afish Opublikowano 18 Lutego 2008 Opublikowano 18 Lutego 2008 Witam Mam do was pytanie jak w temacie czyli czy warto kupic np silnik AXI 2820/12 za 240 zł ?? W czym on jest lepszy od np. e-max-a ( albo innych, podalem pierwsze co przyszlo na mysl) bo na pewno drozszy. Czy pobiera mniej pradu przy tych samych obciazeniach ? Prosze o odp i pozdrawiam
Rekrut:) Opublikowano 18 Lutego 2008 Opublikowano 18 Lutego 2008 zależy od jakiego modelu emaxa??lub innego?trzeba mieć porównanie...ale axi to jedne z lepszych producentów,silniki sa mocne i solidne,maja duże osiągi przy np małej wadze i sa niezawodne,maja mniejszy pobór prądu lepsze Kv...najlepiej podać z jakim chcesz go porównać.. pozdro
afish Opublikowano 18 Lutego 2008 Autor Opublikowano 18 Lutego 2008 hmmmm chcialbym go porównac z innym silnikiem o podobnym ciagu tyle ze tanszym i to sporo w niektórych przypadkach ...
Rekrut:) Opublikowano 18 Lutego 2008 Opublikowano 18 Lutego 2008 lepsze czyli np większe: kV – czyli kiloVolt – wielkość ta mówi ile obrotów silnik „wyciąga” z jednego wolta napięcia – np. kV = 5 000 oznacza pięć tysięcy obrotów z 1 wolta przyłożonego napięcia (7,2 x 5 000 = 36 000 obrotów na minutę), juz chyba wiadomo wszystko :wink: Ale głownie ten silnik jest taki drogi gdyż mimo dość niskiej wagi(kolo 150g chyba)potrafi zastąpić silnik spalinowy: 5,2ccm - 2u takt, 6,5ccm - 4ro takt i uciągnąć nawet koło 2,5kg szybola :wink: ale i tak pewnie da rady cięższego Najlepiej podaj silniki do których chcesz go porównać...będzie o wiele łatwiej
mammuth Opublikowano 18 Lutego 2008 Opublikowano 18 Lutego 2008 lepsze czyli np większe: No coz Rekrucie .... lepsze KV ..... Wiec KV zalezy od tego jak silnik jest zbudowany i wieksze KV nie znaczy lepsze ! 1KV to tysiac voltow "K" is the scientific notation for a constant with "v" standing for volts. W skrocie oznacza (rpm) - obroty na minute - ale widze, ze zasade rozumiesz Jesli juz lepsze to co najwyzej w znaczeniu - jak pisza, ze jest 1267 kv to mozesz byc pewien, ze tyle jest, a nie jak w chinczykach, gdzie jak pisza, ze jest 1000 to moze byc 870 albo i 1200.
Rekrut:) Opublikowano 18 Lutego 2008 Opublikowano 18 Lutego 2008 Ta definicje kv wziąłem z pewnej stronki modelarskiej...chciałem sie wybronić bo mnie zaskoczyłeś 8)
fredzio Opublikowano 18 Lutego 2008 Opublikowano 18 Lutego 2008 Jako posiadacz silników axi i "chinoli" mogę powiedzieć, że axi są jakościowo lepiej wykonane. Mają większą sprawność, mniejszą masę i lepsze łożyska niż chińskie odpowiedniki. W chinolach często po chwili chodzenia łożyska się gotują, a w axi są ledwo letnie(przynajmniej w moich). Niestety na 3 kupine axi jeden trafił mi się bubel - krzywa ośka. Reklamacja polegała na naprawie - wymienili ośkę i krzywo zamontowali rotor, w efekcie silnik bił jak diabli. Kolejna reklamacja nie usunęła usterki i dałem za wygraną. Teraz mam jedno axi trzęsące modelem jak spalina .
afish Opublikowano 19 Lutego 2008 Autor Opublikowano 19 Lutego 2008 a jak by np porównac silniki AXI i DUALSKI?? Pytanie moje zadalem dlatego, poniewaz moi znajomi maja podzielone zdania co do kupowania "chinszczyzny". JEdni twierdza ze warto kupic cos drozszego a inni ze takie silniki tez daja rade ;/
Ładziak Opublikowano 19 Lutego 2008 Opublikowano 19 Lutego 2008 Zerkam na cenę silników np. Turnigy serii TR 35-42 (odpowiedniki AXI 2820) za 25$ sztuka + 10$ koszt przesyłki z hobbycity.com. Nawet po zapłaceniu cła, vatu i innych atrakcji wychodzi grubo ponad 2x taniej... Nie wiem, jak z trwałością tych napędów, ale mimo wszystko nie widzę uzasadnienia do aż takiego przepłacania - no chyba, że latasz zawodniczo i zbawi cię te kilka gramów mniej i trochę więcej mocy... Do tej pory latałem na AXI. Kupowałem je dawno temu za ciężkie pieniądze kosztem masy wyrzeczeń - ale wtedy nie było rozsądnej chińskiej alternatywy. Teraz z premedytacją kupiłem "chińczyki" - mam nadzieję, że się nie rozczaruję
afish Opublikowano 19 Lutego 2008 Autor Opublikowano 19 Lutego 2008 nie latam zawodniczo..... Chyba utwierdze sie w przekonaniu ze do zwyklego latania nie warto przeplacac za firme A tak przy okazji (moze głupie pytanie ale nie wiem) Jakiej produkcji sa silniki DUALSKI ??
Killerus Opublikowano 19 Lutego 2008 Opublikowano 19 Lutego 2008 Dualsky, bodajże Chiny, firma siedzibe ma Shanghai'u, ale najlepiej pytac w www.nastik.pl, oni sprowadzają te silniki
Rekrut:) Opublikowano 19 Lutego 2008 Opublikowano 19 Lutego 2008 Kup sobie tego chiniola jakiegoś :wink: ja też takie kupuje czasem gdyz nie widze wiekszej róznico...no może w tym ze jest o pare gram lekszy,ale poza tym nic wiecej i działają bardzo dobrze... "więc skoro nie widać różnicy-to po co przepłacać?? " pozdrawiam Szymon
afish Opublikowano 19 Lutego 2008 Autor Opublikowano 19 Lutego 2008 tak sie zaczynam zastanawiam nad silnikami dualsky.... Wydaje mi sie ze relacja cena jakosc jest dosc dobra ...
skidan Opublikowano 20 Lutego 2008 Opublikowano 20 Lutego 2008 Witam Przez ostatnie pół roku zachwalałem bardzo silniki TowerPro ponieważ są bardzo tanie, a przy tym mają dobre osiągi. Ale.... mają bardzo poważną wadę. Ciągle upalają się w nich przewody. ja miałem już 2 takie przypadki (ostatnio 2 tygodnie temu) i jest na pewno wiele osób, które to potwierdzą. Od 2 tygodni testujemy z kolegami z modelarni 4 szt. silników RAY CD2830/9 nastik lub modele.sklep robimy własme walki aircombat. Powiem jedno: REWELACJA :!: :!: :!: Koledzy mają pakiety 2S i samolot idzie pionowo do góry, ja mam 3S i muszę latać na pół gazu. polecam.
afish Opublikowano 20 Lutego 2008 Autor Opublikowano 20 Lutego 2008 tez sie zastanawiam nad tymi silnikami ...... jak je testujecie mozesz podac jaki ciag uzyskujesz na danym silniku i przy jakim smigle i zasilaniu
robraf Opublikowano 20 Lutego 2008 Opublikowano 20 Lutego 2008 skidan, potwierdzam to z tymi przowodami np wczoraj sobie znowu musialem lutować też zamieżam kupić sobie tego raya mam pakiet 1300mah arcs 18c 11,1v i model na tym tower pro idzie pionowo w góre tylko te druty:P od czego to moze być p.s. w czwartek kolejny kombat kolo 16:00
skidan Opublikowano 20 Lutego 2008 Opublikowano 20 Lutego 2008 jak je testujecie mozesz podac jaki ciag uzyskujesz na danym silniku i przy jakim smigle i zasilaniu miałem na mysli racej testowanie w samolotach: żywotność, odporność na krety, itp. ale ok. jak chcesz to zmirze dzisiaj prądy, obroty i wage samolotu a propo kretów to ostatnio koledze Bartkowi rozwaliłem samolot na 2 części i po upadku z ok 20m po silniku ani śladu zadrapań, itp. jedynie śmigło ucierpiało. :devil: :devil: u mnie tylko dziura w skrzydle :rotfl: :devil: P.S. Robert. Wyzwanie przyjęte oby tylko pogoda dopisała
Mars_2000 Opublikowano 20 Lutego 2008 Opublikowano 20 Lutego 2008 Podejrzewam, że te RAY'e to również chińszczyzna tylko sprzedawana przez Czechów. Tak czy inaczej warto będzie wiedzieć, czy są faktycznie tak samo dobre jak np. Dualskie. A jako że są trochę tańsze, to myślę że perspektywa możliwości dokonania wyboru między równorzędnymi silnikami i zaoszczędzenia chociażby parunastu złociszy ucieszy chyba każdego modelarza.
Gość slawekmod Opublikowano 20 Lutego 2008 Opublikowano 20 Lutego 2008 Mam Ray 3530-14 do szybowca.Nieźle wykonany.Oś ma 4mm średnicy.Wraz z silnikiem dostałem drugą ośkę.Zobaczymy jak będzie ciągnął.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.