Dj. Opublikowano 17 Lutego 2008 Opublikowano 17 Lutego 2008 Witam, postanowiłem zbudowac coś polskiego, wybór padł na iskre. U Marka w sklepie kupiłem zestaw (taki jak opisuje Leda_g) ale postanowiłem go przerobic po swojemu - lubię jak kadłub jest pełny w przekroju. Dodałem miejscami EPP, skrzydło poszło 2cm w dół, a pod nim umiesciłem wloty powietrza do turbinki czeskiej(spadek po rozbitym modelu Mig 15 z alfamodel) W koscach tych wlotów (przy krawedzi spływu) są serwa (2szt) napędu lotek. Nie mogłem doczekać się sprawdzenia czy te moje wypociny poleca, nawet nie pomalowałem - tylko kabinka a w zasadzie coś co ją imituje jest w innym kolorze (położenie modelu w powietrzu). Co do danych to turbinke napedza chincka trójfaza inrunner 130 4250KV, serwa 3X, pakiet 3Lipo... Okazało sie ze "to" lata! Tu jest link do filmu: http://pl.youtube.com/watch?v=xEcrM2-9jMw Na ostatnim zdjęciu widać uszkodzony wlot przy lądowaniu (paskudne krzaki). Pozdrawiam.
cobra Opublikowano 17 Lutego 2008 Opublikowano 17 Lutego 2008 Super :!: Pokaż dokładniej model na zdjęciach. Jakiej średnicy jest turbinka, jaki pakiet i ile to wszystko waży? Jak zmontuje swoją turbinkę (łożyska w inrunnerze do wymiany) to zamierzam właśnie coż takiego zrobić.
Leda_g Opublikowano 17 Lutego 2008 Opublikowano 17 Lutego 2008 Rewelacja jak na deskowe EPP. Sam myślałem czy nie pogrubić kadłub. teraz jestem pewny, tylko że nie mam płyt EPP. Daj jakieś zdjęcia, te wloty to rewelacja.
Dj. Opublikowano 18 Lutego 2008 Autor Opublikowano 18 Lutego 2008 Model jest poprostu oklejoną kawałkami EPP wersją ze sklepu, turbinka jak wspominałem to spadek po mig-u 15 (http://www.alfamodel.cz/). Po oklejeniu całość została dosłownie "wystrugana" bardzo ostrym nożem do tapet, oraz częsciowo oszlifowana (częsciowo bo skrzydło nie) taka gąbką ścierną do płyt gipsowo-kartonowych (sprawdza się przy depronie, i przy EPP również). Pakiet to chińczyk 1300mAh 3LiPo. Silnik jest podobny do tego: http://www.airhobby.pl/product_info.php?cPath=26_28_29&products_id=42&language=en, ale obroty to ponad 4000KV., całosc waży 520g(do lotu). Co do wlotów to zostały wyciete nożem(ostrym!) z EPP i poprostu przyklejone do tego co powstało po uformowaniu (z kawałków EPP) wlotów. W zasadzie to model jest totalnym eksperymentem jeżeli chodzi o tzw. gładkośc wlotu i wylotu powietrza. Powiem,ze celowo nie dopracowywałem szczegółów oraz wewnętrznego laminarnego przepływu, chciałem sprawdzić na ile można nie przejmowac sie sprawnościa przepływu powietrza przez turbinę i jednoczesnie sprawic by model latał. Co więcej przez częsć tunelu przechodzą 3 prety weglowe od wzmocnien skrzydła... No nie wiem czy do końca pokazywac zdjecia szczegółów, boję sie "druzgocącej " opiniii ze strony Kolegów, niektórzy ( w zasadzie zdecydowana większośc) jest estetami modelarskimi do bólu! To dobrze!!! Model powinien miec wygląd i dobrze latac a nie byc jakims drapakiem jak moja Iskra, z odstającymi fragmentami i niedoszlifowanymi powierzchniami... Musze to jeszcze przetrawic. Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.