PiciaPL Opublikowano 23 Lutego 2008 Opublikowano 23 Lutego 2008 witam wszystkich mam taka spraw, bo naczytalem sie sporo odnosnie docierania roznych silniczkow i mozna powiedziec ze przydala sie lektura . Mam jednak pytanie poniewaz wypalilem juz litr paliwa i wydaje mi sie ze silnik sie nadal grzeje. Czy jest jakis wyznacznik jaka powinna byc temperatura podczas docierania i jakiej nie wolno przekroczyc ? z gory wielkie dzieki z pomoc
eze Opublikowano 23 Lutego 2008 Opublikowano 23 Lutego 2008 temperatura podczas pracy silnika powinna wynosci ok 120 C.Mniej nie zejdziesz gdyz nastepuje zaplon mieszanki.Najwazniejsze jest dobre chlodzenie silnika.Odpowiednie odkrecenie iglicy.Jezeli dasz za malo to silnik ulegnie zatarciu.Trzeba obserwowac wydobywający sie dym z tłumika.Podczas lotu smużka dymu powinna byc widoczna za samolotem.
PiciaPL Opublikowano 24 Lutego 2008 Autor Opublikowano 24 Lutego 2008 ok ale jak go docieralem w pierwszym etapie to z tlumika wydobywala sie biala maz (na wykreconej iglicy). Teraz zaczelem go troche potkrecac i wkrecilem iglice co spowodowalo ze wszedl na obroty ale z tlumika zaczel wydobywac sie taki czarny osad w polaczeniu z niewielka iloscia olejo. Czy to normalne? Dlatego pytalem sie o temperature gdyz przy wkreconej iglicy zacznie mocniej sie grzeje silniczek a niechailbym go zatrzec.
japim Opublikowano 24 Lutego 2008 Opublikowano 24 Lutego 2008 Silnik MVVS to silnik ABC. Nie można go docierać w zbyt niskiej temperaturze - bo właśnie wtedy go zatrzesz... Po litrze przepalonego paliwa spokojnie możesz już pakować silnik do modelu. Co prawda zakończone jest dopiero wstępne docieranie i resztę możesz zrobić już w powietrzu. Od tej pory silnik będzie charakteryzował się coraz lepszymi osiągami. Do lotu wyreguluj silnik tak, aby od gwizdu odkręcić igłę o 2-3 kliknięcia (czyli nie 100% wyżyłowany). Teraz spokojnie już można latać.
eze Opublikowano 24 Lutego 2008 Opublikowano 24 Lutego 2008 Jak najbardziej normalne juz mowie dlaczego.Na poczatku odkreciles iglice tak aby dostawalo sie duzo paliwa do silnika i bardzo dobrze on ma w tym paliwie na 1 odpaleniu plywac trzeba go troche przelac zeby wszystko sie dotarlo.Powinen tak przechodzic ze 2 zbiorniki paliwa .Nastepnie iglice trzeba stopniowo dokrecac i przepalac następne baniaki az zacznie chodzic miarowo na rownych obrotach tzn slychac ze smiglo obraca sie caly czas na tych samych obrotach.Przy przykreceniu iglicy mniej paliwa dostaje sie na tlok przez co silnik jest w stanie przepalac mieszanke stad czarny osad.Pmietaj o tym aby zbytnio na poczatek nieprzesadzic z tym przykrecaniem iglicy bo szkoda katowac silnik na początkowych odpaleniach.Jak silnik bedzie pracowal miarowo i nie bedzie gasl to silnik wkrecasz do samolotu i w gore
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.