adrian1515 Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Zamieszczam filmik na nim wszystko widać.. : Po prostu powkładałem kabelki zbindowałem i nie działa, to bindowałem jeszcze parę razy myślałem, że coś to da - nic nie dawało. To w odbiorniku każdy kabelek przekręciłem o 180 stopni myśląc, że coś to da, ale gdy tak zrobiłem to w ogóle nic nie działało to wracałem do stanu poprzedniego - lotki, ster wysokości, ster kierunku ładnie działają (tylko lotki działają na odwrót no ale to starczy mi tylko na pilocie przesunąć przycisk [myślałem, że obrócenie kabelka od lotek o 180 stopni da mi en sam efekt co przesuniecie przeciska na pilocie, ale wtedy kompletnie nic nie działało]) dobrze ale ja nie o tym ja o gazie.... Gdy wszystko mam normalnie włączone to wszystko git się odpala (lotki działają) tylko nie gaz i coś piszczy..., ale gdy na pilocie przesunę przycisk (THR) i dźwignie podniosę do góry to wszystko działa co mogłem popsuć? czy może moja elektronika jest popsuta? nie wiem, a jutro chciałem polatać no nic najwyraźniej nie polatam... a to wszystko miało być takie proste... : ( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
noker Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2014 rewers w dół, wajha w górę, podłączyć zasilanie, jak odpipka melodię, wajha w dół. wyłączyć włąćzyć będzie OK rewersami nie baw się na włączonym odbiorniku, bo ci paluchy poobcina! PS i jeszcze jedno, nie widzę dokłądnie, ale trymer na ZERO (środek) 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adrian1515 Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2014 PS i jeszcze jedno, nie widzę dokłądnie, ale trymer na ZERO (środek) trymer czyli? już testuje zaraz dam odpowiedź Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
noker Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2014 trymer czyli? już testuje zaraz dam odpowiedź ... czyli zajrzyj do instrukcji nadajnika. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adrian1515 Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2014 ... czyli zajrzyj do instrukcji nadajnika. dobra już wiem sorryy ; p ale myślę, że trymer nie ma wpływu na to (chyba ;p) to ma wpływ tylko na lot nie? EFEKTY są takie: wielkie dzięki nie wiedziałem, że mam tak robić... i pomyśleć, że z 30 razy wyciągałem te kabelki i wsadzałem bo myślałem, że coś nie łączy i z 12 razy bindowałem i pourywałem nawet te numerki(przez to, że tyle razy to wyciągałem/wsadzałem) 1. a i lotki działają mi odwrotnie czy jeżeli w odbiorniku przekręcę kabelki o 180 stopni to będzie działać? czy tylko zadziała to przez rewersy(te przyciski na pilocie)? 2. wszystkie kabelki do odbiornika mam powpinane w ta sama stronę jak wszystkie obróciłem w druga o 180 stopni i chciałem zbindować to nie działało możecie powiedzieć czemu? nawet lampka się nie paliła rewersami nie baw się na włączonym odbiorniku, bo ci paluchy poobcina! jakim cudem może mi to paluchy poobcinać?, że co?, że przełączając rewers gazu - śmigło szybko wystartuje i może się urwać czy jak? bo innego zagrożenia nie potrafię sobie wyobrazić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
noker Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2014 na odbiorniku powinieneś mieć gdzieś opisane ułożenie pinów, jest ich 3; piny zewnętrze to - oraz S (sygnał), środkowy to + dlaczego + w środku? ano właśnie dlatego, żeby tacy jak ty, nieświadomi modelarze nie spalili odbiornika przez odwrotne podłaczenie, + sawsze będzie na środku. wszystkie kabelki od serw w taki sam sposób, w tych kabelkach zazwyczaj brązowy albo czarny to minus. Jak lotki działają odwrotnie, to włąśnie przełączasz rewers na odpowiednim kanale. do czego są trymery i po co je używać? zanim pouustawiacz stery w modelu, ustaw wszystkie trymery na ZERO, potem włącz radio, podaj zasilanie na model, niech serwa ustawią się w swoje położenie zerowe, powyłączaj wszystko, i teraz mechanicznie ustaw wwszystkie płaszczyzny sterowe w położeniu bliskim zero, czyli krawędzie spływu lotni mają się zrównac z częścią skrzydła bez niej mechanicznie to znaczy? to znaczy porozkręcaj popychacze np przy orczyku serwa, ustaw ster mniej-więcej jak powinien być i dokręć popychacz do do orczyka. to jest trymowanie wstępne, na ziemi przed lotem. trymowanie dokłądne wykonasz albo ktoś za ciebie wykona w pierwszym loci modelu. najlepiej jakby ktoś ten pierwszy lot za ciebie zrobił, wytrymował model, dał ci posterować na większej wysokości, żebyś się oswoił ze sterowaniem, musisz wyczuć zasadę jaki roch drążka w radiu przekłąda się na zachowanie modelu. Jeśli pierszy lot sam wykonasz, zapewne będzie to 3 do 7 sekund i krecik PS. nie wymądrzam się, sam tak zaczynałęm, no bez krecika, ale pomagali koledzy, za co im szczerze dziękuję. Wesołęgo jajka 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adrian1515 Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2014 okey rozumiem czyli obracanie kabelków o 180 stopni nic nie daje, tak?, ale skoro nic nie daje to wiadomo pozostają rewersy, ale skoro obrót o 180 stopni nic nie robi to czemu ja jak obróciłem kabelki o 180 stopni to już nie działały, nawet lampka się nie paliła? bo chyba po obrocie tez powinny działać nie? (nie wiem czy rozumiecie mnie o co pytam, ale mam nadzieje, że tak ; d) Wesołęgo jajka na wzajem i oczywiście mokrego śmigusa dyngusa : D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luko Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2014 1. a i lotki działają mi odwrotnie czy jeżeli w odbiorniku przekręcę kabelki o 180 stopni to będzie działać? czy tylko zadziała to przez rewersy(te przyciski na pilocie)? jakim cudem może mi to paluchy poobcinać?, że co?, że przełączając rewers gazu - śmigło szybko wystartuje i może się urwać czy jak? bo innego zagrożenia nie potrafię sobie wyobrazić 1. Normalnie padłem pod stół ze śmiechu A na dalszą część odpowiem, jak Ci się uda to uruchomić, puść silnik ze śmigłem na pełen gwizdek i podziwiaj co takie małe śmigiełko potrafi zrobić z palcami. Zasada jest taka, dźwignia gazu na dole, silnik ma stać w miejscu i ani drgnąć, względy bezpieczeństwa. Trymer gazu zawsze w środkowym położeniu, zaprogramuj w regulatorze zakres ruchu drążka i już nic z tym nie majstruj. okey rozumiem czyli obracanie kabelków o 180 stopni nic nie daje, tak?, ale skoro nic nie daje to wiadomo pozostają rewersy, ale skoro obrót o 180 stopni nic nie robi to czemu ja jak obróciłem kabelki o 180 stopni to już nie działały, nawet lampka się nie paliła? bo chyba po obrocie tez powinny działać nie? (nie wiem czy rozumiecie mnie o co pytam, ale mam nadzieje, że tak ; d) Bo jeden kabelek jest sygnałowy a dwa pozostałe zasilanie i masa, no i sorry ale tego nie przeskoczysz. Buty zakładasz na lewą stronę? albo lewy na prawą nogę itd? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
noker Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2014 ale skoro obrót o 180 stopni nic nie robi to czemu ja jak obróciłem kabelki o 180 stopni to już nie działały, nawet lampka się nie paliła? bo chyba po obrocie tez powinny działać nie? (nie wiem czy rozumiecie mnie o co pytam, ale mam nadzieje, że tak ; d) na wzajem i oczywiście mokrego śmigusa dyngusa : D Nie może po obrocie działać, bo wtedy kabelek który 'niesie sygnał' trafia na masę (-) w odbiorniku masz: - + S o o o i tak musisz podłaczyć wtyczkę od swerwa. bo jak podłączysz na odwrót to połączysz masę z sygnałem i nic nie zadziała 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Mógłbyś kontynuować swoje pytania w jednym wątku zamiast zakładac do każdego pytania osobny watek. Cały czas się tyczą Twojego pierwszego modelu i była by wtedy spójna całość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adrian1515 Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2014 dobra wszystko już rozumiem ; ) po prostu myślałem, że jak przekręcę te kabelki to bieguny się zamienią np. plus(+) z minusem(-) i wtedy lotki już będą działać dobrze, ale tu takim sposobem widzę, że nie działa ;p dzięki za pomoc, jedyny problem jaki mam z elektroniką to taki, że serwo które pcha lotkę od steru wysokości to tak jakby pod sam koniec(sunięcia drążka od steru wysokości do dołu na przykład) nie daje rady go przesuwać(chyba) i ciągle burczy, bo inne serwa po prostu wykonują przesunięcie i milczą, potem jak puszczam drążek to wiadomo odskakują, a tu mi po prostu burczy, no nic ; / Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luko Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Bo jest za słabe, przewężenia które stanowią zawias stawiają duży opór, serwo nie może ustalić odpowiedniej pozycji, a że jest analogowe to przy małej różnicy pomiędzy wychyleniem zadanym a rzeczywistym serwo nie ma odpowiedniego momentu by pokonać opór zawiasu, albo po prostu jest to związane z luzem serwa. Trzeba albo mocniejsze serwo, albo przesunąć się o oczko bliżej osi obrotu, albo kupić serwo cyfrowe. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi