Jump to content

TS 11 Iskra z EPP model latajacy


Dj.

Recommended Posts

Witam, postanowiłem zbudowac coś polskiego, wybór padł na iskre. U Marka w sklepie kupiłem zestaw (taki jak opisuje Leda_g) ale postanowiłem go przerobic po swojemu - lubię jak kadłub jest pełny w przekroju. Dodałem miejscami EPP, skrzydło poszło 2cm w dół, a pod nim umiesciłem wloty powietrza do turbinki czeskiej(spadek po rozbitym modelu Mig 15 z alfamodel) W koscach tych wlotów (przy krawedzi spływu) są serwa (2szt) napędu lotek. Nie mogłem doczekać się sprawdzenia czy te moje wypociny poleca, nawet nie pomalowałem - tylko kabinka a w zasadzie coś co ją imituje jest w innym kolorze (położenie modelu w powietrzu). Co do danych to turbinke napedza chincka trójfaza inrunner 130 4250KV, serwa 3X, pakiet 3Lipo... Okazało sie ze "to" lata! Tu jest link do filmu:

 

http://pl.youtube.com/watch?v=xEcrM2-9jMw

 

Na ostatnim zdjęciu widać uszkodzony wlot przy lądowaniu (paskudne krzaki).

 

 

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Super :!: Pokaż dokładniej model na zdjęciach. Jakiej średnicy jest turbinka, jaki pakiet i ile to wszystko waży? Jak zmontuje swoją turbinkę (łożyska w inrunnerze do wymiany) to zamierzam właśnie coż takiego zrobić.

Link to comment
Share on other sites

Model jest poprostu oklejoną kawałkami EPP wersją ze sklepu, turbinka jak wspominałem to spadek po mig-u 15 (http://www.alfamodel.cz/). Po oklejeniu całość została dosłownie "wystrugana" bardzo ostrym nożem do tapet, oraz częsciowo oszlifowana (częsciowo bo skrzydło nie) taka gąbką ścierną do płyt gipsowo-kartonowych (sprawdza się przy depronie, i przy EPP również). Pakiet to chińczyk 1300mAh 3LiPo. Silnik jest podobny do tego:

http://www.airhobby.pl/product_info.php?cPath=26_28_29&products_id=42&language=en, ale obroty to ponad 4000KV., całosc waży 520g(do lotu). Co do wlotów to zostały wyciete nożem(ostrym!) z EPP i poprostu przyklejone do tego co powstało po uformowaniu (z kawałków EPP) wlotów. W zasadzie to model jest totalnym eksperymentem jeżeli chodzi o tzw. gładkośc wlotu i wylotu powietrza. Powiem,ze celowo nie dopracowywałem szczegółów oraz wewnętrznego laminarnego przepływu, chciałem sprawdzić na ile można nie przejmowac sie sprawnościa przepływu powietrza przez turbinę i jednoczesnie sprawic by model latał. Co więcej przez częsć tunelu przechodzą 3 prety weglowe od wzmocnien skrzydła... No nie wiem czy do końca pokazywac zdjecia szczegółów, boję sie "druzgocącej " opiniii ze strony Kolegów, niektórzy ( w zasadzie zdecydowana większośc) jest estetami modelarskimi do bólu! To dobrze!!! Model powinien miec wygląd i dobrze latac a nie byc jakims drapakiem jak moja Iskra, z odstającymi fragmentami i niedoszlifowanymi powierzchniami... Musze to jeszcze przetrawic.

 

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.