Skocz do zawartości

Lotnisko Bydgoszcz Fordon


kaszalu

Rekomendowane odpowiedzi

Elapor i jemu podobne tworzywa dobrze wytrzymują kontakt z paliwem ( również ze sporym dodatkiem nitrometanu, zawartością rycyny i olejów syntetycznych) - przetrenowałem to na czterech modelach z napędem spalinowym -  dwóch modelach całkowicie elaporowych i dwóch z elementami depronowymi pokrytymi na zakładkę taśmą samoprzylepną  !  :)

Właściwie jak wyciera się kadłub z grubsza zaraz po locie i dokładnie na koniec latania to praktycznie nie ma śladów reakcji chemicznej i w jego strukturze 

nic albo prawie nic się nie zmienia. Wszystkie modele żyją i latają do dzisiaj (pierwszy taki transformers powstał w 2014 roku) , chociaż liczyłem się z możliwością uszkodzenia struktury i "sflaczenia"  :P  materiału .

Było to wkalkulowane w ryzyko eksperymentu ( bo lubię poeksperymentować) - W elaporze jest sporo polietylenu i polipropylenu który ze swojej natury jest odporny na wiele czynników chemicznych . Oczywiście z uwagi na specyfikę napędu kadłub wymaga odpowiedniego wzmocnienia - widać to na fotkach w relacji z modyfikacji przedstawionej powyżej !

Ja bym na Twoim miejscu też zaryzykował - frajda z eksperymentu gwarantowana  !! B)

Modele były malowane różnymi farbami - Terry z silnikiem COXa (pierwsze zdjęcie, pierwotnie elektryczny elaporowiec Graupnera ) podkładem jasnym szarym i nawierzchniowymi akrylami samochodowymi MOTIP ; "Cub transformers" przód kadłuba wodorozcieńczalną farbą akrylową "COLOURS" za 12 zyli z Castoramy która została po malowaniu łodzi parowej i taboretów a komora silnika brązowym Humbrolem ( jest odporny na paliwo żarowe !) część powierzchni wcale nie była malowana co widać np. na skrzydłach i kadłubie Cuba powyżej ( wydech silnika skierowany w dół, mała możliwość istotnego zanieczyszczenia powierzchni modelu paliwem lub olejem przepracowanym).

Elementy depronowe w uwięziówce  i Rogallo były pokryte taśmą samoprzylepną i miejscami podmalowane gęstym, wodorozcieńczalnym akrylem do drewna i metalu Duluxa

( tam gdzie nie można było ułożyć taśmy samoprzylepnej) - technologie do wyboru, do koloru !!  :D

Zachęcam do eksperymentu i życzę  powodzenia  - daj znać jak wyszło ! !

post-3419-0-97682000-1521328851_thumb.jpg

post-3419-0-59589000-1521328922_thumb.jpg

post-3419-0-97213500-1521329092_thumb.jpg

post-3419-0-68000200-1521329449.jpg

post-3419-0-74483500-1521330301_thumb.jpg

post-3419-0-64431100-1521330528_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie Kolego - zlot odbędzie się też w czerwcu !!!  Można prosić coś bliższego w tym temacie ... , znalazłem Naszych WSPANIAŁYCH z zeszłego roku :

 

X Ogólnopolski Zlot Gigantów 2017 Lotnisko Kąkolewo

 

Ciekawe, ile kretów zaliczyłbym gdybym spróbował nabyć choć 50% umiejętności w akrobatkach - ba krety jak krety - ile modeli straconych????

Temat na przemyślenie ......  :o  :rolleyes:  :o  :wub:  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I symulatorek Waldek najpierw dla przypomnienia reakcji , SYMULATOREK !!!!  :D  :D  :D 

A ze zmiotką żartowałem - nie będzie tak źle - pomożemy !!

 

Ps.

mały odkurzacz zawsze ze sobą wożę na loty .... 

 

Czasami niestety się przydaje, jak tu..... ( 1.36 min filmu - pęka linka naciągu płata .. :o )

Piękny model był .... :(

 

 

Tu - na odtrutkę - bardziej szczęśliwe lądowania pięknymi "patyczakami" z I wojny !!!  :D

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma być tłok.

A: "jak przyjedzie kilka spalin, to będzie nawet dużo tłoków" (że tak pozwolę sobie zacytować).

Godzina? Chyba normalnie, skoro świt tzn. od 10.00

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widać to po szerokim uśmiechu Extry !!  :D  :D

Tylko zmiana czasu trochę "namieszała" ... :rolleyes:

Zbieram klamoty !

 

16.00

No i polatane - wprawdzie "na drugiej zmianie" po głównym rzucie lotnego towarzystwa ale zawsze - przynajmniej na niebie tłoku nie było !! 

Trzy długie loty na pełnych zbiornikach  Cubem odbyte, silnik podocierany na ziemi i w powietrzu  !

Drobne regulacje silnika w trakcie ! Dzisiaj po wypaleniu szóstego  zbiornika ( dwa na ziemi i cztery w locie na dość  wolnych obrotach 0k. 5600 - 5800 min-1) moja "trzydziestka " bez problemu wykręciła na śmigle APC 10x5  nominalne 10600 0br/min i po zjechaniu o 300 w dół ( jak każe instrukcja) wypaliła pół zbiornika. Jeszcze cztery tanki i powinien być dotarty zgodnie z instrukcją !  B)

Wszystkie poprawki w konstrukcji po oblocie sprawdziły się, "transfuś" chodzi za ręką i przestał wyczyniać brewerie w powietrzu - jestem zadowolony !!!  :D  :D  :D

Damian też pozamiatał niebo EXTRĄ , wywijając akrobacje wokół mojego "emeryckiego langsam, langsam" :lol:  Cuba.

Na początku drobne kłopoty z silnikiem, ale tak to jest jak się japońskich krzaczków nie zna i instrukcji nie przeczytało....  :rolleyes:

Saito pisze w instrukcji  , że silnik należy gasić na pełnych obrotach poprzez zakręcenie głównego zaworu iglicowego i wypalenie CAŁEGO paliwa z silnika i przewodów instalacji - w innym przypadku może się przy następnym odpalaniu "przytkać" i zanim nowe paliwo rozpuści stare złogi w rozpylaczu to trochę trwa . Teraz już wiem i zastosowałem się do instrukcji ! Dżwięk silniczka jak dla mnie rewelacja - muzyka dla lotniczego ucha !! :wub:

Cubik aż z radości pętelkę machnął ( innych akrobacji na razie nie próbowałem ..) !

 

Odwiedził nas też Kross z młodymi adeptami wiedzy lotniczej - KADRY ROSNĄ I NIECH TAK BĘDZIE !! :)

Kilka fotek poniżej, Jurek kręcił film - powiedział że wstawi !!

Pozdrowienia dla Wszystkich !

post-3419-0-02695900-1521990389_thumb.jpg

post-3419-0-15565200-1521990402_thumb.jpg

post-3419-0-58938700-1521990414_thumb.jpg

post-3419-0-34495000-1521990433_thumb.jpg

post-3419-0-70179200-1521990447_thumb.jpg

post-3419-0-00389500-1521990465_thumb.jpg

post-3419-0-25169400-1521990486_thumb.jpg

post-3419-0-47403100-1521990500_thumb.jpg

post-3419-0-44479800-1521990510_thumb.jpg

post-3419-0-05438300-1521990525_thumb.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.