Skocz do zawartości

problemy


romciu

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,posiadam samolot rwd 5 skazoo i mam z nim małe problemy

Oto mój silnik Tower Pro 2408-21 GL i śmigło 8;6

Problem polega na tym , że gdy wyrzycam model on kawałem leci ,pętelka i w ziemię .Dzięki czemu poszło śmigło i wręga z balsy która sie rozsypała

 

Ale silnik cały :D

  • Odpowiedzi 40
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

jest taka możliwość że źle wyważony :] albo moze kąty zaklinowania skrzydłą lub statecznika

EDIT: pisałem chyab godzine po otwarciu więc sory za opuźnienie

Opublikowano

wywarzony jest ok 4 cm od krawędzi natarcia na skrzydłach i nie wiem czy dokładnie mam zrobiony skłon i wykłon porosto pod śrubke podłorzyłem ok 1mm podkładke

Opublikowano

i wyrzuć go jak kamień ,a nie jak papierową rzutkę.

Bo cały problem to może być w tym ,że model nie ma jeszcze prędkości i najzwyczajniej w świecie zwala się przez skrzydło.

Opublikowano

Czy ma ktoś jeszcze jakieś sugestje na ten temat

 

 

Z góry thinks

 

 

 

A i jeszcze jedno czy może ktoś by mi poradził tak na początek model skalinowy pełny zestaw??

Opublikowano

Witam Kolegów bardziej doświadczonych w budowie i "eksploatacji" RWD by Skazoo. Jestem nowym uczestnikiem tego forum (więcej o sobie napisałem w powitalni) jak również raczkującym modelarzem RC. Postanowiłem podpiąć się pod ten wątek gdyż mam również problem z moim rwd 5 , którego wykonałem wg planów Skazoo. Zaznaczam iż jest to mój pierwszy w życiu samodzielnie wykonany model RC nie licząc oczywiście tych z zestawów.

Ale może przejdę do meritum sprawy: otóż mój erwdziak na silniku (dzwonek Tower Pro) wznosi się nawet nieźle z lekkim kołysaniem się ze skrzydła na skrzydło taka lekka niestateczność poprzeczna , bardzo dobrze szybuje z wyłączonym silnikiem. Problemy natomiast zaczynają się przy próbie wykonania zakrętu , a mianowicie nawet przy minimalnym ruchu drąga od steru kierunku model wali się przez skrzydło i kręci przepiękne zwitki korkociągu , z którego za cholerę nie chce się dać wyprowadzić. Konstrukcja jest niezwykle wytrzymała bo prezentowane zdjęcia przedstawiają rwd po dwóch kraksach ( pierwsza - korek z około 15 metrów , druga z około 30). Środek ciężkości jest ustawiony prawidłowo ok 45 mm od krawędzi natarcia , kąty zaklinowania wg. mnie są dobre ( model robiony ściśle wg planów). Popełniłem tylko jeden błąd ,przez moje niechlujstwo wykonawcze jeden z płatów jest około 2 mm grubszy od drugiego , po prostu depron przy oklejaniu żeber skrzydła nie został dokładnie dociśnięty do profilu.

Czy to może być przyczyną tego że model wali się w korek?

41cc662f3e18d341.jpg

44bf77fa2b7a301c.jpg

f2ee61ef8c65ecba.jpg

88db942210560cb8.jpg

92a3c0786ea6c204.jpg

Opublikowano

Miałem ten sam problem w swoim ESA, problem polegał na tym że miałem duży kąt zaklinowania skrzydła. Samolot latał na duzym kącie natarcia, środek ciężkości też miałem ustawiony OK. Dopiero przesuniecie SC do przodu spowodowało zmniejszenie kąta natarcia w locie.

W twoim przypadku patrząc na zdjęcia kąty zaklinowania wydają się dobre. Może poprostu masz zbyt małą prędkość modelu i następuje przepadnięcie na skrzydło.

Spróbuj na początek przenieś ciężar na przód modelu, (przesuń SC do przodu), lepiej jak SC jest z przodu niż z tyłu. Model jest łatwiejszy w sterowaniu.

 

EDIT

A czy wznios skrzydła nie jest za mały?

Opublikowano

Wznios wykonałem dokładnie wg. planów , a mam takie wrażenie że nawet jest troszkę za duży. Spróbuję jeszcze doważyć przód jak mi radzisz ale muszę to zrobić ołowiem , bo już cała "elektrownia" jest w nosie kadłuba.

Opublikowano

Mam jeszcze kilka pytań do Kgmodel

-jaki zrobiłeś skłon i wykłon;

-jak ustawiłeś środek ciężkości.

 

 

 

 

 

 

Pozdrawia Kacper 8)

Opublikowano

Kąt zaklinowania, kąt nastawienia, kąt zawarty między cięciwą profilu aerodynamicznego skrzydła a osią płatowca. Może ulegać zmianie wzdłuż rozpiętości, a w niektórych konstrukcjach (zmiennopłaty, F8U Crusader) może być zmieniany podczas lotu. Kąt zaklinowania statecznika poziomego w większości samolotów jest nastawny na ziemi, a w przypadku usterzenia płytowego zmiana kąta w locie zastępuje normalną pracę steru wysokości.

 

cytat z http://213.180.130.202/32512,,,,kat_zaklinowania,haslo.html

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.