Skocz do zawartości

problemy


romciu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,posiadam samolot rwd 5 skazoo i mam z nim małe problemy

Oto mój silnik Tower Pro 2408-21 GL i śmigło 8;6

Problem polega na tym , że gdy wyrzycam model on kawałem leci ,pętelka i w ziemię .Dzięki czemu poszło śmigło i wręga z balsy która sie rozsypała

 

Ale silnik cały :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 40
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Witam Kolegów bardziej doświadczonych w budowie i "eksploatacji" RWD by Skazoo. Jestem nowym uczestnikiem tego forum (więcej o sobie napisałem w powitalni) jak również raczkującym modelarzem RC. Postanowiłem podpiąć się pod ten wątek gdyż mam również problem z moim rwd 5 , którego wykonałem wg planów Skazoo. Zaznaczam iż jest to mój pierwszy w życiu samodzielnie wykonany model RC nie licząc oczywiście tych z zestawów.

Ale może przejdę do meritum sprawy: otóż mój erwdziak na silniku (dzwonek Tower Pro) wznosi się nawet nieźle z lekkim kołysaniem się ze skrzydła na skrzydło taka lekka niestateczność poprzeczna , bardzo dobrze szybuje z wyłączonym silnikiem. Problemy natomiast zaczynają się przy próbie wykonania zakrętu , a mianowicie nawet przy minimalnym ruchu drąga od steru kierunku model wali się przez skrzydło i kręci przepiękne zwitki korkociągu , z którego za cholerę nie chce się dać wyprowadzić. Konstrukcja jest niezwykle wytrzymała bo prezentowane zdjęcia przedstawiają rwd po dwóch kraksach ( pierwsza - korek z około 15 metrów , druga z około 30). Środek ciężkości jest ustawiony prawidłowo ok 45 mm od krawędzi natarcia , kąty zaklinowania wg. mnie są dobre ( model robiony ściśle wg planów). Popełniłem tylko jeden błąd ,przez moje niechlujstwo wykonawcze jeden z płatów jest około 2 mm grubszy od drugiego , po prostu depron przy oklejaniu żeber skrzydła nie został dokładnie dociśnięty do profilu.

Czy to może być przyczyną tego że model wali się w korek?

41cc662f3e18d341.jpg

44bf77fa2b7a301c.jpg

f2ee61ef8c65ecba.jpg

88db942210560cb8.jpg

92a3c0786ea6c204.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem ten sam problem w swoim ESA, problem polegał na tym że miałem duży kąt zaklinowania skrzydła. Samolot latał na duzym kącie natarcia, środek ciężkości też miałem ustawiony OK. Dopiero przesuniecie SC do przodu spowodowało zmniejszenie kąta natarcia w locie.

W twoim przypadku patrząc na zdjęcia kąty zaklinowania wydają się dobre. Może poprostu masz zbyt małą prędkość modelu i następuje przepadnięcie na skrzydło.

Spróbuj na początek przenieś ciężar na przód modelu, (przesuń SC do przodu), lepiej jak SC jest z przodu niż z tyłu. Model jest łatwiejszy w sterowaniu.

 

EDIT

A czy wznios skrzydła nie jest za mały?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wznios wykonałem dokładnie wg. planów , a mam takie wrażenie że nawet jest troszkę za duży. Spróbuję jeszcze doważyć przód jak mi radzisz ale muszę to zrobić ołowiem , bo już cała "elektrownia" jest w nosie kadłuba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kąt zaklinowania, kąt nastawienia, kąt zawarty między cięciwą profilu aerodynamicznego skrzydła a osią płatowca. Może ulegać zmianie wzdłuż rozpiętości, a w niektórych konstrukcjach (zmiennopłaty, F8U Crusader) może być zmieniany podczas lotu. Kąt zaklinowania statecznika poziomego w większości samolotów jest nastawny na ziemi, a w przypadku usterzenia płytowego zmiana kąta w locie zastępuje normalną pracę steru wysokości.

 

cytat z http://213.180.130.202/32512,,,,kat_zaklinowania,haslo.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.