zipek Posted January 7, 2014 Share Posted January 7, 2014 Witam kolegów. Mam małe zapytanie. Mój moduł zapłonowy odmówił mi posłuszeństwa i nie wiem, czy kupować nowy oryginał, czy poszukać innego modułu. Teraz moje zapytanie, a mianowicie: ewentualnie do jakiego silnika (pojemność) lub z jakiego innego silniczka można by podebrać moduł, co by miał zmienne fazy zapłonu. Powiem szczerze, że trochę dużo sobie krzyczą za modulik do takiego dziadziusia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
grafitxt Posted January 7, 2014 Share Posted January 7, 2014 Witaj, miałem taki sam problem, walczyłem z modułem z HK pół roku, dorobiłem nową piaste z jednym magnesem, silnik chodził ale gdy pracował 20 sekund na wolnych obrotach to niekiedy po dodaniu gazu na max umiał sie zadławić. Przeczytałem gdzieś w necie że kąt wyprzedznie zapłonu w silnikach w których bezproblemowo działa moduł zapłonowy z HK statyczny kąt wyprzedzenia zapłonu wynosi 28-30 stopni a w silniku MVVS jest to 5 stopni. Po założeniu modułu ICU-L (oryginalnego) wszelkie problemy zniknęły, silnik pracuje idealnie jak to MVVS. Moj silnik to MVVS 35 cc z rurą rezonansową. Piastę zapewne masz z dwoma magnesami co 180 stopni, możesz napisać do ROTO MOTOR czy ich zapłon będzie współpracował z silnikem MVVS bo z wyglądu ich moduł jest podobny do zapłonu EMZ1 VALACH a cena o 40 euro niższa (http://www.rotomotor.cz/rotomotor/eshop/4-1-Accessories/0/5/13-Ignition-system-for-ROTO-25-35) Link to comment Share on other sites More sharing options...
zipek Posted January 7, 2014 Author Share Posted January 7, 2014 Dzięki serdecznie za namiary. Jutro na spokojnie d nich napiszę i co by Cię ciekawość nie zżarła opowiem jak było. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wdanilowicz Posted January 10, 2014 Share Posted January 10, 2014 Witam! W tego typu modułach najczęściej ulega uszkodzeniu czujnik halotronowy (na wale mamy dwa magnesy co jest specyficzne dla tego typu halotronu). Przede wszystkim trzeba sprawdzić ten czujnik. Miałem takie uszkodzenie po wymianie halotronu zapłon działa bez zarzutu. Nie będę się tu rozpisywał ale sprawdź jeśli w momencie załączenia zasilania masz iskrę na świecy na bank uszkodzony jest halotron. pozdrawiam Włodek Link to comment Share on other sites More sharing options...
grafitxt Posted January 10, 2014 Share Posted January 10, 2014 Jaki masz zapłon EMZ1TI, ICU-L czy jeszcze jakiś inny, jaki zamontowałeś halotron, odwróciłeś piastę o 180 stopni albo czujnik przymocowałeś po przciwnej stronie? pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
zipek Posted January 10, 2014 Author Share Posted January 10, 2014 Silnik zawsze palił na palec. Po prostu usmażył się moduł i tyle. Co mu się stało, nie mam pojęcia.. Może to wina BECa, może po prostu trafił go szlag. Zgasł w locie i tyle. Mirku pisałem do nich w sprawie tego zapłonu, ale jak na razie odpowiedziała mi tylko cisza. Chyba jednak będę musiał kupić nowy oryginał, albo szukać na jebaju jakiejś używki z rzeszy.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wdanilowicz Posted January 11, 2014 Share Posted January 11, 2014 Jaki masz zapłon EMZ1TI, ICU-L czy jeszcze jakiś inny, jaki zamontowałeś halotron, odwróciłeś piastę o 180 stopni albo czujnik przymocowałeś po przciwnej stronie? pozdrawiam ICU-L pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
grafitxt Posted January 11, 2014 Share Posted January 11, 2014 To niestety czeka Cię wydatek ok 400 zł. Dowiadywałem się w MVVS i u nich zapłon ICU-L kosztował 90 euro + 10 przesyłka, w koncu kupiłem w polskim sklepie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PilotM Posted January 12, 2014 Share Posted January 12, 2014 Witaj, Jak jesteś z Bielska to możemy się gdzieś spotkać ja jestem z Kęt mogę Ci spróbować naprawić moduł. Jak uszkodzenie dotyczy zasilania lub czujnika to sprawy groszowe. napisz na adres email: rc.sroka@gmail.com Pozdrawiam Marek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts