laminat Opublikowano 7 Lutego 2008 Opublikowano 7 Lutego 2008 witam jestem troche rozczarowany ze pzl-11c ma tylko 89 cm rozpietosci bo chciałem tam wstawic jakis fajny silniczek spalinowy. Jestem spalinowym maniakiem i mam zamiar w maju (matura...) zaopatrzyc się w oba i przerobic je na spaline (mysle ze do pzl-11c wejdzie ASP 0.06 lub Os 10LA) a jak wyglada sprawa z łosiem jakie wymiary i ile miejsca w gondoli?
kilop Opublikowano 7 Lutego 2008 Opublikowano 7 Lutego 2008 Rozpietość Łosia to 1280 mm czyli 1:14 skala użyte podwozie to GWS średnie ale może być użyte małe Narazie trwają prace nad plastikowymi gondolami tak by nie męczyć się z balsa lub vacu jak to robi dummas i wtedy gondola z dwóch części górnej i dolnej
Tomek Opublikowano 7 Lutego 2008 Opublikowano 7 Lutego 2008 A jak wychodzi PZL-ka wagowo przed i po oklejeniu balsą? (oraz gotowego Łosia) No i czy jednak nie skusicie sie na zrobienie wytłaczanej owiewki silnika ?
kilop Opublikowano 7 Lutego 2008 Opublikowano 7 Lutego 2008 Tomku do p11 mam w planie dodac wiekszosc elementow wykonczeniowych wlasnie z vacu wraz z oslona silnika karabinami kabina pilota pulpitem i ewentualnie chlodnice na kadlub itp co mi przyjdzie jeszcze do glowy ale bedzie to set do zakupu oddzielnie p11 ta pomalowana wraz ze 4 szt serw i silnikiem towerpro polpularnym dzwonkiem 268 gram . p 11 wagowo ta druga wersja oklejona jak widac na zdjeciach wazyla jakies 400 gram z tym ze stateczniki byly inaczej zrobione i sa do poprawienie bo sa pelne i przez to doszlo duzo do wagi tez. dwa wregi wszystkie zostaly w tej drugiej wykonane ze sklejki wiec tez dosc ciezko gdyby byly zrobione z balsa-lipa bylo by lzej na bank.
STASIO Opublikowano 10 Lutego 2008 Autor Opublikowano 10 Lutego 2008 Witam! Jakie silniki i serwomechanizmy polecacie do łosia 1:14?
kilop Opublikowano 11 Lutego 2008 Opublikowano 11 Lutego 2008 powierzchnia skrzydeł to prawie 38 dm 2 co daje obciazenie ok 25g serwa mini 8 gramowe lub ciut lzejsze tu sa dwa conrady na podwozie i reszta 4 szt towerpro sg90 silniki powinny miec 400-500 gram ciagu mysle ze model gotowy do lotu powinien sie zamknac ponizej 800g-1kg i wtedy po prostu bedzie latac i to tak jak orginał , stosunkowo wolno i dostojnie nie ma sensu przesadzac z moca w modelach takie jest moje zdanie
STASIO Opublikowano 12 Lutego 2008 Autor Opublikowano 12 Lutego 2008 A jakich pakietów (li-pol) użyć?
hubert_tata Opublikowano 12 Lutego 2008 Opublikowano 12 Lutego 2008 Opis i dyskusję na temat P11 proszę kontunuować tutaj : http://pfmrc.eu/viewtopic.php?p=73023#73023
STASIO Opublikowano 21 Lutego 2008 Autor Opublikowano 21 Lutego 2008 Cześć! Chyba przerzucę się chyba na spalinowy napęd ze względu na krótki czas lotu i dużą cenę pakietów. Może coś doradzicie?
STASIO Opublikowano 26 Lutego 2008 Autor Opublikowano 26 Lutego 2008 Witam! Czym zasilić odbiornik i 6 serwomechanizmów? Czy zrobić oświetlenie?
Tomek Opublikowano 26 Lutego 2008 Opublikowano 26 Lutego 2008 do podwozia osobny pakiet, do zasilania reszty osobny. Jeśli ma być spalina to kolejne 2 micro serwa ,więc pakiet nie byle jaki ale konkretny np. http://www.rcskorpion.pl/product_info.php?cPath=137_147&products_id=1565 Lub coś innego co pod obciążeniem nie spowoduje spadków napięcia.
STASIO Opublikowano 26 Lutego 2008 Autor Opublikowano 26 Lutego 2008 Czy można zasilać go pakietami Li-Fe? Jeśli tak to iloma?
Tomek Opublikowano 27 Lutego 2008 Opublikowano 27 Lutego 2008 3-30 ,w zależności ile potrzeba . A potrzeba w zależności od wagi końcowej , zastosowanych silników, śmigieł ,czyli ogólnej mcy potrzebnej do lotu oraz spodziewanego czasu lotu. Stawiasz pytania od .......... zaplecza :devil:
GUMIŚ Opublikowano 6 Marca 2008 Opublikowano 6 Marca 2008 Od dawna chodzi mi po głowie model ŁOSIA. Po zastanowieniu jednak skłaniam się do budowy nie tej najbardziej znanej wersji B lecz pierwszego prototypu z uwagi na podwozie i ster kierunku. W swojej kolekcji posiadam model Dakoty wykonany z czeskiego zestawu o podobnych parametrach /ok. 1,5m rozp lecz skrzydło o większym wydłużeniu/. Ogromnym plusem tego modelu jest kadłub wykonany z delikatnego laminatu , skrzydło styro+balsa. W zestawie jest także komplet wytłoczek wacu trzy częściowych gondoli silnikowych. Model jest w podstawowej wersji napędzany dwoma silnikami SPEED 400 i w stanie gotowym do lotu z wyposażeniem w 4serwa HS-81, aku Li-pol 2500 11,2V waży ok 1270 gram. Do startu niestety potrzebna jest dość duża, równa powierzchnia, gorzej z lądowaniem, tutaj już wymagania odnośnie lądowiska rosną.
STASIO Opublikowano 5 Czerwca 2008 Autor Opublikowano 5 Czerwca 2008 Kolejny miesiąc czekania na łosiaczka i nic. :evil: :evil: :evil: Czy ktoś orjętuje się kiedy model będzie dostępny? (koniec marca 2008 roku był dawno, dawno temu)
Tomek Opublikowano 5 Czerwca 2008 Opublikowano 5 Czerwca 2008 Niestety projekt utknął miejscu. Na jak długo - nie wiem. Być może do końca miesiąca poleci laserem cięty prototyp. Jeśli będzie dobrze latał to prace nad modelem potoczą się dalej. Ale to i tak połowa drogi do wersji finalnej. :?
STASIO Opublikowano 5 Czerwca 2008 Autor Opublikowano 5 Czerwca 2008 Chodziło mi o tego z 4hobby.pl :wink: :wink: Ale i tak dzięki za fatygę
kilop Opublikowano 8 Czerwca 2008 Opublikowano 8 Czerwca 2008 na chwile obecna sa sprawdzone wszystkie czesci, ale brak chwili wolnego czasu zeby dokonczyc oslony silnika moze jutro moze dzisiaj pokaze co ostatnio wyciolem ze stryroduru mysle ze paru osobom sie spodoba:D
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.