Skocz do zawartości

Extra 260 27% Scale HANGAR 9


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 52
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Jest to po prostu zabieg który likwiduje opór szczelinowy. Zjawisko to wynika z zawirowań powstałych na skrzydle z powodu istniejących szczelin, przez które może dodatkowo następować wyrównanie ciśnień a co za tym idzie spadek siły nośnej.

 

:)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm ciekawy wniosek - poparty doświadczeniem ?

Zamykanie szczeliny nie ma nic wspólnego z flaterem.

 

Tak pomoglo to w malym modelu fun flya.

Poza tym cytujac instrukcje modelu:

 

"Failure to do so may cause control surface flutter, resulting in a crash."

 

Widze, ze ostatnio jestes ciety na moje wypowiedzi, lecz moge Cie zapewnic Radku, ze nie wypowiadam sie, gdy nie jestem pewny czegos.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciety ??- nie nie :)

Po prostu wymuszam na ludziach konkretniejsze wypowiedzi - a akurat Tobie zdarza się napisać na jakiś temat , a dopiero jak się na Ciebie wsiądzie to dopowiadasz resztę - zamiast napisać wszystko od razu .

 

Bardzo spokojnie podchodzę do całego uczestnictwa w forum - więc nie ma nic "osobistego" w tych cięciach :D.

Pisz , pisz i jeszcze raz pisz- tylko od razu rozwiń trochę sprawę - to mniej doświadczonym kolegom pozwoli od razu zrozumieć problem i na pewno wtedy wypowiedzi będą bardziej wiarygodne.

 

A teraz już do tematu !

Przy Funach faktycznie może to pomóc- płaskie stery o dużej powierzchni tylko sie proszą o flater.

Przy takim akrobacie flater wystąpi tylko raz i taśma go nie powstrzyma. Konstrukcja już na wstępie musi takie zjawisko eliminować - nie uwzględniając taśmy zamykającej szczelinę !!! Musi wystarczyć odpowiednie wklejenie zawisów i brak luzu na dźwigniach .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dużych samolotach się też zakrywa , ale tylko lotkę.

 

.zakrlotki.jpg

 

Myślę że ma to sens w szybowcach , przy dużych prędkościach i małych wychyleniach lotek.

Przy mniejszych prędkościach i dużych wychyleniach trzeba raczej zaburzyć opływ skrzydła.Wtedy lotki będą skuteczniejsze , a obrót szybszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A glowna zaleta jest redukcja szansy zaistnienia flatteru.
I o to przede wszystkim chodzi. Sprawdzone przez wielu w dużych modelach. Zresztą, instrukcja do tego modelu chyba również o tym wspomina dając powyższą argumentację.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

I jak, modele oblatane? Może jakieś opinie, spostrzeżenia. Jestem zainteresowany tym modelem i każda informacja jest na wagę złota.

Tomek ,Olson wsadziliście do tej extry w końcu te benzynowe 50ki czy może coś innego? Słyszłem opinie, że 50ka to za dużo jak na ten model.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.