PITREK Opublikowano 1 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2008 Co to jest przekładnia i do czego służy?? Czy muszę montować przekładnie do RWD5 z silnikiem szczotkowy 400!!!???Proszę o pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fredzio Opublikowano 1 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2008 Przekładnia to urządzenie mechaniczne złożone z zębatek mające na celu zmniejszenie obrotów silnika przekazywanych na śmigło oraz zwiększenie momentu obrotowego. Dzięki temu możesz zakręcić większym śmigłem, ale wolniej. RWD5 by skazoo powinno spokojnie polatać bez przekładni na 400. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam P. Opublikowano 1 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2008 Przekładnia - mechanizm lub układ maszyn służący do przeniesienia ruchu z elementu czynnego (napędowego) na bierny (napędzany) z jednoczesną zmianą parametrów ruchu, czyli prędkości i siły lub momentu siły. Przekładnia może zmieniać: * ruch obrotowy na ruch obrotowy - najczęstszy przypadek * ruch obrotowy na liniowy lub odwrotnie * ruch liniowy na ruch liniowy Ze względu na rodzaj wykorzystywanych zjawisk fizycznych, przekładnie dzielą się na:[1] * przekładnie mechaniczne * przekładnie elektryczne * przekładnie hydrauliczne * przekładnie pneumatyczne Przekładnia może być: * reduktorem (przekładnia redukująca) - gdy człon napędzany obraca lub porusza się z mniejszą prędkością niż człon napędzający * multiplikatorem (przekładnia multiplikująca) - gdy człon napędzany obraca lub porusza się z większą prędkością niż człon napędzający. Przekładnia o zmiennym przełożeniu nazywana jest wariatorem Szczególnym przypadkiem przekładni jest sytuacja, gdy prędkość na wejściu równa jest prędkości na wyjściu. Taki przypadek stosuje się, gdy chodzi tylko o zmianę kierunku wektora prędkości lub siły (momentu). Podstawowymi parametrami przekładni są: * nmax - maksymalna prędkość na wale napędzającym * Mmax - maksymalne obciążenie - siła lub moment siły na wale napędzanym * i = n1/n2 - przełożenie przekładni, gdzie n1 to prędkość na wale napędzającym i n2 to prędkość na wale napędzanym η = Nu/No - sprawność energetyczna przekładni, gdzie Nu to moc użyteczna i No to moc włożona. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil_rc Opublikowano 2 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2008 Na chłopski rozum to przekładnia zmniejsza obroty silnika. W niektórych modelach wychodzi to na + tak jak to jest w szkolnym modelu RWD by skazoo bo prędkość modelu jest mniejsza. Tu masz link do przekładni do 400; http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=1722 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PITREK Opublikowano 2 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2008 To jeśli jeste poczatkującym i nie latałem niegdy modelami RC to lepiej kupić sobie przekładnie?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil_rc Opublikowano 2 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2008 Ja bym zakupił. A jakie masz aku?? Bo im większe obroty śmigła to szybsza prędkość modelu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 2 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2008 To jeśli jeste poczatkującym i nie latałem niegdy modelami RC to lepiej kupić sobie przekładnie?? Nie!! Kupić dedykowany silnik 3F i regulator do niego. Pytasz czy musisz montować do tego modelu napęd szczotkowy 400 z przekładnią. Jeśli nie kupowałeś jeszcze wyposażenia to daruj sobie ten napęd. Zakup silnik 3f który można dobrać w taki sposób aby przekładnia była zbędna. Oba napędy wyjdą w podobnych cenach - nawet z korzyścią dla silnika 3f! Tutaj masz trochę informacji czym różnią się silniki szczotkowe od bez szczotkowych (3f) O RWD 5 jest sporo wątków - poczytaj. Dowiesz się jaki dokładnie napęd wybrać. Jeśli nadal czegoś nie będziesz rozumiał - pytaj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PITREK Opublikowano 2 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2008 Zalezy mi żeby nie wyszło drogo, zamierzałem kupić coś takiego http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=332 i do tego regulator http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=5826 Pomózcie mi dobrać jakiś zestaw bezszczotki i regla, tylko żeby nie był za drogi (najlepiej ze strony www.modele.sklep.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PITREK Opublikowano 2 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2008 A co do akumulatorów to jakiego pakietu mam użyć żeby polatać chociaż z 25 minut na silinku 400-szczotka. Mam ładowarke do NiMh, więc chcę kupić właśnie taki pakiet. Prosiłbym o pomoc w dobraniu pakietu (najlepiej z tej stronki http://modele.sklep.pl/index.php?cPath=34_87 ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil_rc Opublikowano 2 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2008 To jezeli nie masy nic kupionego z napedu to polecam taki zestawik http://rcsklep.pl/product_info.php?cPath=50&products_id=187 i do tego te akuu http://rcsklep.pl/product_info.php?cPath=21_41&products_id=368 25min lotu to bardzo duzo. Ja tyle wyciągałem motoszybowcem bez termiki ale mysle ze tym zestawikiem polatasz z 15minut. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 2 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2008 Do tego zestawu co kolega podał wyżej i do modelu RWD5 możesz spokojnie zastosować pakiet 2s 7,4V który jest nieco tańszy od 3s 11,1V lub za podobną cenę wybrać pakiet większej pojemności - wydłuży Ci się czas lotu. Wyszukanie odpowiedniego pakietu napędowego NimH nie będzie łatwe bo ich ceny nie są niższe niż pakietów Li-Po. Chyba że jeszcze celować w silnik o niższym Kv - pakiet zasilający 9,6V Nimh złożony z 8 ogniw AA Sanyo HR-3U 2500mah (koszt pakietu ok 60zł) lub 2700mah (koszt pakietu ok 80zł) Silnik w takim zestawieniu nie powinien pobierać prądu więcej niż 8A - tyle są wstanie wytrzymać te akumulatorki. Kiedyś to było dobre rozwiązanie ale teraz?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PITREK Opublikowano 2 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2008 Dzięki!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PITREK Opublikowano 2 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2008 A czy nie lepiej taki silniczek http://rcsklep.pl/product_info.php?cPath=22_54&products_id=304 i taki regiel http://rcsklep.pl/product_info.php?cPath=23&products_id=115 wychodzi tylko 12 zł drożej od tego co polecił mi kamil_rc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil_rc Opublikowano 2 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2008 Regulator jest OK. A co do silnika to jest on nieco lżejszy, ma mniejsze Kv(czyli mniejsze obroty) i większy ciąg. Wybór należy do ciebie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
braian Opublikowano 5 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2008 Cześć ja proponował bym taki silniczek : http://allegro.pl/item324424944_nowy_modelarski_silnik_turborix_1070.html niepobiera duzo pradu to tez zwiekszy czas lotu i ciag tez ma spory Wybur nalezy do ciebie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.