Jump to content

Loty na symulatorze a w realu


Krzycho

Recommended Posts

Witam to mój pierwszy post nazywam się Krzysiek

Dziś dotarł do mnie symulator AeroFly Prodelux więc podłączyłem swoją MX12 i polatałem sobie samolotami a jest ich kilka np.Extra 330, Zlin,YAK,i jakiś depron i mam takie pytanie

Zastanawiam się nad kupnem samolotu sterowanego i czy sterowanie na symku a w realu jest takie samo bo jakieś to proste mi się wydaje

Link to comment
Share on other sites

W realu jest trochę trudniej. Dla lepszego przygotowania się do prawdziwego lotu włącz sobie w symulatorze trochę wiatru i turbulencji. Najważniejsze, żebyś nauczył się lądować bardzo gładko i bez podchodzenia "schodkami" czyli całe podejście musi być na jednakowej prędkości i jednakowym ustawieniu modelu względem ziemi. Poza tym, jeśli nie masz problemów z kontrolowaniem lotu, czyli lecisz tam gdzie Ty chcesz a nie tam gdzie model chce, to możesz śmiało próbować na żywo.

Link to comment
Share on other sites

a jeszcze powiedzieli byście mi czy to jest dobrze ustawione radio?Bo samolot szybko reaguje na ruch drążkado steru do przodu

 

switch sel;

D/R individ

GEAR inhibit

FLAP left sw

 

Wing Type;

Flaperon -off

-elewator-off

v-tail- off

 

Model type; Airplane

Modulation-PPM

Mode2

Thro normal

 

Trainer;

Normal

 

Aile pos 0

EXP lin

D/R 100%

 

Elev pos0

EXP lin

D/R 100%

 

Rudd pos0

EXP lin

D/R 100%

 

Travel Adj;

Thro H-150% L-150%

Aile L-100% R-100%

Elev D-100% U-100%

Rudd L-100% R-100%

Gear +100%

--100%

Flap U-100% D-100%

 

(Ele> F MX) off

E-DN 0%

E-up 0%

SW Right FWD

 

(Ail> rud MIX)

off

val 0%

sw aile D/R

 

Thro cut

--104

 

Flap system;

Flap 0%

Elev 0

 

MX1 > THR > THR

off

offset 0

0% 0%

sw right fwd

 

 

MX2 > THR > THR

off

offset 0

0% 0%

sw right fwd

 

 

MX3 > THR > THR

off

offset 0

0% 0%

sw right fwd

 

 

MX4 > THR > THR

off

offset 0

0% 0%

sw right fwd

Link to comment
Share on other sites

exp w aile elev i rudd

Mozesz dac nawet do 50% - wtedy sterowanie bedzie sie odbywac bardziej wykladniczo - mniejszy ruch steru w poczatkowych fazach ruchu drazka.

Jak bys niewiedzial to aile-lotki, elev-ster wysokosci, rudd-ster kierunku.

Tak samo do normalnych lotow mozna dawac expo aby ograniczyc reakcje modelu na zbyt silne ruchy drazkow.

 

[edit] gdzie dokladnie w mazowieckim mieszkasz?? jak gdzies blisko mozna sie ustawic i polatac jka bedziesz mial fruu :D

Link to comment
Share on other sites

W realu jest trochę trudniej.

Powiem inaczej, w Realu lata się bardzo trudno, sam kiedyś próbowałem, ale jak im przy lądowaniu modelem pozwalałem wszystkie dżemy i majonezy z półek, to mnie zaraz ochrona wywaliła i na tym się skończyło. W Tesco natomiast powstawiali stoiska z promocjami i nie ma gdzie lądować. Pozostałem przy symulatorze i czekam na otwarcie Biedronki. :) :) :)

 

Różnica między lataniem na symulatorze a lataniem realnym to mniej więcej tak jak różnica pomiędzy fotelem a fotelem elektrycznym - ADRENALINA.

 

Sorry za OT, ale tak jakoś mnie naszło.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Więc polatałem dziś na symulatorze ale samolot zachowywał się dziwnie otóż po delikatnym ruszeniu drążka w dół lotki szybko idą wgórę a gdy drążek biorę do góry stopniowo to lotki idą razem z drążkiem czzyli powoli

Co to może być?

Link to comment
Share on other sites

Hej,

pisałeś, że symulator do Ciebie przyszedł - chyba nie chcesz powiedzieć, że go kupiłeś?

 

Na symulatorze nauczysz się bardzo podstawowych odruchów, itd., ale jak zaczniesz latać prawdziwym modelem to zobaczysz że jest inaczej (wcześniej Koledzy to pisali :) ). Na moje, starczy Ci FMS, sterowanie na klawiaturze jako-tako ustawiasz klawisze jak drążki i sobie latasz. Najwyżej wiatr też ustawiasz.

Później z prostym modelem idziesz latać w miarę bezwietrzną pogodę i to "wszystko" :) . Nie ma tu filozofii, kiedyś nie było zresztą symulatorów...

Link to comment
Share on other sites

Ustaw sobie gee bee sprobuj 10 razy wystartowac i wylądowac .Nastepnie ustaw sobie jakisz szybki samolocik np balerinke przyspiesz gre do 120 % .I znowu 10 razy startujesz i lądujesz .Jezeli ani razu nierozbiles modelu .To kupujesz trenera i i dziesz polatac w realu na w miare bezwietrznej pogodzie.Napewno bedziesz dobrze przygotwany do pierwszych lotów.

 

Sprawa prosta niema co polemizowac.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.