Elkojote Opublikowano 8 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2014 Lot wykonany Lazy poleciała , odczucia z lotu ... ciężka trudno ją wzbić na rozsądną wysokość . Cały czas sterem wysokości trzeba było korygować bo ma tendencje do nurkowania tak jak by SC za bardzo na dziób albo wina mocowania na orczyku tak jak by ta mała śrubeczka nie trzymała odpowiednio stalowego drutu bo trymowałem podczas lotu a po lądowaniu ster równiutko jak bym nic nie robił hmmm . Podczas drugiego lotu niestety brakło pasu do lądowania i wyszły kolejne niedociągnięcia , drewniana oś kół niestety nie wytrzymała przyczyniło się do tego brak amortyzacji (spięte na sztywno trytytką ). Ogólnie straty nieduże ale żeby się miło latało trzeba by coś poprzerabiać i powzmacniać . A i szybować też nie za bardzo chce , leci na pysk może przez wagę albo to SC . Mam filmik i zdjęcia, film nie najlepszej jakości ale coś tam zawsze widać . Po katastrofie A tak latała Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Przybyła Opublikowano 9 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2014 Lata całkiem, całkiem, także zmiana SC i w powietrze. Jak już będzie OK, to jeszcze trzeba będzie przyjrzeć się skłonowi, czy silnik nie ciągnie dodatkowo w dół. Daj ze 3 gumki na to podwozie, dopóki nic innego nie wymyślisz. Ja podwozie kleiłem co 2 lot, chyba że akurat dało się LB złapać do ręki. Edit: Przy lądowaniu widać jak mocno zaciągnięty jest ster wysokości. Porównałem z jednym moim lądowaniem 4:48 https://www.youtube.com/watch?v=EGogcg1nNZE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elkojote Opublikowano 9 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2014 Masz racje na drugim filmie który mam widać jeszcze lepiej , ster wysokości zaciągnięty na full i ruch steru jest naprawdę bardzo duży natomiast Ty prawie w ogóle go nie używasz . Na razie wyjąłem 30g z pod maski , od spodu zrobię papierem na wikol , drewniana oś zostanie zamieniona na stalową i amortyzowanie jak w oryginale (dam kawałek sklejki w miejscu mocowania gumy). Zmienię SC a potem jak pisałeś może jeszcze skłon do poprawy , muuusi latac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcelizor Opublikowano 9 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2014 A jaki masz kąt zaklinowania skrzydła? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 9 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2014 W którym miejscu wyważasz model. Z opisu wygląda jakbyś miał sporo ciężki dziób, lub kat zaklinowania statecznika poziomego na plus. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomdraug Opublikowano 9 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2014 Jako początkujący powiem tyle - CUDO Gratulacje, coś niesamowitego .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elkojote Opublikowano 9 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2014 Jako też początkujący odpowiem dziękuje, fajnie że się podoba I teraz tak, z tym kontem zaklinowania skrzydła tak do końca nigdy nie zrozumiałem o co chodzi w moim modelu się chyba tam nic nie da zmienić czy jak ?? Model wyważam na 1/3 cięciwy skrzydła i teraz nie wiem czy ma znaczenie to że skrzydło przedłużyłem o 10 cm ?? zmienia się SC wtedy ? Co do tych kątów zaklinowania mogłem coś zrobić nie tak ? Boki kadłuba jak i cały model wycięty z planów wiec miejsce na statecznik było już określone , wyciąłem szczelinę wsunąłem statecznik nic tam wiele nie dało się zmienić ni popsuć . Tak samo skrzydło według planów i leży na płaskim kadłubie . Jak pomierzyć te kąty i między czym a czym ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcelizor Opublikowano 9 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2014 Jeśli zmienisz jakikolwiek z parametrów modelu, to zmienia się SC. Prosty program do wyliczania SC to WinSchwer (darmowy). Co do kąta zaklinowania skrzydła, to masz możliwość modyfikacji, bo mocowane jest na gumę. Wystarczy coś podłożyć pod skrzydło. Tutaj poczytaj to coś Ci do głowy wejdzie przy okazji http://www.rcsiedlce.fora.pl/warsztat,7/jaki-kat-zaklinowania,454.html . Do pomiaru kąta zaklinowania przy profilu płasko-wypukłym wystarczy listewka, a podstawowym parametrem jest oś modelu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elkojote Opublikowano 9 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2014 Czyli tu mogę mieć bube takie 10 cm to nie mało czyli to SC do końca może nie być ok . Dzięki za podpowiedzi i link do lektury . Wyliczę , poczytam , poprawie i pewnie poleci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M.Ch. Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Witam, Elkojote - powodzenia przy kolejnych próbach. ja też planuje Lazy Bee (zimą budowa), ale tylko dla prób dal Żony i Teścia. A moze coś zaskoczy... Będę celował w taki styl latania: https://www.youtube.com/watch?v=wxXu_rmLeNs Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elkojote Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Mój ulubiony film piękny model ładnie lata ale widać że dwa potężne pakiety na samym dziobie .Ja walczę teraz z programem winschwer , niby pokazane co gdzie wpisać ale jakieś bzdury mi wychodzą . Latać będzie na pewno jak nie wyliczę tego metoda mądrą to dojdę do tego metoda prób i błędów . Ten film też dobry sprzęt wyeksploatowany do granic a lata Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Przybyła Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2014 To powiększenie skrzydła o 10cm będzie miało wpływ na SC max. 1-2mm. Dałbym 1cm SC do tyłu na początek i tyle. Przy tak starannie wykonanym modelu nie obstawiam również nieprawidłowego kąta zaklinowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elkojote Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Pójdę Twoim tropem Marcin bo nawet chyba nie umiem tego wyliczyć , nie wiem o jakie wymiary upomina się ten program a po podaniu wymiarów tak jak mi by się to wydawało powstający obraz nie odwzorowuje wyglądu skrzydła i steru mojego latadła . 1100 - długość całkowita skrzydła z uszami 290 - ten wymiar widnieje dwa razy to cięciwa skrzydła , na samym końcu wpisałem 200 chociaż ono do końca w sumie ma ten wymiar 290 wiec nie wiem ?? 75 - następny wymiar przy skrzydle stwierdziłem ze to wznios tyle ma tyle wpisałem czy oto chodzi ?? 200 - wymiar żółtej końcówki skrzydła to długość uszu tzn. ja to tam wpisałem 165 - to odległość od spływu skrzydła do początku statecznika . 520 - całkowita długość statecznika 80 - szerokość statecznika 170 - to szerokość w najszerszym miejscu jednej polówki SW 240 - długość jednej polówki SW w najdłuższym miejscu 60 - na samym końcu SW to nie wiem czemu wpisałem i co tam ma być i wolne miejsca tez nie wiem o jaki wymiar tam chodzi Wiec chyba to za mądre dla mnie ... niestety . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcelizor Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Idealnie kształtów modelu nie odwzorujesz w tym programie. Według tego co podałeś to będzie mniej więcej tak Ja bym ustawił CG 60mm od krawędzi natarcia na początek. Ale zanim coś zrobisz , to mam jeszcze jedno pytanie. Czy model zachowywał się jednakowo z włączonym silnikiem i podczas szybowania? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Przybyła Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Grzegorz ma SC na 1/3 cięciwy (czyli ~96mm od natarcia), a teraz ma ustawić na 60mm przy zbyt przednim SC? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcelizor Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Dlatego pytam jak model zachowuje się po wyłączeniu silnika. Może ma zbyt duży skłon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Ja tu czegoś nie rozumiem. W planach masz pokazany gdzie jest środek ciężości. Po powiększeniu planów SC powinien być w tym samym proporcjonalnie miejscu. Na powiększonych planach widać gdzie jest SC, jak daleko od krawędzi natarcia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Przybyła Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Zszedłem do "modelarni" (czyt. piwnicy) upewnić się gdzie moja LB ma SC. 10cm od natarcia przy cięciwie 30cm. Rozpiętość skrzydła 109cm. W planach jest na 9,5cm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2014 W pierwszym poście jest zdjęcie z planami Mam do Ciebie pytanie Grzegorzu. Plany są wydrukowane w skali, czyli dla rozpiętości 990mm Tak? Ty powiększyłeś jedynie rozpiętość w tym modelu do 1100? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elkojote Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Wybaczcie , urodziny córki teraz jestem dopiero a wiec tak , jak pisał Marcin teraz SC na 9cm od krawędzi i model nurkuje silnik raczej ją nie ciągnie bardzo w dół bo bez silnika też leci na pysk, i do Roberta, jest własnie tak jak pisałeś , Plany w skali, nic nie zmieniałem tylko to skrzydło z 990 do 1100 bo lepiej mi żebra było rozmieścić nic więcej nie zmieniałem i starałem się wszystko baardzo dokładnie wycinać i kleić zachowywać odległości itd. Myślę że jak zmienię SC na 10 cm od krawędzi to będzie git bo przecież lata już i to nawet nie źle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi