GregorianR Opublikowano 27 Grudnia 2006 Opublikowano 27 Grudnia 2006 Witam wszystkich jestem nowym furomowiczem i początkującym modelarzem. Skleiłem pierwszy model i jest nim Zefir. Umieściłem w kadłubie elektrykę i mam taki problem: mam silnik 280 speed race 6v i regulator J.J 020A i sęk w tym że jak dam gaz do końca to mi wyłącza się silnik. Silnik mam podłączony pod baterie odbiornika i są to 4 paluszki AAA 1,5V. Na początku miałem regulator 006 i myślałem że jest za słaby zamówiłem drugi 020 i to samo. Model wygląda tak:
Artur z kołobrzegu Opublikowano 27 Grudnia 2006 Opublikowano 27 Grudnia 2006 bo ten silnik potrzebuje 7cell czyli 7 sztuk bateri wtedy napewno będzie działal spróbuj
Maybach Opublikowano 27 Grudnia 2006 Opublikowano 27 Grudnia 2006 Piekny model! Robiłeś zefirka z planów pana Piotra Piotrowskiego ze strony alexrc? Nawet jak nie to powiedz skąd bo własnie ten model chce budować w ferie Tylko na silniku speed 400 6V! Pozdrawiam! :wink:
motyl Opublikowano 27 Grudnia 2006 Opublikowano 27 Grudnia 2006 Nie BATERIE -akumlatory !!!!!!! Szczepan mam niestety złe wieści twoja uwaga niestety nie na miejscu, to jest Bateria
qba Opublikowano 27 Grudnia 2006 Opublikowano 27 Grudnia 2006 Pakiet akumulatorków to bateria A popularnie nazywane ogniwa galwaniczne bateriami to tak samo jak nazywanie motocykla motorem a jak wszyscy wiemy słowo motor to synonim słowa silnik Tylko że Artur napisał 7 sztuk baterii i tu uwaga instruktora jest na miejscu bo 7 sztuk akumulatorków które tworzą razem pakiet, baterie
GregorianR Opublikowano 27 Grudnia 2006 Autor Opublikowano 27 Grudnia 2006 Piekny model! Robiłeś zefirka z planów pana Piotra Piotrowskiego ze strony alexrc? Nawet jak nie to powiedz skąd bo własnie ten model chce budować w ferie Tylko na silniku speed 400 6V! Pozdrawiam! :wink: Tak ten model zrobiłem z planów Piotra
olo Opublikowano 27 Grudnia 2006 Opublikowano 27 Grudnia 2006 Bateria ,baterią tu kolega chyba nie ma zielonego pojęcia co ,jak,ile i czego można podłączyć. Może więcej danych jak to podłączyłeś i dlaczego .
GregorianR Opublikowano 27 Grudnia 2006 Autor Opublikowano 27 Grudnia 2006 bo ten silnik potrzebuje 7cell czyli 7 sztuk bateri wtedy napewno będzie działal spróbuj Tylko jak to podłączyć bo mam koszyczek na 4 aku
qba Opublikowano 27 Grudnia 2006 Opublikowano 27 Grudnia 2006 lutownica w dłon koszyczki są dobre w pilotach od telewizora
GregorianR Opublikowano 27 Grudnia 2006 Autor Opublikowano 27 Grudnia 2006 Bateria ,baterią tu kolega chyba nie ma zielonego pojęcia co ,jak,ile i czego można podłączyć.Może więcej danych jak to podłączyłeś i dlaczego . własnie o to chodzi ze nie mam pojecia, był tam koszyk na 4 aku odbiornika i odchodzil od tego przewod on/ of z jeszcze jednym wejsciem i do tego podlączylem regulator aku+ i aku-! jutro wstawie fotki jak to podlaczylem!
Pawel_W Opublikowano 27 Grudnia 2006 Opublikowano 27 Grudnia 2006 W skrócie podłączasz tak: Akumulatory, zlutowane w pakiet tak jak mówią koledzy 6-7 szt (lepiej 7), podpinasz pod wejścia aku plus i aku minus w regulatorze. Końcówkę do odbiornika wpinasz w odbiornik, w kanał który steruje gazem. Regulator ma system BEC, czyli będzie zasilał odbiornik i jednocześnie silnik z jednego pakietu. Koszyczek możesz od razu wyrzucić, bo to najczęstsza przyczyna awarii zasilania w modelach. Silnik uruchomiony na pełne obroty się wyłącza, bo regulator odczytuje napięcie pakietu zasilajacego, i uznaje że jest on rozładowany (bo masz tylko 4 akumulatorki, powinieneś mieć 6-7 i jest za niskie napięcie), dlatego wyłącza silnik - pakiet musi zasilać jeszcze odbiornik i serwa (wspomniany system BEC) bo bez radia nie wylądujesz. Regulator wyłącza silnik żeby była rezerwa zasilania dla radia. Swoją drogą... wybacz Kolego, no offence, ale z czymś takim to jeszcze się nie spotkałem... to są podstawy latania z napędem elektrycznym!...
GregorianR Opublikowano 27 Grudnia 2006 Autor Opublikowano 27 Grudnia 2006 Swoją drogą... wybacz Kolego, no offence, ale z czymś takim to jeszcze się nie spotkałem... to są podstawy latania z napędem elektrycznym!... Od czegoś trzeba zacząć! Wiem że to są podstawy ale chyba ty też nie odrazu wszystko wiedziałeś! Dlatego się zarejestrowałem na tym forum żeby się czegoś dowiedzieć! A tak jak pisałeś mam podłączone tylko że ja miałem 4 aku a nie 7. Dzieki jutro sprawdze co z tego wyjdzie
alchemique Opublikowano 27 Grudnia 2006 Opublikowano 27 Grudnia 2006 W tym wypadku nowemu koledze przyznam racje. Po to jest to forum aby pytac i aby powiekszac brac modelarska jak to juz jednen z kolegow powiedzial. Dlatego uwazam ze nieskrepowane pytania, nawet o te podstawowe rzeczy nie powinny nikogo zniechecac i nie powinny byc pietnowane przez bardziej doswiadczonych modelarzy. Jesli nie chce nam sie odpowiadac na pytania odsylajmy kolegow do poradnikow czy innych for ale mysle ze nie o to w tym wszystkim chodzi. Ja sam nie mam zielonego pojecia o elektronice, we wszystkim jakospomaga mi Bartek i zyje i mam sie dobrze...
Pawel_W Opublikowano 27 Grudnia 2006 Opublikowano 27 Grudnia 2006 Generalnie - nie mam nic przeciwko pytaniom, ale zawsze chciałbym żeby ktoś, kto chce dowiedzieć się czegoś nowego próbował dojść do tego sam, a nie pytał od razu licząc na rozwiązanie zadania. Jeśli ktoś mnie o coś zapyta - odpowiem, bo wiem i pomogę. Mam nadzieję ze rozumiecie o co mi chodzi Nie idźmy na łatwiznę, trochę wkładu własnego! A co do mojej nauki - kiedy zaczynałem latać elektrykami, szczytem jeśli chodzi o aku były Sanyo NiCD AA 600mAh, o regulatorach nie słyszał nikt, były zdalnie sterowane wyłączniki... i nie było wtedy forów, bo internet mieli tylko wybrani i to przez modem. Rozwiązań szukało się w książkach Schiera lub katalogach niemieckich firm. Dla ścisłości - to było jakieś 12-13 lat temu... Ale nieważne, nie ma co tego tematu ciągnąć, jak pisałem - wiem i pomogę. Na 100% chodzi tu o liczbę akumulatorków. Do silników szczotkowych generalnie stosuję (jak chyba większość modelarzy) zasadę: zawsze 1 aku więcej niż pisze na silniku. Jeśli złożysz pakiet z 6 ogniw (7,4V) spokojnie wszystko zadziała. Jeśli chcesz mieć zapas ciągu, złóż pakiet z 7 ogniw (8,4V), ale licz się z szybszym zużyciem silnika.
GregorianR Opublikowano 29 Grudnia 2006 Autor Opublikowano 29 Grudnia 2006 A czy taki pakiet jak bym zlutowal z aku 750mAH 1.2Vx7 czy byłby ok? to są aku NiMH! a jaką ladowarke do takiego pakietu kupic? i ile ona moze kosztowac? Sory ze zameczam was takimi pytaniami ale ja nie mam zielonego pojecia! z gory dzieki
motyl Opublikowano 29 Grudnia 2006 Opublikowano 29 Grudnia 2006 a ile ta celka jest w stanie prądu oddac ??
GregorianR Opublikowano 29 Grudnia 2006 Autor Opublikowano 29 Grudnia 2006 a ile ta celka jest w stanie prądu oddac ?? aż glupio pisac ale nie mam pojecia! :oops: a gdzie albo jak to moge sprawdzic? chyba bylo trzeba zostac przy rybkach
alchemique Opublikowano 29 Grudnia 2006 Opublikowano 29 Grudnia 2006 chyba bylo trzeba zostac przy rybkach
motyl Opublikowano 29 Grudnia 2006 Opublikowano 29 Grudnia 2006 a ile ta celka jest w stanie prądu oddac ?? aż glupio pisac ale nie mam pojecia! :oops: a gdzie albo jak to moge sprawdzic? chyba bylo trzeba zostac przy rybkach W dobrych sklepach opisują albo max proąd albo Rw ogniwa im mniejsze Rw tym większe prśdy oddaje Zapoddaj linka do tych celek
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.