Radek Oleksy Opublikowano 22 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2008 poprawia to skuteczność sterów, stosuje się to przy modelach F3A Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chiboogi Opublikowano 22 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2008 witam Radek ale ja jakos tego nie widze.... nie spotkalem sie jeszcze zeby ktos na lotnisku tak mial ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radek Oleksy Opublikowano 22 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2008 Miałem to zrobione w "Rubinie" F3A , Krzychu też ma to w Ultku, ale jest to ogólnie słabo widoczne, bo z reguły zrobione jest z przezroczystej taśmy . Po prostu powietrze nie przelatuje szparą a idzie w "całości" na ster. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olson Opublikowano 22 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2008 Jest to po prostu zabieg który likwiduje opór szczelinowy. Zjawisko to wynika z zawirowań powstałych na skrzydle z powodu istniejących szczelin, przez które może dodatkowo następować wyrównanie ciśnień a co za tym idzie spadek siły nośnej. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radek Oleksy Opublikowano 22 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2008 Rany julek ale definicja , ale... trafna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boogie Opublikowano 22 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2008 A glowna zaleta jest redukcja szansy zaistnienia flatteru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radek Oleksy Opublikowano 23 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2008 Hmmm ciekawy wniosek - poparty doświadczeniem ? Zamykanie szczeliny nie ma nic wspólnego z flaterem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 23 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2008 Ja stosuje sylikon sanitarny rozprowadzając strzykawka bardzoo mocno trzyma i faktycznie zapobiega flatterowi miałem ten problem w fun flaju przy ostrym dodaniu gazu. Zamkniecie szczelin pomogło i troche zwiekszyło skutecznosc sterów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boogie Opublikowano 23 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2008 Hmmm ciekawy wniosek - poparty doświadczeniem ? Zamykanie szczeliny nie ma nic wspólnego z flaterem. Tak pomoglo to w malym modelu fun flya. Poza tym cytujac instrukcje modelu: "Failure to do so may cause control surface flutter, resulting in a crash." Widze, ze ostatnio jestes ciety na moje wypowiedzi, lecz moge Cie zapewnic Radku, ze nie wypowiadam sie, gdy nie jestem pewny czegos. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radek Oleksy Opublikowano 23 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2008 Ciety ??- nie nie Po prostu wymuszam na ludziach konkretniejsze wypowiedzi - a akurat Tobie zdarza się napisać na jakiś temat , a dopiero jak się na Ciebie wsiądzie to dopowiadasz resztę - zamiast napisać wszystko od razu . Bardzo spokojnie podchodzę do całego uczestnictwa w forum - więc nie ma nic "osobistego" w tych cięciach . Pisz , pisz i jeszcze raz pisz- tylko od razu rozwiń trochę sprawę - to mniej doświadczonym kolegom pozwoli od razu zrozumieć problem i na pewno wtedy wypowiedzi będą bardziej wiarygodne. A teraz już do tematu ! Przy Funach faktycznie może to pomóc- płaskie stery o dużej powierzchni tylko sie proszą o flater. Przy takim akrobacie flater wystąpi tylko raz i taśma go nie powstrzyma. Konstrukcja już na wstępie musi takie zjawisko eliminować - nie uwzględniając taśmy zamykającej szczelinę !!! Musi wystarczyć odpowiednie wklejenie zawisów i brak luzu na dźwigniach . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kostek Opublikowano 23 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2008 W dużych samolotach się też zakrywa , ale tylko lotkę. . Myślę że ma to sens w szybowcach , przy dużych prędkościach i małych wychyleniach lotek. Przy mniejszych prędkościach i dużych wychyleniach trzeba raczej zaburzyć opływ skrzydła.Wtedy lotki będą skuteczniejsze , a obrót szybszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarekJ Opublikowano 23 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2008 A glowna zaleta jest redukcja szansy zaistnienia flatteru.I o to przede wszystkim chodzi. Sprawdzone przez wielu w dużych modelach. Zresztą, instrukcja do tego modelu chyba również o tym wspomina dając powyższą argumentację. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
choina Opublikowano 7 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2008 I jak, modele oblatane? Może jakieś opinie, spostrzeżenia. Jestem zainteresowany tym modelem i każda informacja jest na wagę złota. Tomek ,Olson wsadziliście do tej extry w końcu te benzynowe 50ki czy może coś innego? Słyszłem opinie, że 50ka to za dużo jak na ten model. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.