Skocz do zawartości

Co? jak? gdzie?


NoName814

Rekomendowane odpowiedzi

Witam bardzo serdecznie, na forum jak i w kwestii modelarskiej jestem nowy. Nie do końca znam się na elektronice i elektryce, ale polecono mi to forum i zagwarantowano ze tu uzyskam odpowiedz na wszelakie problemy w kwestii elek. Ale do sedna, posiadam parę modeli i kilka trupków na części mam zamiar zbudowania czołgu z napędem dwu silnikowym gdyż robienie repliki napędu normalnego pojazdu gąsienicowego to była by masakra. Wydaje mi się ze dwa silniki (jeden na gąsienice) będzie nie dość że tańszy to i prostszy :) i tu moje pytania otóż:

Posiadam odbiornik bez kwarcu na stałej fali (tak to się chyba profesjonalnie mówi) jednak niema oznaczeń jaka to fala, pochodzi on z zabawkowego modeliku śmigłowca. Latał góra dół i kręcił się na boki, działa na dwa silniczki główny na wirnik i tylny. Do czołgu chyba by się nadał? Jednak muszę znać zakres na jakim to pracuje. Czy jest jakiś sposób żeby to ustalić? Próbowałem nadajnikami od samolotu i samochodu jakie posiadam ale zero reakcji (samochód jest na częstotliwości 40,875 MHz, nadajnik to Conrad electronic Monza Pro 40Mhz AM 2-CH-P) a (samolot to styropianowiec na nadajniku jest napis 27MHz a na kwarcu 27,145) więc na tych falach chyba nie pracuje. Jest jakiś inny sposób ustalenia zakresu pracy? (dorzucę fotki może wam coś powiedzą)

post-14409-0-41557500-1392556654_thumb.jpg

post-14409-0-28866100-1392556659_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz częstotliwość 27 Mhz i kanał 19. Na innej konfiguracji ci to nie ruszy. Na tym czymś nie dasz rady nic zbudować. możesz to wpakować z powrotem do "śmigłowca". Jak chcesz sie pobawić tanio w czołgi to poszukaj na allegro. jakąś płyte podwozia z podzespołami powinieneś znaleźć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze jeden odbiornik z nadajnikiem trochę old schoolowe ale "pilot" wygląda na profesjonalny, tylko wiekowy. Jutro pogrzebie bo nie wiem gdzie go schowałem, ale jak znajdę to wrzucę i powiecie czy się nada. Teoretycznie mógł bym kupić gotową płytę z resztą pewnie jak cały czołg jednak chciał bym wykonać go 100% sam no może 90%. Chciał bym połączyć w nim wiedzę techniczną jak i swego rodzaju hobby/ciekawostka jakim są modele RC. Czołg to nie będzie replika chociaż rozwiązaniami technicznym wzorować się będę na niemieckiej konstrukcji Leoparda 2A5. Po za tym posiadam parę silniczków połamanych modeli itd więc chciał bym jak najwięcej z nich wykorzystać. :) a odbiornik z modelu styropianowego by się nadał? (fotki na dole) jeszcze mam pytanie czy da się podpiąć silnik napędzający w miejsce gdzie w odbiorniku jest miejsce na serwomechanizm?

post-14409-0-47239300-1392568407_thumb.jpg

post-14409-0-12259300-1392568412_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To taki "samolocik" te dwa zdjęcia to tego samego, mogę podrzucić fotki, tylko sam stateczniki czy jak to się nazywa (to co odpowiada za skierowanie strumienia powietrza spod skrzydła i steruje kierunkiem lotu) odczepiło się i nie wiem na co to przymocować bo taśma się nie sprawdza. A co do regulatorów obrotów to i tak chcę zrobić dużą przekładnie tz szybki silnik z małej zębatki na dużą i z niej na koło napędowe. Dla uzyskania dużego momentu, jak dla mnie może mieć dwa zakresy prędkości wolny (teren) i trochę szybszy do jazdy po równej nawierzchni. Materiał na korpus i w ogóle wszystko to stal więc będzie ciężki. Co prawda nie będę robił go pod masę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może zapytam tak, co potrzebne jest do budowy takiego sterowania? Dwa silniczki (takie same aby miały ten lub bardzo zbliżony Vobr.max) odbiornik, akumulator, te regulatory ale to muszą być dwa czy jeden i czy trzeba je dołożyć czy odbiornik może mieć już wbudowany? i coś jeszcze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa regulatory, dwa zespoły napędowe, odbiornik. jakieś zasilanie, możesz zastosować po jednym na każdy regulator lub jeden na dwa regulatory.Odpowiednią przekładnie. Tutaj masz cały zespół napędowy na jeden silnik http://allegro.pl/przekladnia-czolgu-czolg-tiger-panzer-tamiya-i3961580579.html tańsze rozwiązanie bo tylko jeden regulator potrzebny i jakieś serwo standard, Tu na dwa silniki, troche drożej przez dodatkowy regulator http://allegro.pl/przekladnie-gearbox-metalowe-tiger-panzer-iii-1-16-i3980199910.html no i trochę kombinacji żeby to uruchomić (mikser v-tail?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, to widzę że to nie taka prosta sprawa z tym będzie. Myślałem że wystarczy zrobić przekładnie podłączyć do nich silnik z jakimś regulatorem aby był możliwy zakres ustawienia chociaż dwóch prędkości, odbiornik i zasilanie. A tu widzę że to taki całkiem spory układ będzie. A sprawdziło by się zakup takiej zabawki dla dzieci z napędem na gąsienice, wydłubać sterowanie, wsadzić przekładnie lub mocniejsze silniczki i tym jeździć? Takie zabawki są po 60zł a działają podobnie.

Bardziej stawiał bym na prostotę, myślałem aby sterowało się osobno każdą gąsienica tz prawa strona nadajnika/pilota to obsługa prawej strony napędu a lewa strona to lewa :) co prawda musiał bym troszkę zmienić konfiguracje pilota ale wieczorkiem podeśle co znalazłem w garażu odnośnie odbiornika i nadajnika bo coś tam powinienem mieć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można by coś z tego zrobić, sam kiedyś o tym myślałem ale doszedłem do wniosku że szkoda zachodu i zacząłem latać. Gdzieś na forum znajdziesz budowę czołgu od podstaw. Bardzo od podstaw...

Edit: tutaj http://pfmrc.eu/index.php?/topic/13929-czolg-poscigowy-10tp/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już zabieram się do lekturki oraz dziękuje za podesłanie :) a oto co znalazłem w garażu mam nadzieje że da się coś z tego zrobić. Prosił bym specjalistów o ocenę tegoż to zestawu, w tyle nadajnika/pilota jest taka skrzyneczka (po lewej stronie na zdjęciu) wyglądają jak komplet.

post-14409-0-83041200-1392655774_thumb.jpg

post-14409-0-19349800-1392655780_thumb.jpg

post-14409-0-03882500-1392655785_thumb.jpg

post-14409-0-06835600-1392655789_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

antena jest i to dość niezła okolo 1,5m ma :D serwa mam a kostka 4,5V to np skąd (mam akumulator 4,8V 350mAh nada się? w nadajniku jest taka listwa na 8 paluszków i ona wchodzi w wejście na baterie i z niej na 3 pinowe wejście. Mam jeszcze pytanie otóż w nadajniku jest takie okrągłe gniazdo, mam kabel do tego on wychodzi na 3 pinowe męskie tylko co z nim można zrobić? Może pokaże co posiadam :) będzie łatwiej. Mam sporo akumulatorów 7,2V więc fajnie jak by się przydały, znalazłem jeszcze taki "zestaw kabelków" z pokrętłem i one zmieniają obroty tz podłączyłem to pod zasilanie i do silniczka, silniczek kręcił się w prawo a po przekręceniu korbki w lewo.

post-14409-0-85817700-1392664429_thumb.jpg

post-14409-0-97161700-1392664433_thumb.jpg

post-14409-0-50433900-1392664438_thumb.jpg

post-14409-0-48799200-1392664442_thumb.jpg

post-14409-0-30785300-1392664446_thumb.jpg

post-14409-0-28411300-1392664450_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, akumulator 4,8V 350mAh powinien sie nadać choć długo to nie wystarczy. napakuj nadajnik paluszkami, podłącz serwa i zasilanie (4.8v) do odbiornika i sprawdź czy to hula. Te gniazdo w nadajniku to jest tzw. trener-uczeń. Starodawne te wtyczki przy serwach, pasuje to do odbiornika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko akumulator ma 2 kable a tu są potrzebne 3 do wtyczki której nie mam :( a serwa jak podłączyć? gdzie kolwiek? bo na odbiorniku jest ak. 1 2 3 4 przerwa 5 6 7 8. A to gniazdo trener uczeń to do czego on służy? Tak wtyczki pasują :) a w tym trener/uczeń to jedno gniazdo jest do pilota a drugie to 3 piny, takie samo jak w odbiorniku i przy serwach, to można jakoś łączyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gniazdo trener uczeń służy do połączenia nadajnika z drugim nadajnikiem w celu nauki a także mozesz przez to się podłączyć sie do komputera-symulatora. Znajdziesz o tym w sieci. Musisz dorobić jakieś piny do podłączenia aku pod dowolny kanał. Te numerowane wejścia to są kanały. Na pewno używasz pierwszych 4. Przy podłączeniu pakietu zachowaj polaryzacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok to już mniej więcej wiem. A mam jeszcze pytanko bo nigdzie nie mogę znaleść czegoś w stylu FAQ z pojęciami dla początkujących. Np czytając różne fora trafiłem na pojęcie "podpinasz cały zestaw pod odbiornik" ale cały zestaw to co dokładnie? ogólnie temat był o podłączeniu silniczków i tam jak je podpiąć że: do silników szczotkowych podpinamy regulator obrotów (do silników szczotkowych) najlepiej takie z BEC i je łączymy razem i do odbiornika. Już ogarnołem że do jakiego kanału podłącze zasilanie na takim działa odbiornik a gdzie podpinamy serwa silniki itd? albo jak silnik pracuje na 7,4V to taki akumulatorek 4,5V go nie udźwignie lub na chwilke to gdzie podpinamy to większe zasilanie? Wybaczcie za tak błache pytania ale próbuje to jakoś zrozumieć i się nauczyć sporo o tym czytałem i czytam ale musiał bym zacząć od podstaw, między innymi też dołączyłem do waszego grona. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwa wpinasz w kanały "funkcji" 1-4 (te na pewno używasz) silnik łączysz z regulatorem i regulator wpinasz w kanał gazu. Jeżeli łączysz napęd przez silnik elektryczny z regulatorem z becem to nie podpinasz dodatkowego zasilania do odbiornika bo bec w regulatorze zasila odbiornik. Aku wtedy łączysz z regulatorem. Co jak gdzie masz na kanale musisz sam sprawdzić podłączając chociaż 4 serwa i kostke 4.5v do odbiornika. Nie ma reguły jak to wygląda w nadajnikach. W Hitec Flashu miałem gaz na 3 kanale, wysokość na 1, a w JR Mx16 mam gaz na 1, a wysokość na 3 kanale. W obu nadajnikach mode2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok i teraz wszystko rozumiem :) dzięki za wyjaśnienie. A to jak mam dwa silniki i one będą odpowiadały za skręcanie i jazdę na wprost to gdzie takiego podpiąć? Wydaje mi się że tam gdzie napędowe tylko czy tam będą dwa odpowiedzialne za napęd? A do jazdy do tyłu tz aby zmienić obroty silnika potrzebne będzie dodatkowe urządzenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.