maciejqm2 Opublikowano 8 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2014 Witam, Od pewnego czasu latam sobie elektrykiem dwu-silnikowym o napędzie turbinowym F-14 ze Starmax’a, oto jego parametry: Długość 1086mm Rozpiętość skrzydeł 1100mm Waga 2300g z baterią Silniki 2 x 2430 outer runner brushless Kontroler ESC 45A ESC 5A UBEC Bateria standardowa 3200mAh, 11.1V 20C Li-Po Jak na samolot „odrzutowy” lata całkiem sensownie, ale mi to nie wystarczało i postanowiłem sobie go trochę podrasować (zależało mi na wygenerowaniu większej mocy układu napędowego) wymieniając baterię na 14.8V 4S1P 35C 4200 mAh, wirniki turbinowe EDF 70mm z 5 na 10 łopatkowe o dużo większym skoku. Samolot brzmi o wiele fajniej, ale specjalnego przyrostu mocy nie widzę. Chętnie wymieniłbym jeszcze silniki, ale czy jest sens dalszej kombinacji, dla kolejnego spadku wydajności baterii.. Panowie, co o tym sądzicie? Pozdrawiam Ps.Poniżej link do moich obecnych turbinek turbinek: http://radio-modele.pl/dps-series-70mm-edf-10-blade-replacement-impeller,459,14988.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KuTeR Opublikowano 9 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2014 Hej. Możesz podesłac zdjecie mechanizmu skladania skrzydeł? Ok juz ogladam ten model i widze mechanizm. Możesz mi powiedziec jakie jest pole wlotu w najmniejszym punkcie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paulusr Opublikowano 9 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2014 Zawsze jest sens dalszej kombinacji... Najlepszą znaną mi kombinacją dla dwusilnikowca 70 mm jest Mini Fan + 2W20 - 700W i 1.3kG. Można założyć tez wielołopatowy wirnik EVO gdzie w zależności od jakosci baterii mamy od 800 do 1000 W (przy 4s) Zapomnieć należy o "pojeniu" 2 edf-ów tej mocy z 1 baterii ~4000mAh -. Rzadko które cele tej wielkosci dadzą 100 i więcej A bez klękania poniżej 3.4-3.5V. Lepszym rozwiązaniem są 2 x np. twarde 3000mAh. Tak hula z EVO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciejqm2 Opublikowano 11 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2014 Hej. Możesz podesłac zdjecie mechanizmu skladania skrzydeł? Ok juz ogladam ten model i widze mechanizm. Możesz mi powiedziec jakie jest pole wlotu w najmniejszym punkcie? Sorry za tak późną odpowiedź, ale nie miałem długo dostępu do modelu.. Zmierzyłem io pole wlotu w najmniejszym punkcie wynosi 70x60mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KuTeR Opublikowano 11 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2014 7x6..... Z takim zawiasem? Mogę Cię prosić o zdjęcie wlotu tak że może uda Ci się uchwycić całość kanału Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciejqm2 Opublikowano 11 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2014 Zawsze jest sens dalszej kombinacji... Najlepszą znaną mi kombinacją dla dwusilnikowca 70 mm jest Mini Fan + 2W20 - 700W i 1.3kG. Można założyć tez wielołopatowy wirnik EVO gdzie w zależności od jakosci baterii mamy od 800 do 1000 W (przy 4s) Zapomnieć należy o "pojeniu" 2 edf-ów tej mocy z 1 baterii ~4000mAh -. Rzadko które cele tej wielkosci dadzą 100 i więcej A bez klękania poniżej 3.4-3.5V. Lepszym rozwiązaniem są 2 x np. twarde 3000mAh. Tak hula z EVO Fajny silniczek, ale zaraz z mojego 4minutowego lotu zejdę na 2min. Zależało by mi na mocy, a przy okazji na wydłużeniu pracy baterii.. Ps. Co masz na myśli mówiąc o ''pojeniu''? Podsyłam Wam zdjęcia moich turbinek, może faktycznie dałem za mocne 7x6..... Z takim zawiasem? Mogę Cię prosić o zdjęcie wlotu tak że może uda Ci się uchwycić całość kanału Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka Myślę, że coś tam zobaczysz.. ;d Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KuTeR Opublikowano 11 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2014 jak Cie moge prosic to jeszcze chcuiałbym zobacyzc zdjecie podwozia z boku na tle calego modelu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciejqm2 Opublikowano 13 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2014 jak Cie moge prosic to jeszcze chcuiałbym zobacyzc zdjecie podwozia z boku na tle calego modelu Prosz.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KuTeR Opublikowano 2 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2014 Hej. Sluchaj z czego jest wykonany zawias laczacy skrzydła. To jest jakiś lamit czy jakieś duraluminium. Jaka jest grubość i czy mozesz cyknać ze dwa zdjęcia tego tam zebym widział całość, musze u siebie jakies modernizacje wprowadzic chyba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blako2682 Opublikowano 2 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2014 Z tego co wiem to przy 10ciu łopatach powinieneś mieć troszkę mniejsze kv na przykład 2800kv i mocy 700-800W. Bardzo istotną sprawą jest średnica tunelu wylotowego na końcu dla turbiny 70mm powinno to być między 56-57mm.Uzyskasz wtedy efekt dyszy wylotowej będzie mniejszy ciąg ale wzrośnie znacznie prędkość.Poczytaj temat Tunelow(TWISTER) wraz z kolegą troszkę pomajstrowaliśmy z turbinkami i wylotem i efekty są takie że model jak osiągał 150km/h tak teraz robi 226km/h. Ja w swoim wsadziłem 12łopt i silnik 2600kv ,po zamontowaniu do modelu mam pobór 58A i cą 1100g lecz nie miałem jeszcze okazji go oblatać.A kolega paulusr posiada super Dysze do turbinek które naprawdę poprawiają osiągi gorąco polecam ja i kolego zamontowaliśmy takie dysze w naszych modelach . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi