Skocz do zawartości

PZL TS-11 ISKRA EPP Turbinka


Rekomendowane odpowiedzi

Zaczynam budowę nowego modelu z firmy CyberFly, jest to model u nich traktowany jako ESA, ale w zawodach startować nie może dlatego opisuje jego budowę tutaj.

Model ten jest robiony tak jak typowy model ESA z EPP.

Z firmy dostajemy:

- kadłub składający się z dwóch elementów do sklejenia

- skrzydeł

- statecznika poziomego i pionowego

- osłon tunelu napędowego (dwie połówki) na turbinke 55mm

- drobnych elementów

76558e6785d64567med.jpg

Zdjecie przedstawia już częściowo zmontowany kadłub i skrzydła.

Kadłub został sklejony, wklejone zostały wzmocnienia z prętów węglowych

Skrzydła zostały sklejone z minimalnym wzniosem i mają wklejone pręty węglowe.

 

6cb0dc22d4136c1fmed.jpg

Wyciecie w kadłubie jest troche większe niż profil skrzydła.

 

02edd353fe5ff38dmed.jpg

Tutaj przymiarka jak model bedzie wyglądał.

 

Czekam tylko na turbinke z UH. Jak bedzie to cdn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to się porobiło?

Wystarczy wspomnieć o jakimś pomyśle, i już firmy ślą gotowe propozycje :D

Oczywiście żartuję, bo nie mam pojęcia kto i co było zalążkiem do wykonana tego modelu.

W każdym razie podoba mi się to jaknajbardziej - doczekaliśmy się rynku modelarskiego z prawdziwego zdarzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomaluj na barwy, grupy akrobacyjnej Iskry :wink: Czy czegoś takiego. http://www.orlik-models.pl/tapety/iskra.jpg

 

Tu ładnie je ukazali od dołu jak i boku (i góry jednocześnie) :mrgreen: No i kratownica koniecznie musi być :mrgreen: Ostatnio widziałem białą TS-11 nad miastem (30km od Dęblina :D nie wiem skąd taka się wzięła, chyba że tylko efekt białości był :mrgreen: )

 

Tu też jest ładny, ale ciężką tyle kratek porobić będzie, chyba że jakoś fajnie wytniesz kratki i przyłożysz pryskając tylko "sprayem" :rotfl:

http://www.air-and-space.com/20030823%20Camarillo/DCP01942%20TS-11%20Iskra%20left%20side%20l.jpg

 

Tu jeśli wolisz kolory "agresywne" 9niby) czyli wojskowe:

http://www.btinternet.com/~zola25/TS111806.jpg

http://www.btinternet.com/~zola25/TS112001.jpg

http://www.odkrywca.pl/forum_pics/picsforum7/image04_orle.jpg

 

 

Też ładne. Ale raczej "walczyć" nią nie będziesz, więc akrobacyjne "łagodniejsze" sa i dadza lepszy efekt gdy będziesz coś kręcił nim :mrgreen: Chyba że masz sentyment do "moro" :devil: Wybór należy do Ciebie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Wczoraj znalazłem trochę czasu i udało mi się poskładać do lotu samolocik.

Mam zamontowany Pakiet Mystery 2200mAh 15C, Regulator Emax 30A, serwa jak wyżej Hextronik 9g, turbinka 53mm / 5300kv / 680g thrust w/Motor Type: 2409H-7T

Samolocik waży prawie 400g (dużo) :? ale trudno.

 

I dziś nastapił pierwszy lot testowy.

Model lata dość spokojnie i o dziwo wolno :?: jak na model turbinowy i z takim napedem, ale po chwili okazuje sie dlaczego, aku tego nie wytrzymuje.

Po minucie lotu czuje że aku nie daje mocy, wiec polatałem delikatnie i po czterech minutach lotu ląduje. Pakiet dość ciepły i napuchniety. Teraz się ładuje, powrócił do normy ale troche jest miękawy (pierwsze aku które mi napuchło w locie)

Nie mam zdjeć ani filmu z lotu bo byłem sam, ale jutro model jedzie na rozpoczęcie sezonu w Pobiedniku to pewnie jakieś filmy bedą.

Jedno jest pewne do modeli z turbinkami muszę mieć dobre aku (wiedziałem :roll: )

Zdjęcia modelu dodam wieczorem.

 

 

EDIT

No tak, po naładowaniu do pakietu weszło prawie 1500mAh, czyli w ciągu czterech minut latania turbinka brała średnio 22,5A prądu ( gdzie przez 3 minuty latałem na 1/3gazu). A to oznacza że przy pełnym gazie brała jakieś 35A, a to jest jednak za dużo dla tego pakietu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dużych szybkości raczej nie należy się spodziewać także na wydajniejszym pakiecie. Model ma spore opory (kadłub kanciak, chropowata powierzchnia, stosunkowo gruby profil skrzydła).

 

Nie wiem jak zrobiłeś wylot z turbinki, ale jeśli zostawiłeś stałą średnicę za turbiną (a nie stożek), to tu masz jeszcze miejsce na uzyskanie nieco szybszych lotów.

 

No i POWER POWER POWER - tego potrzebuje turbina.

I to tak ze 3 razy więcej niż śmigło dla uzyskania analogicznych osiągów.

A potem w bardzo zgrubnym przybliżeniu 2x większa porządana szybkość = 4krotny wzrost zapotrzebowania na moc.

 

Pozdrawiam,

 

Kaper

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Po krótkim locie ISKRĄ w Pobiedniku jeden z akumulatorów wysiadł i wtedy zdecydowałe się sprawdzić ile to prądu weźmie i po pomiarach doszło na dużym aku do 38A a na tych które były w modelu szło maksymalnie na 23-25A i napiecie około 9V.

Na tym filmie jest na krótko lot ISKRĄ i widać że brakowało mocy http://pl.youtube.com/watch?v=WmxQUvq3jUI

To były marne akumulatory "MYSTERY"

Więc decyzja zakładam troche cięższego i-MAX 2200mAh 20C/25C. Troche wyszedł w modelu SC do przodu, ale mówi sie trudno.

Dzisiaj zdecydowałem sie na loty. Wiatr silny, ale i model szybki to myśle że da radę.

I co

Model lata rewelacyjnie, prędkość OK!, dźwięk OK!, problem tylko z wiatrem bo modelem rzuca niesamowicie. Moc turbiny wystarczała do lotu pionowego bez problemu.

Polatałem troche (może z 4min) i nagle problemy, szarpie wszystkimi serwami jak

by miały drgawki, turbina zero mocy. Całe szczęście że leciałem dość wolno i nisko tak że model spadł na ziemie dość miękko. Model zero uszkodzeń poza dymem z regulatora.

Wiedziałem że chinskie badziewia trzeba przewymiarować tylko pytanie ile (ja miałem 37A pobór a regulator 50A (75A szczytowo)

Nie wytrzymał regulator Tower Pro 50A. Sprawdziłem w domu w regulatorze grzeje (a nawet pali) się jeden element, BEC działa, regulator bierze 17A w spoczynku.

Warto go naprawiać?

 

 

Jedno jest pewne model lata bardzo ładnie, turbinka super, waga wzrosła do 435g, regulator złom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam, mam zamiar zakupić ten model, no i mam pare pytań:

-przede wszystkim napęd: czy ten byłby ok?

http://www.cyber-fly.pl/produkt-737.html

jeśli tak, to jaki do tego regulator??

jest jeszcze opcja na ten, o którym mowa w opisie:

http://www.cyber-fly.pl/produkt-731.html

http://nastik.pl/silnik-bezszczotkowy-b204014l-p-107.html

no i mam pytanie czy w tym drugim przypadku wystarczy regulator który już mam (koszty!!) czyli Toward Pro 18A??

-no i do tego wszystkiego zasilanie: mam na stanie 3s dualsky 1300mAh 25C - czy wystarczy na ten model??

-no i na koniec: czy na lotki bedzie ok 2xSG50, reszta SG90?? do tego odbiornik E-sky 6 kan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrząc na cenę tej turbinki Graupnera, mogę Ci podpowiedzieć do rozważenia jeden sprawdzony napęd: turbinka GWS EDF55 + silnik KD 2040 kv4000 (nie jestem pewny, czy to Keda, ale wygląda identycznie).

Taki zestaw pobiera u mnie 17A i daje 370g ciągu statycznego (mierzone "gołe" turbinki na pakiecie 3S2200 Zippy 21C)

Wg Motocalca powinno być 20A i 550g ciągu, ale mój ww pakiet jest zdechławy i być może w MC uwzględnili też jakiś pierścień wlotowy, bo taki mały drobiazg bardzo pomaga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bartek pytaj o takie rzeczy producenta ,rozmawiałem z Krzyśkiem Kiermackim który oblatywał prototyp, to on też spalił dwa regulatory ale potem na zawodoch widziałem że latał spokojnie tą Iskrą ,więc chyba sobie poradził .Kontakt na Krzyśka lub Marka Dawidowicza przez cybr-fly

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.