Skocz do zawartości

Budowa Robbe Arcus Talent


Rodi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam musiałem wyciąć dziurę w kadlubie by lepiej silnik ułożyć itp.przed oklejaniem można ją całkiem zamknąć lub zrobić wloty których nie ma:-(
Co powiecie na to?to tylko przymiarki nie patrzeć na sposób wykonania:-P:-P

post-14378-0-98332200-1392565031_thumb.jpg

post-14378-0-31991000-1392565131_thumb.jpg

A tak z kabina.

post-14378-0-75892700-1392565449_thumb.jpg

 

Czy może macie lepszy pomysł jak to zrobic?

A może w ten sposob?wszystko oczywiście próby.

 

post-14378-0-92121000-1392572865_thumb.jpg



Nikt nie chce sie wypowiedziec na temat wlotow szkoda.Zalaczam nowe fotki:P

 

post-14378-0-75944800-1393019425_thumb.jpg

post-14378-0-61170500-1393019497_thumb.jpg

post-14378-0-35314300-1393019552_thumb.jpg

post-14378-0-89381600-1393019604_thumb.jpg

post-14378-0-37974200-1393019689_thumb.jpg

post-14378-0-62660700-1392565475_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ masz kołpak typu "turbo" więc z samym chłodzeniem silnika nie będziesz miał problemów. Moim zdaniem te "skrzela" które zrobiłeś u góry są niepotrzebne a i nie najładniejsze. Zapominasz chyba, że budujesz model TERMICZNY :)a nie pylona do ścigania.

Napęd w modelu będziesz używał tylko przy starcie i do wyciągnięcia modelu na wysokość czyli jakieś 15-30 sekund. Potem będziesz latał już swobodnie. Przy kołpaku turbo silnik spokojnie się schłodzi do czasu następnego wyniesienia modelu. Elektronikę dobież z małym zapasem żeby regulator się nie grzał tylko był lekko ciepły. Moim zdaniem z chłodzeniem nie będziesz miał kompletnie żadnych problemów.

 

Tyle z teorią a teraz do praktyki.

To co teraz zrobiłeś (skrzela) jest brzydkie i trzeba to koniecznie poprawić. Po pierwsze jest strasznie nierówno chyba, że to tylko przymiarki i jeszcze nie wkleiłeś. Ja bym zatkał tą dziurę całkowicie i się nie stresował. Przez kołpak wejdzie wystarczająca ilość powietrza.

Ale jest inna poważniejsza sprawa. Piszesz, że musiałeś wyciąć dziurę żeby włożyć silnik. Jeśli tak to co zrobisz jak trzeba będzie wymienić silnik. :huh: Ponieważ jesteś jeszcze mało doświadczonym pilotem to taka potrzeba może się pojawić dość szybko ;)oby nie, ale jeśli złamie się ośka to co wówczas. Znów będziesz wycinał? Nie wiem jak montujesz silnik wewnątrz ale coś mi się tu nie podoba. Co z wręgą silnikową. Sam wklejałeś i jak ona jest zrobiona.

 

Wywal te skrzela zrób więcej fotek przez kadłub od strony kabinki oraz przez tą dziurę. Może wówczas coś wymyślimy jak rozwiązać problem z montowaniem silnika.

 

PS

Daj znać na PW jak wstawisz fotki bo na forum jestem dość rzadko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SIlnik wstawiam od tylu dziura byla zrobiona ze wzgledu na wyklon z ktorym tez niewiem jak ustawic(wiem podkladkami moge,chodzi jak swprawdzic czy dobrze ustawilem).Wloty wszystkie byly tylko na przymiarke.Nikt nie chce pomoc ,ale mam Pana:P.

foti zaraz zrobie i rzuce tu.

 

Wyposarzenie : http://pfmrc.eu/index.php?/topic/43309-robbe-arcus-talent-wyposazenie/page__fromsearch__1

 

Fotki.

post-14378-0-95627000-1393088361_thumb.jpg

post-14378-0-91384500-1393088383_thumb.jpg

post-14378-0-21307300-1393088407_thumb.jpg

post-14378-0-54035900-1393088430_thumb.jpg

post-14378-0-31676700-1393088489_thumb.jpg

post-14378-0-40046400-1393088509_thumb.jpg

post-14378-0-69784500-1393088534_thumb.jpg

post-14378-0-97602900-1393088554_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tą dziurę koniecznie zaklej i delikatnie zalaminuj tkaniną szklaną. Bardzo mocno osłabiłeś przód modelu. Przy twardszym lądowaniu kadłub w tym miejscu natychmiast się połamie. Wręgę wklej na "0" a skłon i wykłon zrobisz podkładkami. Tak jest praktyczniej, bo jak źle przez przypadek wkleisz to musisz rujnować cały przód. A jak takich przypadków będzie więcej to się można wkurzyć. Jak zrobisz drugi lub trzeci model to wówczas będziesz już miał doświadczenie i sobie od razu wkleisz ze skłonem i wykłonem.

Wręgi silnikowej nie wklejaj bardzo mocno. Wręga musi się trzymać ale powinna przy krecie bez problemu się wyłamać i wpaść do środka kadłuba. To jest taka strefa zgniotu jak w samochodach. Jak wkleisz wręgę tak na amen i jak będziesz miał kreta i wręga się nie wyłamie to się złamie kadłub. (oczywiście przy dużym krecie nic cię nie uratuje i kadłub i tak i tak się złamie :D).

Z wręgą jest tak że powinna mieć odrobinę większą średnicę od średnicy otworu w kadłubie. Chodzi o to żeby nie dało się włożyć wręgi silnikowej od przodu kadłuba tylko żeby trzeba było ją wkładać od strony kabinki.

A dlaczego? ano dla tego żeby nie trzeba było bardzo mocno przyklejać wręgi ponieważ większa średnica wręgi nie pozwoli silnikowi wyrwać jej przodem (co na zasadzie klina). Do środka zawsze da się ją (przez uderzenie) wepchnąć bo kadłub od wręgi w stronę stateczników się lekko rozszerza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest tartak wiec wrega jest ze sklejki przyklejona do skleiki wzmocnilem zwyklym wluknem szklanym + zywica.A do te wregi byly jezcze 2 pierscienie naklejone. Wiec teraz tylko ten wyklon ustawic ale jak sprawdzic czy dobrze.Z tego co wiem to bylo chyba 2 w dol i 2 w prawo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w szybowcu musi tak dokladnie byc? Bo silnik to w sumie do wywindowania jest.:P

A co Pan powena na wyposarzenie:P Troche mocne co.:P A kadlub juz sklejony dawno , to jedynie podkladki zostaly.Pewien Pan chcial mi pomoc na poczatku z kalubem(mowil jak kleic)wiec nie bylo czasu na pomyslenie jak to ma byc. A tez niebylo tak jak na planie montzu:/ Ale wiem ze nastepny model chce sam wyciac:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w szybowcu musi tak dokladnie byc? Bo silnik to w sumie do wywindowania jest. :P

Musi być zawsze dokładnie, bez względu na to czy to szybowiec czy inny model. Pomyśl chwilę to sobie sam odpowiesz.

Jak dasz silnik za mocno w dół to przy starcie wbijesz model w ziemię, Jak dasz skłon za bardzo w prawo to model zrobi cyrkla i po modelu. Musi być w miarę dokładnie. Ja w swoich szybowcach jak wręga była wklejona na zero to zawsze do pierwszego oblotu dawałem 2 podkładki na lewej śrubie i 2 podkładki na górnej.

Robiłem oblot i jak było potrzeba to dokładałem lub ujmowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znowu sie pospieszylem.1 mysl zawsze najlepsza (myslalem najpierw by dac 4 potem trzy a dalem prawie 2)SZkoda ze mam 2 dziury nie potrzebnie:(

Jak Pan radzi dac na zewnatrz jeden i blizej srodka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Budowa wstrzymana z powodu zamówionych hs-125mg które jeszcze nie dotarły a czekam już 2 miesiąc czas chyba zawitac do sklepu po wyjaśnienia. Dodatkowo praca i nadgodziny coraz mniej czasu a już wiosną. Moim EG miałem już 1 termike:-D:-D:-D:-D. Co powiecie Panowie na kolor czerwony przezroczysy na skrzydla? A kadłub biały z żebra np?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.