Skocz do zawartości

Extra 260 27% Scale HANGAR 9


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 52
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Miałem to zrobione w "Rubinie" F3A , Krzychu też ma to w Ultku, ale jest to ogólnie słabo widoczne, bo z reguły zrobione jest z przezroczystej taśmy :). Po prostu powietrze nie przelatuje szparą a idzie w "całości" na ster.

Opublikowano

Jest to po prostu zabieg który likwiduje opór szczelinowy. Zjawisko to wynika z zawirowań powstałych na skrzydle z powodu istniejących szczelin, przez które może dodatkowo następować wyrównanie ciśnień a co za tym idzie spadek siły nośnej.

 

:)

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Ja stosuje sylikon sanitarny rozprowadzając strzykawka bardzoo mocno trzyma i faktycznie zapobiega flatterowi miałem ten problem w fun flaju przy ostrym dodaniu gazu. Zamkniecie szczelin pomogło i troche zwiekszyło skutecznosc sterów.

Opublikowano
Hmmm ciekawy wniosek - poparty doświadczeniem ?

Zamykanie szczeliny nie ma nic wspólnego z flaterem.

 

Tak pomoglo to w malym modelu fun flya.

Poza tym cytujac instrukcje modelu:

 

"Failure to do so may cause control surface flutter, resulting in a crash."

 

Widze, ze ostatnio jestes ciety na moje wypowiedzi, lecz moge Cie zapewnic Radku, ze nie wypowiadam sie, gdy nie jestem pewny czegos.

Opublikowano

Ciety ??- nie nie :)

Po prostu wymuszam na ludziach konkretniejsze wypowiedzi - a akurat Tobie zdarza się napisać na jakiś temat , a dopiero jak się na Ciebie wsiądzie to dopowiadasz resztę - zamiast napisać wszystko od razu .

 

Bardzo spokojnie podchodzę do całego uczestnictwa w forum - więc nie ma nic "osobistego" w tych cięciach :D.

Pisz , pisz i jeszcze raz pisz- tylko od razu rozwiń trochę sprawę - to mniej doświadczonym kolegom pozwoli od razu zrozumieć problem i na pewno wtedy wypowiedzi będą bardziej wiarygodne.

 

A teraz już do tematu !

Przy Funach faktycznie może to pomóc- płaskie stery o dużej powierzchni tylko sie proszą o flater.

Przy takim akrobacie flater wystąpi tylko raz i taśma go nie powstrzyma. Konstrukcja już na wstępie musi takie zjawisko eliminować - nie uwzględniając taśmy zamykającej szczelinę !!! Musi wystarczyć odpowiednie wklejenie zawisów i brak luzu na dźwigniach .

Opublikowano

W dużych samolotach się też zakrywa , ale tylko lotkę.

 

.zakrlotki.jpg

 

Myślę że ma to sens w szybowcach , przy dużych prędkościach i małych wychyleniach lotek.

Przy mniejszych prędkościach i dużych wychyleniach trzeba raczej zaburzyć opływ skrzydła.Wtedy lotki będą skuteczniejsze , a obrót szybszy.

Opublikowano
A glowna zaleta jest redukcja szansy zaistnienia flatteru.
I o to przede wszystkim chodzi. Sprawdzone przez wielu w dużych modelach. Zresztą, instrukcja do tego modelu chyba również o tym wspomina dając powyższą argumentację.
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

I jak, modele oblatane? Może jakieś opinie, spostrzeżenia. Jestem zainteresowany tym modelem i każda informacja jest na wagę złota.

Tomek ,Olson wsadziliście do tej extry w końcu te benzynowe 50ki czy może coś innego? Słyszłem opinie, że 50ka to za dużo jak na ten model.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.