ma wręcz odwrotne działanie do moich objawów. Myślałem o zrywaniu strug z płata głównego i starałem się robić manewry przy max prędkości ale objawy były te same. Nawet małe wychylenie steru powoduje takie objawy, tylko słabsze. Zaznaczam że model z napędem i bez lata w locie poziomym poprawnie. Zastanawiam się czy zbyt duży kąt zaklinowania silnika może taki efekt powodować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 3 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2008 Papier ma zturbulizować opływ. Warstwa turbulentna ma tą przewagę nad laminarną, że jest stabilniejsza i trudniej się odrywa od profilu. Jeżeli dasz papier - chropowaty, turbulizujący - to możesz trochę poprawić. Ewentualnie możesz mieć zbyt przednie wyważenie - cofnij SC o kilka % do tyłu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leda_g Opublikowano 3 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2008 Nie sądze aby przesunięcie SC pomogło, mam model z CyberFly o podobnych wymiarach i parametrach i tam SC jest 2 cm bliżej natarcia i wszystko jest super. Mam SC tak jak podaje producent. Przyglądałem się dokładnie modelowi i zwróciłem uwagę że skrzydła mają duży kąt natarcia. W modelu z CyberFly jest na zero a w tym modelu jest około 4 do 5 stopni. Skrzydła były klejone w oryginalne wycięcie, nie wiem czy producent mógł się pomylić. Czy taki kąt natarcia ma wpływ na ten efekt przepadania? Sprawdzę temat z papierem ściernym, tylko o jakiej gradacji papier? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 4 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2008 Jeżeli tutaj jest 4-5 st a w tamtym było 0, to jesteś o 4-5 stopnie bliżej do przeciągnięcia. Możliwe, że jest to przeszkoda przy ciaśniejszych zakrętach. Naklej papier - powinno trochę pomóc. Papier 200 - 300. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leda_g Opublikowano 10 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2008 Udało się Po dokładnej analizie modelu doszedłem do wniosku że kąt zaklinowania skrzydła jest za duży, nie mam jak go zmienić, więc postanowiłem że dam SC bliżej natarcia. Po dociążeniu przodu model powinien latać na mniejszym kącie natarcia. Dziś zrobiłem krótki oblot (brak czasu) i teoria się sprawdziła, zaciągam ster do góry i model pieknie i prosto pnie się do góry, nawroty rewelacja, model idzie jak po sznurku, zero przepadania i zbaczania z kursu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.