Skocz do zawartości

Mam problem


GregorianR

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich jestem nowym furomowiczem i początkującym modelarzem. Skleiłem pierwszy model i jest nim Zefir. Umieściłem w kadłubie elektrykę i mam taki problem: mam silnik 280 speed race 6v i regulator J.J 020A i sęk w tym że jak dam gaz do końca to mi wyłącza się silnik. Silnik mam podłączony pod baterie odbiornika i są to 4 paluszki AAA 1,5V. Na początku miałem regulator 006 i myślałem że jest za słaby zamówiłem drugi 020 i to samo.

 

Model wygląda tak:

66c91682fc1694c0med.jpg

e565c387b7da5f28med.jpg

  • Odpowiedzi 41
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Piekny model! Robiłeś zefirka z planów pana Piotra Piotrowskiego ze strony alexrc?

 

Nawet jak nie to powiedz skąd bo własnie ten model chce budować w ferie :)

Tylko na silniku speed 400 6V! :D

 

Pozdrawiam! :wink:

Opublikowano

Pakiet akumulatorków to bateria :D A popularnie nazywane ogniwa galwaniczne bateriami to tak samo jak nazywanie motocykla motorem a jak wszyscy wiemy słowo motor to synonim słowa silnik :D

 

Tylko że Artur napisał 7 sztuk baterii i tu uwaga instruktora jest na miejscu bo 7 sztuk akumulatorków które tworzą razem pakiet, baterie :)

Opublikowano
Piekny model! Robiłeś zefirka z planów pana Piotra Piotrowskiego ze strony alexrc?

 

Nawet jak nie to powiedz skąd bo własnie ten model chce budować w ferie :)

Tylko na silniku speed 400 6V! :D

 

Pozdrawiam! :wink:

 

Tak ten model zrobiłem z planów Piotra

Opublikowano

Bateria ,baterią tu kolega chyba nie ma zielonego pojęcia co ,jak,ile i czego można podłączyć.

Może więcej danych jak to podłączyłeś i dlaczego .

Opublikowano
Bateria ,baterią tu kolega chyba nie ma zielonego pojęcia co ,jak,ile i czego można podłączyć.

Może więcej danych jak to podłączyłeś i dlaczego .

 

własnie o to chodzi ze nie mam pojecia, był tam koszyk na 4 aku odbiornika i odchodzil od tego przewod on/ of z jeszcze jednym wejsciem i do tego podlączylem regulator aku+ i aku-! jutro wstawie fotki jak to podlaczylem!

Opublikowano

W skrócie podłączasz tak:

 

Akumulatory, zlutowane w pakiet tak jak mówią koledzy 6-7 szt (lepiej 7), podpinasz pod wejścia aku plus i aku minus w regulatorze. Końcówkę do odbiornika wpinasz w odbiornik, w kanał który steruje gazem. Regulator ma system BEC, czyli będzie zasilał odbiornik i jednocześnie silnik z jednego pakietu. Koszyczek możesz od razu wyrzucić, bo to najczęstsza przyczyna awarii zasilania w modelach.

 

Silnik uruchomiony na pełne obroty się wyłącza, bo regulator odczytuje napięcie pakietu zasilajacego, i uznaje że jest on rozładowany (bo masz tylko 4 akumulatorki, powinieneś mieć 6-7 i jest za niskie napięcie), dlatego wyłącza silnik - pakiet musi zasilać jeszcze odbiornik i serwa (wspomniany system BEC) bo bez radia nie wylądujesz. Regulator wyłącza silnik żeby była rezerwa zasilania dla radia.

 

Swoją drogą... wybacz Kolego, no offence, ale z czymś takim to jeszcze się nie spotkałem... to są podstawy latania z napędem elektrycznym!...

Opublikowano

Swoją drogą... wybacz Kolego, no offence, ale z czymś takim to jeszcze się nie spotkałem... to są podstawy latania z napędem elektrycznym!...

 

Od czegoś trzeba zacząć! Wiem że to są podstawy ale chyba ty też nie odrazu wszystko wiedziałeś! Dlatego się zarejestrowałem na tym forum żeby się czegoś dowiedzieć! A tak jak pisałeś mam podłączone tylko że ja miałem 4 aku a nie 7. Dzieki jutro sprawdze co z tego wyjdzie

Opublikowano

W tym wypadku nowemu koledze przyznam racje.

Po to jest to forum aby pytac i aby powiekszac brac modelarska jak to juz jednen z kolegow powiedzial.

Dlatego uwazam ze nieskrepowane pytania, nawet o te podstawowe rzeczy nie powinny nikogo zniechecac i nie powinny byc pietnowane przez bardziej doswiadczonych modelarzy. Jesli nie chce nam sie odpowiadac na pytania odsylajmy kolegow do poradnikow czy innych for ale mysle ze nie o to w tym wszystkim chodzi.

 

Ja sam nie mam zielonego pojecia o elektronice, we wszystkim jakospomaga mi Bartek i zyje i mam sie dobrze...

Opublikowano

Generalnie - nie mam nic przeciwko pytaniom, ale zawsze chciałbym żeby ktoś, kto chce dowiedzieć się czegoś nowego próbował dojść do tego sam, a nie pytał od razu licząc na rozwiązanie zadania. Jeśli ktoś mnie o coś zapyta - odpowiem, bo wiem i pomogę. Mam nadzieję ze rozumiecie o co mi chodzi ;) Nie idźmy na łatwiznę, trochę wkładu własnego!

 

A co do mojej nauki - kiedy zaczynałem latać elektrykami, szczytem jeśli chodzi o aku były Sanyo NiCD AA 600mAh, o regulatorach nie słyszał nikt, były zdalnie sterowane wyłączniki... i nie było wtedy forów, bo internet mieli tylko wybrani i to przez modem. Rozwiązań szukało się w książkach Schiera lub katalogach niemieckich firm. Dla ścisłości - to było jakieś 12-13 lat temu...

 

Ale nieważne, nie ma co tego tematu ciągnąć, jak pisałem - wiem i pomogę. Na 100% chodzi tu o liczbę akumulatorków. Do silników szczotkowych generalnie stosuję (jak chyba większość modelarzy) zasadę: zawsze 1 aku więcej niż pisze na silniku. Jeśli złożysz pakiet z 6 ogniw (7,4V) spokojnie wszystko zadziała. Jeśli chcesz mieć zapas ciągu, złóż pakiet z 7 ogniw (8,4V), ale licz się z szybszym zużyciem silnika.

Opublikowano

A czy taki pakiet jak bym zlutowal z aku 750mAH 1.2Vx7 czy byłby ok? to są aku NiMH! a jaką ladowarke do takiego pakietu kupic? i ile ona moze kosztowac? Sory ze zameczam was takimi pytaniami ale ja nie mam zielonego pojecia! z gory dzieki

Opublikowano
a ile ta celka jest w stanie prądu oddac ??

 

aż glupio pisac ale nie mam pojecia! :oops: a gdzie albo jak to moge sprawdzic? chyba bylo trzeba zostac przy rybkach :D

 

W dobrych sklepach opisują albo max proąd albo Rw ogniwa :) im mniejsze Rw tym większe prśdy oddaje :)

 

Zapoddaj linka do tych celek

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.