romciu Opublikowano 10 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2008 Witam,posiadam samolot rwd 5 skazoo i mam z nim małe problemy Oto mój silnik Tower Pro 2408-21 GL i śmigło 8;6 Problem polega na tym , że gdy wyrzycam model on kawałem leci ,pętelka i w ziemię .Dzięki czemu poszło śmigło i wręga z balsy która sie rozsypała Ale silnik cały Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam99999 Opublikowano 10 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2008 A może stery masz źle ustawione??? A próbowałeś kontrować jak skrecał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
romciu Opublikowano 10 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2008 no ale mi chodzi że on nie skręca tylko leci w górę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ładziak Opublikowano 10 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2008 A jak go wyważyłeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robraf Opublikowano 10 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2008 jest taka możliwość że źle wyważony :] albo moze kąty zaklinowania skrzydłą lub statecznika EDIT: pisałem chyab godzine po otwarciu więc sory za opuźnienie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
romciu Opublikowano 10 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2008 wywarzony jest ok 4 cm od krawędzi natarcia na skrzydłach i nie wiem czy dokładnie mam zrobiony skłon i wykłon porosto pod śrubke podłorzyłem ok 1mm podkładke Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robraf Opublikowano 10 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2008 katy na zero wszystko i spróbuj wyrzucic model bez włączonego silnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 10 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2008 i wyrzuć go jak kamień ,a nie jak papierową rzutkę. Bo cały problem to może być w tym ,że model nie ma jeszcze prędkości i najzwyczajniej w świecie zwala się przez skrzydło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
romciu Opublikowano 11 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2008 Czy ma ktoś jeszcze jakieś sugestje na ten temat Z góry thinks A i jeszcze jedno czy może ktoś by mi poradził tak na początek model skalinowy pełny zestaw?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebo Opublikowano 11 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2008 A czy skłon silnika masz zrobiony 2 stopnie w duł i 2 w prawo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukas Opublikowano 11 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2008 W duł na pewno nie ma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kgmodel Opublikowano 18 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2008 Witam Kolegów bardziej doświadczonych w budowie i "eksploatacji" RWD by Skazoo. Jestem nowym uczestnikiem tego forum (więcej o sobie napisałem w powitalni) jak również raczkującym modelarzem RC. Postanowiłem podpiąć się pod ten wątek gdyż mam również problem z moim rwd 5 , którego wykonałem wg planów Skazoo. Zaznaczam iż jest to mój pierwszy w życiu samodzielnie wykonany model RC nie licząc oczywiście tych z zestawów. Ale może przejdę do meritum sprawy: otóż mój erwdziak na silniku (dzwonek Tower Pro) wznosi się nawet nieźle z lekkim kołysaniem się ze skrzydła na skrzydło taka lekka niestateczność poprzeczna , bardzo dobrze szybuje z wyłączonym silnikiem. Problemy natomiast zaczynają się przy próbie wykonania zakrętu , a mianowicie nawet przy minimalnym ruchu drąga od steru kierunku model wali się przez skrzydło i kręci przepiękne zwitki korkociągu , z którego za cholerę nie chce się dać wyprowadzić. Konstrukcja jest niezwykle wytrzymała bo prezentowane zdjęcia przedstawiają rwd po dwóch kraksach ( pierwsza - korek z około 15 metrów , druga z około 30). Środek ciężkości jest ustawiony prawidłowo ok 45 mm od krawędzi natarcia , kąty zaklinowania wg. mnie są dobre ( model robiony ściśle wg planów). Popełniłem tylko jeden błąd ,przez moje niechlujstwo wykonawcze jeden z płatów jest około 2 mm grubszy od drugiego , po prostu depron przy oklejaniu żeber skrzydła nie został dokładnie dociśnięty do profilu. Czy to może być przyczyną tego że model wali się w korek? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leda_g Opublikowano 18 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2008 Miałem ten sam problem w swoim ESA, problem polegał na tym że miałem duży kąt zaklinowania skrzydła. Samolot latał na duzym kącie natarcia, środek ciężkości też miałem ustawiony OK. Dopiero przesuniecie SC do przodu spowodowało zmniejszenie kąta natarcia w locie. W twoim przypadku patrząc na zdjęcia kąty zaklinowania wydają się dobre. Może poprostu masz zbyt małą prędkość modelu i następuje przepadnięcie na skrzydło. Spróbuj na początek przenieś ciężar na przód modelu, (przesuń SC do przodu), lepiej jak SC jest z przodu niż z tyłu. Model jest łatwiejszy w sterowaniu. EDIT A czy wznios skrzydła nie jest za mały? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam99999 Opublikowano 19 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2008 Czy mógł by mi ktoś wytlumaczyć co to są te kąty zaklinowania bo tez wlasnie buduje RWD 5 i nie chciał bym popełnić zadnego błędu z gory dzieki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kgmodel Opublikowano 19 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2008 Wznios wykonałem dokładnie wg. planów , a mam takie wrażenie że nawet jest troszkę za duży. Spróbuję jeszcze doważyć przód jak mi radzisz ale muszę to zrobić ołowiem , bo już cała "elektrownia" jest w nosie kadłuba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mammuth Opublikowano 19 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2008 co to są te kąty zaklinowania -jest to "kąt ustawienia całego płata w stosunku do kadłuba" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
romciu Opublikowano 19 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2008 Mam jeszcze kilka pytań do Kgmodel -jaki zrobiłeś skłon i wykłon; -jak ustawiłeś środek ciężkości. Pozdrawia Kacper 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
swirus Opublikowano 19 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2008 co to są te kąty zaklinowania -jest to "kąt ustawienia całego płata w stosunku do kadłuba" a nie w stosunku do statecznika :twisted: ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mammuth Opublikowano 19 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2008 Kąt zaklinowania, kąt nastawienia, kąt zawarty między cięciwą profilu aerodynamicznego skrzydła a osią płatowca. Może ulegać zmianie wzdłuż rozpiętości, a w niektórych konstrukcjach (zmiennopłaty, F8U Crusader) może być zmieniany podczas lotu. Kąt zaklinowania statecznika poziomego w większości samolotów jest nastawny na ziemi, a w przypadku usterzenia płytowego zmiana kąta w locie zastępuje normalną pracę steru wysokości. cytat z http://213.180.130.202/32512,,,,kat_zaklinowania,haslo.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam99999 Opublikowano 19 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2008 A mam jeszcze jedno pytanko jak zrobic najlepiej te okragle elementy zdaje sie ze to jest to co idzie zaraz za silnikiem i ta jakby szybka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.