Massefect Posted January 1, 2014 Share Posted January 1, 2014 Witam wszystkich serdecznie w tym nowym roku szczegulnie jako nowy użytkownik tego forum Mam do was kilka pytań, ostatnio miałem szanse kupić tanio baterie z laptopa samsung (li-ion 11.1V 5200mAh 6 ogniw) i postanowiłem jej używać do innych celów niż jest przeznaczona , po kilku pytaniach na elektrodzie.com i udzielonych mi rad jak z takową sie obchodzic postanowiłem ja naładowac zasilaczem stabilizowanym który sam skonstruowałem . Więc podałem jej 12.6 V ( i 2 A dla bezpieczeństwa ) wszystko zakończylo sie sukcesem , z tym że jest to dla mnie troche kłopotliwe. Czy mając tą ładowarke ( TURNIGY ACCUCEL-6) można naładowac tą baterie ? , bateria wewnatrz posiada swój własny balanser i ustala odpowiedni prad wystarczy jej podac te 12.6 V i ograniczyc prad np. do 2 Amper dla bezpieczenstwa . Mówiąc krótko czy ta ładowarka może działać tak jak normaly zasilacz stabilizowany? Jeśli nie będe musiał skonstruować wlasny stabilizator z ogranicznikiem ehh a szczegulnie chodzi mi o małe wymiary takie jak ma TURNIGY Ps. zadałem to pytanie na bliżniaczym forum rc nie ukrywam tego ale nikt mi nie odpowiedział Link to comment Share on other sites More sharing options...
bart07 Posted January 2, 2014 Share Posted January 2, 2014 NIE. Ładowarki modelarskie mają ustawiany prąd ładowania, a nie napięcie! Jak nie osiągnie założonego natężenia prądu to podnosi napięcie. W zależności od trybu ładowania napięcie może osiągnąć wysoką wartość (np NiMH - manual) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Massefect Posted January 2, 2014 Author Share Posted January 2, 2014 ale w przypadku li-ion ładowarka nie moze dac wiecej niż 12.6 V ? (czyli podnosi napięcie do granic maksymalnych 12.6 V dla 3 ogniw ) zgadza się? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam_S Posted January 2, 2014 Share Posted January 2, 2014 Tak ale taka ładowarka ładuje CC/CV. Najpierw ładuje stałym prądem do napięcia 4,2V na celę a potem zmniejsza prąd utrzymując stałe napięcie. Za bardzo nie wiemy jak zachowa się układ w baterii. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Massefect Posted January 2, 2014 Author Share Posted January 2, 2014 gdzies czytałem o ładowaniu li-ion i to co mówisz Adam_S zgadza sie ,zarezykuje jednak i ją kupie , z tego co zauważyłem układ w bateri cały czas pozwala na ładowanie jej , robilem kilka eksperymentów i gdy ustawilem np. duży prad to bateria pobierała na początku przez 10 minut 3.2 A nastepnie 4 A by pużniej płynnie zejść z tych 4 A do 0.30 A i wtedy sie balanser uruchamiał - przez jakieś 5 minut ( duże skoki prądu od 0 do 0.40 A ) po tym czasie bateria sie odłącza od ładowania . tak czy owak jest bardzo inteligentna 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
bart07 Posted January 2, 2014 Share Posted January 2, 2014 Kup przy okazji gaśnicę do elektroniki. Robi mniej szkód od samochodowej, ale kosztuje 10x więcej Link to comment Share on other sites More sharing options...
Massefect Posted January 2, 2014 Author Share Posted January 2, 2014 spokojna głowa układ w bateri nie pozwoli na przegrzanie baterii ani na przeładowanie, każde ogniwo ma czujnik ponnad to jest tam zabezpieczenie prądowe i nadnapięiciowe powyżej 12.6 V sterownik odcina ogniwa.No chyba że ładowarka spłonie Dziekuje za pomoc . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts